Gjest Katee Skrevet 30. september 2010 #1 Skrevet 30. september 2010 Jeg så nettopp en mann som måtte vente i nesten 1 time på sin kvinnelige date (fordi hun skulle gjøre seg vakker for han ). Jeg tenker: Stakkars mann?! Dette var riktignok et program fra England, men dette er kanskje normalt for norske kvinner også? Jeg hater å komme for sent og syns det er ganske respektløst når andre ikke møter til avtalt tid. Hvor lenge gidder du vente på daten din? Kanskje noen har en artig historie?
Berentsens Skrevet 1. oktober 2010 #2 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg regner med at folk klarer å holde avtaler, selv om det er en date. Jeg venter i maks 10 min, og etter det ringer jeg vedkommende. Får jeg ikke noe svar, så går jeg. Gidder ikke å kaste bort tida mi.
aline Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 jeg skal da ærlig innrømme at jeg lett kan bruke 1 time på å gjøre meg klar til en date med en jeg vet jeg liker, men da begynner jeg jo ikke den timen NÅR daten skulle startet!! så for min del er det ikke ok å vente lenger en en evt forsinkelse, la oss si 10-15 minutter.
Kamikatze Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg deiter ikke. Men avtaler alltid å møte folk på café eller tilsvarende, slik at det ikke blir noe pes om de blir forsinket. Fem minutter er en evighet når iskaldt regn pisker deg på et gatehjørne, mens en halvtime kan være levelig på et lunt og lyst, tørt og trivelig sted - med leppene kveilet rundt en lattekopp. Likevel har jeg liten forståelse for forsinkelser utover fem-ti minutter uten at det er force majeure. Dreier det seg om en dame, tar jeg det som et tegn på at hun har nok av beilere, og allerede er matlei. Da vet jeg at hele opplegget blir som å dra på en potetsekk som stadig forventer oppvartning og som lett kjeder seg. Det er dessverre ikke fitte verdt lenger, etter at man har bikka førti. Sorry.
MissStiles Skrevet 1. oktober 2010 #5 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg bruker god tid før jeg skal på date jeg og. Men jeg liker ikke å komme for seint på en date/avtale, så jeg pleier å være ute i god tid. Liker ikke at folk må vente på meg eller at jeg må vente på dem. Synes det er ren høflighet å ikke la noen vente for lenge.
Gjest Tidssone Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 Regelen er at man møter til avtalt tid. Jeg er en tidsnazist og melder fra dersom jeg blir fem minutter forsinket.
LukaFrost Skrevet 1. oktober 2010 #7 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg hadde ringt/sendt sms etter 15 min. Hadde gått etter 25-30 min om jeg ikke hørte noe fra han.
Gjest Tidssone Skrevet 1. oktober 2010 #8 Skrevet 1. oktober 2010 Jeg hadde ikke ringt eller sendt sms. Det hadde jeg tenkt på som hans ansvar, siden det var han som kom for sent. Jeg har aldri opplevd at noen har kommet for sent uten å si fra.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #9 Skrevet 1. oktober 2010 Det er dessverre ikke fitte verdt lenger, etter at man har bikka førti. Sorry. Jeg har ikke bikka førti, men kan bare signere på denne.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2010 #10 Skrevet 3. oktober 2010 Jeg hadde forlatt stedet etter 15-20 minutter. Folk som ikke klarer å holde n avtale har ingen stor stjerne hos meg. Veldig irriterende.
Nikken Skrevet 6. oktober 2010 #11 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg ringer etter 15 minutter, drar etter 20.
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #12 Skrevet 6. oktober 2010 For en date ville jeg ha ganske strenge rammer. Mer enn 5-10 min så ville jeg ringe og lure på. Med mindre forklaringen var god så ville inntrykket bli sterkt skadelidende. I et forhold så er desverre tålmodigheten myyye større. Har man sjekka opp og blitt sammen med en pynte-seg-kvinne så har man valgt det selv. Jeg liker at hun er feminin, jeg liker at hun er forfengelig til fingerspissene. Jeg liker den litt nevrotisk, nervøse utvelgelsesprosessen av kjole.... som deretter må byttes til en annen. .. og da må jo skoene byttes .. og en annen veske.. Jeg elsker å se pusen min pynte seg til fest Ja vi kommer for sent, men da kan jeg jo bare skylde på henne
Steinar40 Skrevet 6. oktober 2010 #13 Skrevet 6. oktober 2010 Jeg liker at hun er feminin, jeg liker at hun er forfengelig til fingerspissene. Jeg liker den litt nevrotisk, nervøse utvelgelsesprosessen av kjole.... som deretter må byttes til en annen. .. og da må jo skoene byttes .. og en annen veske.. Ja, kvinnfolk er noen rare dyr.
Gjest -L- Skrevet 6. oktober 2010 #14 Skrevet 6. oktober 2010 (endret) Eg syntes det er dårlig gjort å ikkje gi bedskjed. Hadde ikkje ventet mer enn 10-15 min. Endret 6. oktober 2010 av -L-
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2010 #15 Skrevet 6. oktober 2010 Etter fem-ti minutter sender jeg en melding. Får jeg ikke svar innen ca fem minutter går jeg. Å komme en time for sent til en date er oppførsel jeg aksepterer.
Gjest Xelle Skrevet 6. oktober 2010 #16 Skrevet 6. oktober 2010 Hadde gaatt etter ca 10 min. Gir han ikke beskjed, er han neppe interessert. Kaster ikek bort tid paa slikt.
Gjest Spinell Skrevet 7. oktober 2010 #17 Skrevet 7. oktober 2010 Jeg hadde forventet å få melding etter 10-15 minutter. Hvis jeg ikke hadde fått beskjed om forsinkelsen ville jeg gått etter 20-30 minutter (avhengig av humøret). Har ikke daten mer respekt for tiden min kan det være det samme.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 13. oktober 2010 #19 Skrevet 13. oktober 2010 Hvor lenge gidder du vente på daten din? Maks 10 minutter. Så går jeg
Gjest KateW Skrevet 14. oktober 2010 #20 Skrevet 14. oktober 2010 Ja, kvinnfolk er noen rare dyr. Hvor lenge hadde du ventet da, Steinar? Årevis? Jeg venter ti minutter, tenker jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå