Gå til innhold

Journal

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heia!

Lurer på om noen andre vet mer enn meg om dette :)

Blir min journal automatisk oversendt til dene nye legen, om jeg skulle jeg bytte fastelege en gang i fremtiden?

Tror det var slik før at man kunne velge dette selv, men synes jeg hørte snakk om at det var kommet nye regler ift. til dette med journaloverføring.

Har et par ting i journalen som egentlig ikke plager meg per i dag, det er bl.a noe om psykiske plager som er over for lengst, men om jeg noen gang skulle skifte fastlege ville jeg nok velge å ikke gi denne min gamle journal om det er valgfritt. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å be min gamle lege oversende den til den nye. Spurte om de ikke fikk den automatisk, og det sa legen at de ikke fikk :)

Skrevet

De skal ikke sende den over automatisk, var ihvertfall ikke slik for et par år siden da jeg drev med en del fastlegebytter. Tror jeg måtte betale for å få den oversendt til nye legen.

Gjest ~Fantabulous_kitten~
Skrevet

Hei!

Du må selv be det gamle fastlegekontoret ditt sende journalen over til det nye. Da tar de betalt for å sende det i oppkrav, tror jeg det var.... eller så kan du selv frakte journalen din, og da betaler du omtrent halvparten av prisen iforhold til om de skal sende for deg.

Om de sender journalen for deg har du likevel ingen garanti for at hele journalen finner veien dit den skal (aner ikke hvordan de får akkurat det til da, men...), og om du selv henter journalen kan du jo luke ut ting du ikke vil skal være med. MEN! Grunnen til at det kan være lurt å gi den nye legen hele journalen din, er at da har h*n hele sykdomshistorikken din, så selv om kanskje nye plager i fremtiden for din del ikke har noen relevant forbindelse med eldre plager, så vil de kunne luke det ut.

Men derimot finnes det jo også de legene som ikke gidder å lese jurnalen din heller da.... så du får nesten bare spørre på det nye kontoret.

Anywhooooooo, du må selv be om å overføre journal, det er ingen automatikk i det.

Gjest smoothie22
Skrevet

Jeg måtte fysisk hente journalen min der jeg er fra til der jeg har flyttet til. De ville ikke sende den over "nettet" pga sensitive opplysninger. Kostet 80 kr.

Gjest Applecore
Skrevet

Jeg måtte fysisk hente journalen min der jeg er fra til der jeg har flyttet til. De ville ikke sende den over "nettet" pga sensitive opplysninger. Kostet 80 kr.

Hø?

De skal da sende den via posten selv....?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...