Gå til innhold

Orkideene har avblomstret

Fremhevede innlegg

Gjest Blondie65
Skrevet

Det er vel det som kalles en keiko, en helt ny plante.

:hoppe:

Så spennende!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt ny på alt som har med blomster å gjøre. Kan dere ta det basic med orkideer?

Jeg har to stk. En "Phalaenopsis" og en som det står "Aphrodite orchidee" på.

Det står på disse "skilta" at jeg skal vanne dem en gang i uka. På den "aphrodite" skal man ikke sette den i vann, men det står det at man skal på den andre - men det står også at man ikke skal la den stå i "vannbad" over lengre tid.

Så er det et bilde hvor en klipper av noe på orkideen. Hehe..

Som dere ser. Helt fersk. Hvordan steller man disse blomstene?

Skrevet

Ang. dette med å huske å vanne dem litt en eller to ganger i uka; jeg tror rett og slett at det hjelper å tenke på dem som sitt eget avkom. Barn setter man da (vanligvis) ikke i vasken, med beina i vann, en gang i måneden...men husker på å se til dem og fore dem regelmessig så de trives og vokser. Å snakke litt med dem, ja sågar synge litt for dem, vil helt sikkert bidra til økt trivsel for både planter og eiere. ;)

Skrevet

Ang. dette med å huske å vanne dem litt en eller to ganger i uka; jeg tror rett og slett at det hjelper å tenke på dem som sitt eget avkom. Barn setter man da (vanligvis) ikke i vasken, med beina i vann, en gang i måneden...men husker på å se til dem og fore dem regelmessig så de trives og vokser. Å snakke litt med dem, ja sågar synge litt for dem, vil helt sikkert bidra til økt trivsel for både planter og eiere. ;)

Hvis jeg synger til mine planter tror jeg de vil gro bein og løpe ut av leiligheten :sjenert:

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis jeg synger til mine planter tror jeg de vil gro bein og løpe ut av leiligheten :sjenert:

Jeg synger ikke, men jeg snakker med dem. "Oi så flink du er, nå kommer det ny stilk her". Eller "Nå var du fin". Osv.

:^)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...