Gå til innhold

Legalisering av cannabis?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Mener dere vi skal legalisere cannabis?Har en diskusjon pågående med min narkomane fosterbror,og trenger litt flere argumenter..

Hva mener dere?

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er absolutt I MOT legalisering. Noen sier at man kan bli avhengig av cannabis, andre ikke. Jeg vet ikke noe om det, fordi jeg aldri har prøvd "stoff" selv. Da jeg var russ for noen år siden, hadde vi besøk av politiet på skolen. De fortalte da at det er kanskje ikke så farlig å røyke hasj en, to eller tre ganger. Det som er farlig er at man ikke på forhånd vet når man ikke oppnår den rusen man er ute etter lenger. Det kan skje andre gang, tiende gang eller tjuende gang man prøver og da er veien veldig kort til å prøve "tyngre" stoffer. En annen ting er at man rett og slett kan "klikke" psykisk fordi man reagerer kjemisk på den giften man tilfører kroppen.

Jeg har hørt at det er mye større sjangse for å bli narkoman enn alkoholiker. (Større andel av folk som tar en blås enn folk som drikker blir avhengig.) Vet ikke om det stemmer, men jeg er i hvert fall MOT legalisering av cannabis.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

alkohol er mer vanedannende enn cannabis. fakta. cannabis kan helt klart være vanedannende det også, selv om man ikke blir fysisk avhengig.

og teorien om at du brått en dag MÅ oppleve en sterkere rus, er en myte. jeg har røykt hasj de siste ti årene, og det har aldri falt meg inn å bruke noe sterkere rusmiddel. jeg drikker heller ikke alkohol.

100% positiv til legalisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal cannabis legaliseres???

Nå prøver jo alle så godt de kan å kjempe i mot vanelig tobakk!! Hva er sammenhengen med å legalisere cannabis da???

Vet man forresten noe om senskader fra cannabis?

100% I MOT legalisering av cannabis!

_________________

Tuva enig_animasjon.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tuva den 2002-05-03 23:51 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

ja, det er påvist at man blir for lat til å bruke 'shift'-tasten.

seriøst: ja, cannabis er langt verre enn tobakk med hensyn til lungekreft. (hvis man røyker den, da. du får ikke lungekreft av å spise hasj selv om du lever på spacecake)

ellers er det enighet om at man blir forbigående litt dum, men etter en måneds tid er man like kjapp i hue som før. (til forskjell fra alkohol som rett og slett dreper hjerneceller og gjør deg permanent dummere)

jada, det er forsket på senskader, og bortsett fra lungekreften er hasjrøyking ganske harmløst, særlig sammenlignet med høyst legale kong alkohol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater hasj...

Og er også 100 % mot

Og (faen nå får jeg sikkert mye pes her)

Hater også røyk..

(mener det skulle ha vært på resept!!!!)

-og at alle utesteder burde vært røykfri..

Men jeg har vært ung og dum (he,he)

en gang jeg også og fest røyka litt..

Hvorfor tilføre kroppen noe man nesten spyr av i begynnelsen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"We don`t smoke the shit..

We just sell it,

We reserve the right to smoke

for the young, teh poor, the black

and the stupid.."

(utalte tobakk- produsent)

Mye riktig i de ordene he,he..

Og hasj..

vell de samme frasene kan brukes på det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om tre hundre år kan det hende at noen har denne samtalen:

- Pappa, hva var narkomane for noe?

- Narkomane min kjære datter, narkomane var mennesker som ble satt i fengsel for å ruse seg.

- Ble man kasta i fengsel for å ha rusa seg?

- Ja for tre hundre år siden, levde narkomane uten ansvar, de fikk ikke lov til å selv bestemme om de skulle ruse seg, ble de tatt ble de fengslet, fikk store bøter, de ble satt i strafferegister slik at de ble utelukket fra mange jobber. Mange ble forfulgt og trakkassert av befolkningen, vanære og forakt fulgte dem. Når som helst kunne de bli kasta for glattcelle dersom de hadde noe rusfrembringende på seg. De overlevde på kriminalitet og prositusjon, selvforsterkende ting som gjorde at de ble enda mer hatet. Noen mente at dem rett og slett burde bure dem inne for livsstid. Det var en farlig tid.

Waco som liker å tenke nytt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...