Gå til innhold

Snacks?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal ha fest med kollegaene mine til helga, og trenger tips til snacks! Det blir smågodt og potetgull, som vanlig, men synes det hadde vært gøy å lage noe annet ved siden av også. Ikke mektig mat, men noe å nippe til.

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med noe enkelt og sunt som oppskåret frukt, grønnsaker, nøtter etc?

Skrevet

Frukt og grønt i strimler og kanskje litt dip = veldig godt :) Men dippen er kanskje ikke så sunn da..

Skrevet

Det bør ikke være sunt, men godt!

Jeg tenkte noe litt mer spennende, noen enkle, kalde tapasretter feks. Agurk og gulerot kan folk spise hjemme, hehe!

Skrevet

Sunne ting kan være gode. :filer:

Skrevet

dadler med bacon rundt er kjempegodt, eller scampi (den oppskriften er også veldig god med litt alioli til å dyppe i), men jeg vt ikke om jeg ville satt fram disse smårettene sammen med smågodt og potetgull..

Hva med oppskåret frukt på tannpirkere som dere kan dyppe i smeltet sjokolade?

Skrevet

Lakseruller!

Smør filadelfiaost på tortillalefser. Legge på røykte lakseskiver, ruccola og litt pepper. Rull lefsen og skjær opp i passende biter. Du kan selvsagt bruke skinke eller noe hvis du liker det bedre.

Kjempeenkelt og kjempegodt :wow:

Skrevet

Siden laks er nevnt:

Smør tykt Tine Tzatziki-smøreost på ei skive røkelaks. Rull, og skjær i 1-2 cm tykke skiver. Grill eller varm stekepanne hurtig, eller om du gidder dyppe i usøtet pannekakerøre og fritere.

Du kan også bruke einebærkrydret naturell smøreost.

Ellers er det enkelt å bruke ferdige butterdeigplater fra fryseren.

Skjær centimeterbrede remser (mens den er kald), tvinn remsa, pensle med egg og strø grovkvernet salt og nykvernet pepper over. Stek i stekeovn, og du har kjapt frembrakt et helt kurant nybakt ølsnacks.

Skrevet

Jeg ser denne kommentaren kommer for sent og at du allerede har hatt gjestene på besøk, men vil uansett legge inn et snacks-tips. Jeg har blitt totalt hekta på gulerøtter dyppet i mandelsmør. Mandelsmør kan kjøpes i helsekost eller lages i foodprosessor/kaffekvern. Det tar litt tid, men etter en god stund begynner fettet å skille seg fra mandlene og massen blir til en stor og seig dip. Et dryss med salt og prikken over i'en er satt. Veldig godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...