kristin S. Skrevet 3. mai 2002 #1 Skrevet 3. mai 2002 vi skal ha kjent-folk til å hjelpe oss med servering av middag, kaffe og nattmat og også hjejp i baren. noen av disse er gjester til kaffen( de har servert middag, da). jeg lurer litt på hva som er vanlig å betale?i form av gaver, noe jeg har fått inntrykk av her, eller i timesbetaling...vil ikke betale for lite, men jeg synes det er ekkelt å spørre.må jo det etterhvert, men det ville vært greit å ha en viss oversikt?!!
scorpion73 Skrevet 3. mai 2002 #2 Skrevet 3. mai 2002 Vanligvis får en ca 100 kr timen svart, men hvis dette er folk der kjenner så er det ikke sikkert de vil ha betalt engang. Jeg ville ikke tatt imot penger ihvertfall hvis jeg skulle servert i ei vennindes bryllup, å vært med på festen etterpå. Ei vinflaske er mer en nok, som en liten takk for hjelpa.12
Evy Skrevet 3. mai 2002 #3 Skrevet 3. mai 2002 Det firmaet som lager og serverer maten vår tar 150 kr timen. Men det er vanskelig å vite når det gjelder venner som servere. Eg ville spørt dei om hva dei evt ville hatt for jobben!
mari Skrevet 4. mai 2002 #4 Skrevet 4. mai 2002 Vi skal betale 120 kr timer hvit. de som skal levere maten ordner med servering.
june2002 Skrevet 5. mai 2002 #5 Skrevet 5. mai 2002 Hadde jeg vært vennen din hadde jeg ikke tatt imot betaling, men hvis man vil betale så synes jeg det er nok med 70-80 kr. timen... Slik jeg forstår det så er det venner av dere som ikke gjør dette som levebrød, så da synes jeg det er nok å betale samme lønn som de billigste servitører...12
Kleopatra Skrevet 5. mai 2002 #6 Skrevet 5. mai 2002 vi betaler servitørene (ikke venner) kr 100 per time per pers. Regner ikke med å betale venner noe, da jeg ikke ville tatt betalt selv. hvis vi skal gi noe blir det nok en blomsteroppsats eller vinflaske eller noe i den duren. Syns ikke man skal ta betalt av venner.... 6 dager igjen...12
Gjest Anonymous Skrevet 5. mai 2002 #7 Skrevet 5. mai 2002 Jeg og noen andre venninner var serveringsdamer da ei vi kjente giftet seg for et par år siden. Vi sa ifra til bruden at vi ikke ønsket noen betaling, for vi syntes i grunnen det var stas nok at vi fikk være tilstede. Brudeparet hadde så stor familie at vi ikke ville ha blitt invitert som vanlige gjester. Som en takk for hjelpen fikk vi hver vår krystall-lysestake. Det syntes jeg var kjempehyggelig, for vi hadde jo ikke forventet å få noe som helst.
lucy Skrevet 5. mai 2002 #8 Skrevet 5. mai 2002 Vi har også venner av foreldrene våre som skal servere og stå i bar(foreldrene mine har hjulpet til i mange konfirmasjoner, bryllup ol.). Det som er vanlig er å kjøpe en liten gave til de som hjelper til. Har også da tenkt å kjøpe noe til forlovere, toastmaster, sjåfør og pianospiller (til sangene under middagen), som alle er venner av oss. Regner med å kjøpe ett eller annet lite fint til ca 2-300 kroner. 12
Tussilago Skrevet 5. mai 2002 #9 Skrevet 5. mai 2002 Har tenkt til å betale 500-700 kroner for hjelpen vi Det er folk vi kjenner men har lyst til å gi dem det
Gjest Anonymous Skrevet 6. mai 2002 #10 Skrevet 6. mai 2002 Tror ikke venne forventer å få betaling, spesielt ikke dersom de er invitert til kaffe. NOe annet er det dersom det er folk dere ikke kjenner. Da hadde vel 100 kr. timen vært passe. Tror det var det vi betalte.Allikevel er det kanskje moro å gi en liten oppmerksomhet til de som hjelper til. Synes å huske at noen her på sidene tidligere fortalte at de hadde laget en liten kurv med ei flaske vin, litt ost og kanskje litt sjokolade som takk for hjelpen. Det var en veldig god ide synes jeg. Hadde iallefall satt pris på det selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå