Gå til innhold

Går 5 km, 3-4 ganger i uken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg går frem og tilbake til skolen, litt over 2,5 km hver vei, 3-4 ganger i uken. Har lurt på å begynne å trene i tillegg, men lurer på om det da holder med styrketrening o.l, eller om jeg burde jogge på toppen av det hele?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom de gåturene er den eneste treningen du får så er det klart for lite fysisk aktivitet.

går du fire dager a 5 kilometer så tar du omtrent 33 000 skritt i uka. Du bør minimumm gå/løpe 70 000 skritt pr uke.

Å gå er fin mosjon, så liker du å gå så gå mye. Gå helst litt fort slik at du blir litt anpusten. Bruk gode sko og gå heller på grus enn asfalt.

Gåingen gir deg lavpulstrening. Det er bra, men i tillegg bør du få deg en aktivitet som gir deg høypulstrening og helst litt styrketrening. Du nevner jogging. Sykling er også en fin høypulstrening. prøv å få deg en laaang gåtur i helga og et par joggeturer/sykkelturer i løpet av uka så er du godt på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også mye og trives med det. Går i snitt halvannen time hver dag i tillegg til vanlig hverdagsaktivitet. 2 ganger i uka gjør jeg også jogging, og 3 ganger i uka tar jeg 15 min styrketrening med utfall, knebøy, planken etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går frem og tilbake til skolen, litt over 2,5 km hver vei, 3-4 ganger i uken. Har lurt på å begynne å trene i tillegg, men lurer på om det da holder med styrketrening o.l, eller om jeg burde jogge på toppen av det hele?

Du spør om det er nok, da vil jeg svare: Nok til hva? Du forfaller ikke helt med dette, men du kommer ikke i noe særlig god form. Skal du få noe særlig effekt på kondisjonen må pulsen opp slik at du blir anpusten. Ikke sånn at du kjenner blodsmaken i halsen, men pusten skal gå raskere.

Alle, uansett alder og kjønn, bør drive med en eller annen aktivitet der de får opp pulsen. Så finn deg noe du liker og sett i gang! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...