AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #1 Skrevet 29. september 2010 Jeg går frem og tilbake til skolen, litt over 2,5 km hver vei, 3-4 ganger i uken. Har lurt på å begynne å trene i tillegg, men lurer på om det da holder med styrketrening o.l, eller om jeg burde jogge på toppen av det hele?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #2 Skrevet 29. september 2010 Dersom de gåturene er den eneste treningen du får så er det klart for lite fysisk aktivitet. går du fire dager a 5 kilometer så tar du omtrent 33 000 skritt i uka. Du bør minimumm gå/løpe 70 000 skritt pr uke. Å gå er fin mosjon, så liker du å gå så gå mye. Gå helst litt fort slik at du blir litt anpusten. Bruk gode sko og gå heller på grus enn asfalt. Gåingen gir deg lavpulstrening. Det er bra, men i tillegg bør du få deg en aktivitet som gir deg høypulstrening og helst litt styrketrening. Du nevner jogging. Sykling er også en fin høypulstrening. prøv å få deg en laaang gåtur i helga og et par joggeturer/sykkelturer i løpet av uka så er du godt på vei.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #3 Skrevet 29. september 2010 Jeg går også mye og trives med det. Går i snitt halvannen time hver dag i tillegg til vanlig hverdagsaktivitet. 2 ganger i uka gjør jeg også jogging, og 3 ganger i uka tar jeg 15 min styrketrening med utfall, knebøy, planken etc.
Wiggins Skrevet 29. september 2010 #4 Skrevet 29. september 2010 Jeg går frem og tilbake til skolen, litt over 2,5 km hver vei, 3-4 ganger i uken. Har lurt på å begynne å trene i tillegg, men lurer på om det da holder med styrketrening o.l, eller om jeg burde jogge på toppen av det hele? Du spør om det er nok, da vil jeg svare: Nok til hva? Du forfaller ikke helt med dette, men du kommer ikke i noe særlig god form. Skal du få noe særlig effekt på kondisjonen må pulsen opp slik at du blir anpusten. Ikke sånn at du kjenner blodsmaken i halsen, men pusten skal gå raskere. Alle, uansett alder og kjønn, bør drive med en eller annen aktivitet der de får opp pulsen. Så finn deg noe du liker og sett i gang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå