AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Ja, jeg satte det vel litt på spissen, men lurer på hva pene folk syns om stygge folk? Eller for å si det på en annen måte, uansett utseende, hva tenker DU når du ser noen som er styggere enn deg? Jeg er ikke spesielt pen, og jeg er vandt med å bli sett på som den stygge. Helt greit, egentlig, for noen må jo være det også. Men jeg blir faktisk litt lei meg når andre behandler meg dårlig eller ser ned på meg fordi jeg er mindre pen. Tror nok mange hadde fått seg et sjokk om jeg hadde fått meg en kjæreste...
Gjest Bella_ Skrevet 28. september 2010 #2 Skrevet 28. september 2010 Trist at du tenker sånn.Hvorfor sier du at du er stygg?Hvorfor sier du folk ser ned på deg pga utseendet?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #3 Skrevet 28. september 2010 Trist at du tenker sånn.Hvorfor sier du at du er stygg?Hvorfor sier du folk ser ned på deg pga utseendet? Mange jenter som ser stygt på meg, og om jeg sier noe så ser de bare rart på meg. Dette er pene jenter, da. Ikke de som er naturlig pene, men de som er oversminket og er ganske kule og tøffe. Gutter behandler meg bare dårlig, og de prater ikke til meg. Egentlig enser de meg ikke engang. Ja, jeg er vandt med dette, og føler meg ikke noe verdt. Tror jeg har ganske dårlig selvtillit. Men jeg bare lurer på hva dere tenker når dere ser noen som er styggere enn dere. Blir dere sure om denne personene prater til dere? Har dere helst lyst til at hun skal holde seg langt borte fra dere?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #4 Skrevet 28. september 2010 Det finnes stygge tanker og stygge handlinger, men ikke stygge mennesker i min verden.
Gjest Invicta Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 (endret) Mange jenter som ser stygt på meg, og om jeg sier noe så ser de bare rart på meg. Dette er pene jenter, da. Ikke de som er naturlig pene, men de som er oversminket og er ganske kule og tøffe. Gutter behandler meg bare dårlig, og de prater ikke til meg. Egentlig enser de meg ikke engang. Ja, jeg er vandt med dette, og føler meg ikke noe verdt. Tror jeg har ganske dårlig selvtillit. Men jeg bare lurer på hva dere tenker når dere ser noen som er styggere enn dere. Blir dere sure om denne personene prater til dere? Har dere helst lyst til at hun skal holde seg langt borte fra dere? De er nok misunnelig på at du tør å være naturlig. Tenk på hvorfor de oversminker seg - kanskje det egentlig er de som har dårlig selvtillit?? Hvordan definerer man egentlig hvem som er stygg og hvem som er pen? Det er nok veldig subjektivt (det finnes visstnok også en studie på sammenhengen mellomm symmetrien i ansiktet og hvor attraktiv man er, men hvor mange som scorer full pott på det da?? Alle er forskjellige!), så jeg tror du skal prøve å tenke mer positive tanker om deg selv. Ja jeg vet, lettere sagt enn gjort. Men prøv. OperationBeautiful Endret 28. september 2010 av Invicta
Gjest Bella_ Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Ja, jeg satte det vel litt på spissen, men lurer på hva pene folk syns om stygge folk? Eller for å si det på en annen måte, uansett utseende, hva tenker DU når du ser noen som er styggere enn deg? Jeg er ikke spesielt pen, og jeg er vandt med å bli sett på som den stygge. Helt greit, egentlig, for noen må jo være det også. Men jeg blir faktisk litt lei meg når andre behandler meg dårlig eller ser ned på meg fordi jeg er mindre pen. Tror nok mange hadde fått seg et sjokk om jeg hadde fått meg en kjæreste... Jeg blir rett og slett lei meg når jeg leser det du skriver her.Nei jeg dømmer ikke folk etter utseendet har heller aldri gjort det og gir alle en sjanse før jeg danner meg opp en mening om personen. Men kan du fortelle hvorfor du selv synest du er stygg?Har noen sasgt til deg at du er stygg?
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #7 Skrevet 28. september 2010 Jeg blir rett og slett lei meg når jeg leser det du skriver her.Nei jeg dømmer ikke folk etter utseendet har heller aldri gjort det og gir alle en sjanse før jeg danner meg opp en mening om personen. Men kan du fortelle hvorfor du selv synest du er stygg?Har noen sasgt til deg at du er stygg? Vanskelig å forklare, men jeg har opplevd å bli avvist og å bli holdt utenfor. Følte meg rett og slett ikke bra nok, når det skjedde.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #8 Skrevet 28. september 2010 De er nok misunnelig på at du tør å være naturlig. Tenk på hvorfor de oversminker seg - kanskje det egentlig er de som har dårlig selvtillit?? Hvordan definerer man egentlig hvem som er stygg og hvem som er pen? Det er nok veldig subjektivt (det finnes visstnok også en studie på sammenhengen mellomm symmetrien i ansiktet og hvor attraktiv man er, men hvor mange som scorer full pott på det da?? Alle er forskjellige!), så jeg tror du skal prøve å tenke mer positive tanker om deg selv. Ja jeg vet, lettere sagt enn gjort. Men prøv. OperationBeautiful Haha, kanskje jeg skal poste slike lapper på skolen?
HedvigR Skrevet 28. september 2010 #9 Skrevet 28. september 2010 Jeg tenker egentlig veldig lite på utseendet til folk jeg, ihvertfall i negativ forstand. Har ihvertfall ikke noe påvirkning på hva jeg tenker om dem.
Sweetpea25 Skrevet 28. september 2010 #10 Skrevet 28. september 2010 Noen er riktigenok penere enn andre, men som regel er det ikke det at folk er stygge utseendemessig, men det er når de åpner kjeften at de viser sitt virkelige "jeg", og blir stygge!
Gjest Invicta Skrevet 28. september 2010 #11 Skrevet 28. september 2010 Haha, kanskje jeg skal poste slike lapper på skolen? Kanskje du skal gjøre det
Gjest Anjelika Skrevet 28. september 2010 #12 Skrevet 28. september 2010 Men jeg bare lurer på hva dere tenker når dere ser noen som er styggere enn dere. Blir dere sure om denne personene prater til dere? Har dere helst lyst til at hun skal holde seg langt borte fra dere? Nei, herregud. Mye har blitt sagt og kan sies om hvordan man ubevisst dømmer litt etter utseende, men det er ingen som blir direkte sure om en person som er styggere enn dem prater til dem! Alle har da venner fra hele utseendeskalaen. Det virker som du beskriver et ungdomsskolemiljø eller noe? Det kunstige skillet der mellom de såkalt "pene og populære" og de som føler seg utenfor (eller blir holdt utenfor) er hverken avspeiling av hvordan verden er eller hvordan utseendet ditt er.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #13 Skrevet 28. september 2010 Et menneske er (desverre ?) født med utseendet en har. Så folk som dømmer andre etter utseendet er jo bare tragisk. I min verden så ser jeg sjeldent folk som er stygge. En utstrålning og personlighet er det som teller, og vet du, verdens peneste blir stygg om hun går rundt med et grin om munnen! Mens en "stygg" person blir mye vakrere med et smil og godhet,(og selvtilitt) Jeg husket en jeg styrte med i en periode, ble av mange andre sett på som stygg, men han var godheten selv så han vart utrolig attraktiv fordet. Det som ødela der for min del var hans konstante nedrakking på seg selv, og at han sa han ikke var god nokk for meg osvosv. Alt dette avkreftet jeg jo hele tiden, men det bare fortsatte :/ Så mitt råd til deg er å møte verden med et smil, vær glad og snill! Og samme hvor "stygg" du er, så tenkt på andre fantastiske sider med deg selv. Om andre skulle eksludere deg for utseendet ditt, så er de sannelig ikke mye å ta vare på!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #14 Skrevet 28. september 2010 Jeg er ikke spesielt pen, og jeg er vandt med å bli sett på som den stygge. Helt greit, egentlig, for noen må jo være det også. Jeg reagerte vel mest på dette utsagnet. Det lyser dårlig selvtillit (selvbilde?) lang vei! "Jaja, jeg får vel bare nøye meg med å være stygg... Noen må ta den plassen også, så hvorfor kan ikke det være meg?" Det er noe du virkelig burde jobbe med.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #15 Skrevet 28. september 2010 Ja, jeg satte det vel litt på spissen, men lurer på hva pene folk syns om stygge folk? Eller for å si det på en annen måte, uansett utseende, hva tenker DU når du ser noen som er styggere enn deg? Jeg er ikke spesielt pen, og jeg er vandt med å bli sett på som den stygge. Helt greit, egentlig, for noen må jo være det også. Men jeg blir faktisk litt lei meg når andre behandler meg dårlig eller ser ned på meg fordi jeg er mindre pen. Tror nok mange hadde fått seg et sjokk om jeg hadde fått meg en kjæreste... Jeg er pen men ikke sånn veldig jålete , sminke- pen , klær i siste skrik og mote osv . Jeg skal være helt ærlig og si hva jeg tenker om ditt spørsmål TS ... Jeg ser aldri ned på andre , pga deres utseendet . Det er bare noe du føler forde du selv tenker negativt om deg selv . Andre tenker helt sikkert ikke slik . Så lenge du er blid og positiv av vesen , vil du oppfattes som både resurssterk og vellykket av andre , en person som fixer livet og har det bra med seg selv . Uansett utseende . Men legger merke til uvennlige , sure , mindre pene folk ...de er ekkle , de ser jeg litt ned på ....forde de ikke er hyggelige med meg rett og slett .Og utstråler veldig mye negativ energi rundt seg . Jeg behandler aldri noen andre dårlig forde de ikke er pene . Tvert om har jeg empati og ønsker heller å være extra hyggelige med folk som ikke har vært like " heldige " som meg rent utseende messig . Jeg vet det er en vuggegave i enkelte situasjoner i hvertfall , men ikke alltid . Finnes ulemper også ved å være pen , akkurat som de som er mindre pene . Jeg tenker også ofte at jenter som er mindre pene og har komplekser osv - ikke vil like meg uansett hvor hyggelig og vennlig jeg er mot dem , forde de liker ofte ikke andre penere men snille jenter . Er min erfaring desverre . Sikkert mye pga sjalusi og komplekser . Kanskje føler de seg verre i mitt nærvær , forde jeg er pen ? Kanskje virker det litt nedtrykkende ...når de sammenligner seg selv med meg . Men jeg kan ikke gjøre noe med det . Jeg vil ikke gjøre meg selv stygg - for at andre skal føle seg bedre heller .Jeg er meg , og de får akseptere hvordan jeg ser ut .På lik linje med at jeg gir da katta i om veninna mi er 50 kg overvektig ... Jeg er naturlig slank ...men jeg vil heller ikke tvangsfore meg så jeg også blir 50 kg overvektig - for at min veninne skal føle seg bedre heller ... Så hva gjør man . Det blir feil uansett hva jeg gjør . Ergo - jeg må ha veninner som har god selvtillitt og er lik meg . Rett og slett for at det ikke skal oppstå problemer med vennskapet . Eks sjalusi osv .Noe jeg desverre har opplevd mye av i livet , og det har ødelagt flere vennskap også til slutt . Like barn leker best - men jeg ser aldri ned på andre . Selv pene kan ha komplekser . Men for andre ting i livet enn akkurat utseendet . Hva tenker mindre pene mennesker om pene mennesker da ??? Forstår dere at ingen kan noe for hvordan man tilfeldigvis ble seende ut ?
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #16 Skrevet 29. september 2010 Mange jenter som ser stygt på meg, og om jeg sier noe så ser de bare rart på meg. Dette er pene jenter, da. Ikke de som er naturlig pene, men de som er oversminket og er ganske kule og tøffe. Gutter behandler meg bare dårlig, og de prater ikke til meg. Egentlig enser de meg ikke engang. Ja, jeg er vandt med dette, og føler meg ikke noe verdt. Tror jeg har ganske dårlig selvtillit. Men jeg bare lurer på hva dere tenker når dere ser noen som er styggere enn dere. Blir dere sure om denne personene prater til dere? Har dere helst lyst til at hun skal holde seg langt borte fra dere? Hm. Er det denne type jente: Går du med joggebukse, er det WoW. Spesielt når de er yngre. Jeg synes slike ser stygt på alt og alle. Vi jenter tar ting personlig litt for lett, men... Jeg vil nok si deg helt sikkert: jeg vet ikke hvorfor. Men jeg tror neppe det er fordi du er stygg. Det gir slike jenter en viss selvtillit å se ned på andre!
Gjest LillyJett Skrevet 29. september 2010 #17 Skrevet 29. september 2010 Har du tenkt tanken at de ser "stygt" på deg fordi du rett og slett er penere enn dem??? Kanskje de føler seg truet av deg og føler de må få deg ned på jorda. De peneste jentene vet nemlig ikke selv hvor pene de er.
Lillie Skrevet 29. september 2010 #18 Skrevet 29. september 2010 Har du tenkt tanken at de ser "stygt" på deg fordi du rett og slett er penere enn dem??? Kanskje de føler seg truet av deg og føler de må få deg ned på jorda. De peneste jentene vet nemlig ikke selv hvor pene de er. Enig. Jeg tror at TS er pen, men vet det kanskje ikke selv. Tror ofte at grunnen til at andre ser "stygt" på noen er pga. misunnelse.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #19 Skrevet 29. september 2010 Jeg er pen men ikke sånn veldig jålete , sminke- pen , klær i siste skrik og mote osv . Jeg skal være helt ærlig og si hva jeg tenker om ditt spørsmål TS ... Jeg ser aldri ned på andre , pga deres utseendet . Det er bare noe du føler forde du selv tenker negativt om deg selv . Andre tenker helt sikkert ikke slik . Så lenge du er blid og positiv av vesen , vil du oppfattes som både resurssterk og vellykket av andre , en person som fixer livet og har det bra med seg selv . Uansett utseende . Men legger merke til uvennlige , sure , mindre pene folk ...de er ekkle , de ser jeg litt ned på ....forde de ikke er hyggelige med meg rett og slett .Og utstråler veldig mye negativ energi rundt seg . Jeg behandler aldri noen andre dårlig forde de ikke er pene . Tvert om har jeg empati og ønsker heller å være extra hyggelige med folk som ikke har vært like " heldige " som meg rent utseende messig . Jeg vet det er en vuggegave i enkelte situasjoner i hvertfall , men ikke alltid . Finnes ulemper også ved å være pen , akkurat som de som er mindre pene . Jeg tenker også ofte at jenter som er mindre pene og har komplekser osv - ikke vil like meg uansett hvor hyggelig og vennlig jeg er mot dem , forde de liker ofte ikke andre penere men snille jenter . Er min erfaring desverre . Sikkert mye pga sjalusi og komplekser . Kanskje føler de seg verre i mitt nærvær , forde jeg er pen ? Kanskje virker det litt nedtrykkende ...når de sammenligner seg selv med meg . Men jeg kan ikke gjøre noe med det . Jeg vil ikke gjøre meg selv stygg - for at andre skal føle seg bedre heller .Jeg er meg , og de får akseptere hvordan jeg ser ut .På lik linje med at jeg gir da katta i om veninna mi er 50 kg overvektig ... Jeg er naturlig slank ...men jeg vil heller ikke tvangsfore meg så jeg også blir 50 kg overvektig - for at min veninne skal føle seg bedre heller ... Så hva gjør man . Det blir feil uansett hva jeg gjør . Ergo - jeg må ha veninner som har god selvtillitt og er lik meg . Rett og slett for at det ikke skal oppstå problemer med vennskapet . Eks sjalusi osv .Noe jeg desverre har opplevd mye av i livet , og det har ødelagt flere vennskap også til slutt . Like barn leker best - men jeg ser aldri ned på andre . Selv pene kan ha komplekser . Men for andre ting i livet enn akkurat utseendet . Hva tenker mindre pene mennesker om pene mennesker da ??? Forstår dere at ingen kan noe for hvordan man tilfeldigvis ble seende ut ? Her skriver du mye rart synes jeg. Jeg er selv ganske pen, ikke unormalt vakker eller modellpen, men en og mange gutter/men er interessert i meg. Likevel har jeg aldri opplevd at jenter som er mindre pene enn meg ser stygt på meg, eller at det oppstår problemer i vennskapet. Jeg har også venner som er penere enn meg uten at det er noe problem. Når du tenker at enkelte ikke vil like deg uansett hva du gjør så er det klart de ikke liker deg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå