Gå til innhold

Tøybind

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lurer på å prøve ut tøybind (kanskje i kombinasjon med menskopp?) men lurer på hva slags bind jeg bør satse på? Hva er mest behagelig/lett å rengjøre/absorberende..? Andre ting jeg bør tenke på? Hvilke nettbutikker anbefaler dere?

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vurderer det samme og har funnet at det er mange på ebay, men har enda ikke hivet meg rundt for å kjøpe noen. Og det er billigere enn i norske nettbutikker..

Skrevet

Anbefaler MaM ecofit fra krusedull.net. Mini passer best til string, da de ikke er brede nok til å komme rundt vanlige truser. Men de andre er jeg strålende fornøyd med.

Dessuten har de en genial pung med to rom til å oppbevare både rene og brukte bind. Knappesystemet gjør at bindene brettes med sølet inn, praktisk når du må ta dem med hjem.

Anbefaler å kjøpe en wet bag til oppbevaring på badet, sånn at det er enkelt å holde dem adskilt fra resten av klesvasken.

Egentlig hadde jeg tenkt å handle noen flere nå snart, men så tok jeg en positiv graviditetstest for et par uker siden. :rødme:

Skrevet

Takk for tips alle sammen!

Jeg endte faktisk opp med å bestille noen MaM ecofit fra krusedull.net et par minutter før jeg leste svaret fra deg, AnonymBruker. Gratulerer med graviditeten!

Skrevet

Hei. Ser du har kjøpt nå men vil bare si at kenguruloftet også har. Jeg kombinerer med mooncup og jeg er veldig fornøyd :) Tenker faktisk å betille meg flere for det er for lite med bare 3stk men det var fordi jeg måtte prøve det ut.

Lykke til! :)

Skrevet

Er det bare meg som syntes dette høres utrolig EKKELT ut?!?! Oppbevare brukte bind i veska?! nei æsj!

Skrevet

kan jeg bare spørre hvorfor dere velger tøybind?Miljøet?

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Miljøhensyn, billigere, puster bedre, føles bedre. Veldig fornøyd, og kommer ikke til å gå tilbake til kjipe engangsbind :)

Skrevet

For min del er det at jeg synes det er forferdelig klamt å gå med plastbind mellom beina. Håper det vil være bedre med tøybind. Det blir også mye billigere i lengden, satser jeg på :)

Skrevet

jeg bruker menskopp uansett, så begynne å bruke tøybind virker som et naturlig steg. Av miljøhensyn, økonomiske grunner, også tåler jeg dårlig de klamme engangsbindene. Vil ikke gå rundt pakket i plast.. :)

Skrevet

Jeg bruker tøybind fra Fresh Moon, og er veldig fornøyd med dem. Fordi jeg sover urolig om natten har "plastbind" hatt en tendens til å lekke, men med tøybind har det ikke lekket i det hele tatt. Jeg har mange av de samme grunnen som de andre over her: miljøet, liker ikke klamme engangsbind og forebygger ubalanse der nede.

Det eneste som er litt negativt er at Fresh Moon sine alt-i-ett bind er litt store og tykke, slik at jeg ender opp med å bruke dem hjemme, men ikke på jobb etc. Er jo likevel superfornøyd når jeg faktisk bruker dem, og til deg som mente det var ekkelt med brukte bind i veska: man har gjerne en vetbag til å ha de i da, og disse skal normalt holde på både lukt og fukt (uff, det hørtes ut som en dårlig reklametekst men.. :ler: )så akkurat det er ikke noe problem. Er like mye styr å pakke inn brukte engangsbind eller tamponger egentlig..

• Liker 1
Skrevet

Mener å ha sett et sted at det fint går an å sy sine egne bind også, men holder disse mål når det virkelig flommer da?

Skrevet

Mener å ha sett et sted at det fint går an å sy sine egne bind også, men holder disse mål når det virkelig flommer da?

Spørs sjølvsagt på korleis du syr dei. Men ja, enkelte bruker tøybind fordi dei da kan lage større bind som faktisk holder i deira ekstrem mensperiode.

Synes tøytruseinnlegg er topp. Tøybind har eg brukt litegranne, men mest når mensen mest er over eller saman med menskopp. Har sydd mine sjølv av flanell.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...