Gå til innhold

Hvor får jeg kjøpt duftoljer til duftlys?


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Er dette det samme som aromaterapautene bruker, eller er det noe ganske annet? Link mottas med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for svar. :)

Det var jo så populært for "noen år siden", og jeg syntes jeg fant sånn over alt, men nå er de som sunket i jorden. Ikke in for tiden kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Telemark urtebrenneri (myrra.no), selger eteriske oljer rimelig og av god kvalitet. selger også oljebrennere og startpakker for slikt. du finner også informasjon om temaet der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 6 måneder senere...

Spar Kjøp faktisk! ;) lukter godt di ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Euro price har jeg sett har oljer til å brenne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bruke både eteriske planteoljer, slik som brukes innen bl a aromaterapi eller andre som kalles duftoljer eller aromatiske oljer.

Forskjellene finner du både selve dufte og effekten av det å brenne oljer i rommet.

Eteriske oljer er 100 % rene oljer fra planter som er fremstilt (som oftest) ved dampdestillasjon. Eteriske oljer er flyktige, og har en kjemisk oppbygging som både er liten i molekyl størrelse og omfangsrik på nyttige bestanddeler. Kort oppsummert har disse oljene helt rene dufter uten spor at innblanding eller uttynning, men ikke minst har kun denne gruppen duftoljer en beviselig effekt på mennesker og dyr, enten det være seg via nese eller hud, evnen til å kunne bidra til å hele en rekke fysiske og mentale plager.

Ut over det er det en smakssak. Det finnes etterhvert mange behagelige dufter innen aromatiske oljer. Mitt råd er å holde seg til disse, med mindre du har god fagkunnskap om de eteriske oljene i o m at feil bruk kan gi meget uheldige resultater. Enkelte oljer skal overhodet ikke benyttes under graviditet m.m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...