Gå til innhold

Tenk at Ripsy har blitt mamma <3

Ripsy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for strikketipset :nigo: Skal ut og kjøpe meg pinner og garn nå snart. Tenkte jeg skulle kjøpe tynt alpakka babygarn fra Drops. Har en kollega som har strikket en babyjakke til meg med det garnet og den jakken er veldig myk og god.

Jeg har ikke tid til å vente på garn fra nøstebarn, bare 14 dager unna termin i morgen :redd: Greit å ha et prosjekt som jeg kan starte på nå den siste tiden. Sitter her og tvinner tommeltotter :popcorn:

Jeg kommer nok også til å strikke rett og legge opp alle maskene på en gang. Jeg er ingen kløpper på å strikke og det er greit å starte med noe som er enkelt! :fnise: Jeg tenkte også å hekle på kant eller sy på en blondekant tilslutt uansett. Leste på nettet i går at det er et stort prosjekt. Men hvis lillemor er en sovebaby så kanskje jeg rekker å strikke litt utover høsten også.... Rekker nok ikke noe ferdig teppe før fødsel uansett.

Lykke til Arven1! :)

Juhu for 36 veker!

Jenta di er nok heilt ferdig og fin allerede, men kan vokse seg ennå litt større til termin. Tenk så fint at det er ein ferdig baby i magen! :rødme:

:rodmer:

:hoppe: 36 uker :hoppe: Redebygging er kos! :rodmer:

Det er det! :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:husarbeid: Vasker og henger opp babysengetøy og håndklær :hjerte:

Og har satt frem fødebag hvor jeg har begynt å putte oppi småting. :hjerte:

Nå skal jeg jobbe litt med skoleoppgave før jeg skal sette meg ned med strikketøyet mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Ripsy! Forholdene gode for mor og barn, eller begynner det å bli litt trangt om plassen? Må være gøy når det nærmer seg, men det er jo noen uker igjen.. MEN snart, snart.. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig å ordne med de små klærne. :hjerte: Enda koseligere er det når du har noen å kle dem på. Her har vi akkurat byttet klesstørrelse, og det var sååå trivelig å rydde nye klær inn i skapet. :rodmer:

Du er flink som strikker teppe! Jeg er ikke særlig flink på sånt, men etter at snuppa ble født har jeg begynt å strikke jeg også. :fnise: Det er jo litt gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe: 36 uker!! Jammen ikke lenge igjen nå nei! Muuulig jeg har hoppet for 36 uker, er virkelig ikke sikker jeg. Mister totalt oversikten :sjenert:

Du er så heldig som har kommet så langt at du sysler med slike ting! Gleder meg til jeg også kan gjøre det. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos :hjerte:

:hjerte:

hei Ripsy! Forholdene gode for mor og barn, eller begynner det å bli litt trangt om plassen? Må være gøy når det nærmer seg, men det er jo noen uker igjen.. MEN snart, snart.. :rodmer:

Merker at det begynner å bli litt trangere. Men magen er ikke så stor, så det går greit for meg :) Fasinerende med de små føttene som prøver å bane seg vei ut på siden :)

Det er så koselig å ordne med de små klærne. :hjerte: Enda koseligere er det når du har noen å kle dem på. Her har vi akkurat byttet klesstørrelse, og det var sååå trivelig å rydde nye klær inn i skapet. :rodmer:

Du er flink som strikker teppe! Jeg er ikke særlig flink på sånt, men etter at snuppa ble født har jeg begynt å strikke jeg også. :fnise: Det er jo litt gøy!

:rodmer: Gleder meg!

Jeg har jo heller aldri vært flink på sånnt, men må være noe i den morsrollen som gjør noe med oss :)

:hoppe: 36 uker!! Jammen ikke lenge igjen nå nei! Muuulig jeg har hoppet for 36 uker, er virkelig ikke sikker jeg. Mister totalt oversikten :sjenert:

Du er så heldig som har kommet så langt at du sysler med slike ting! Gleder meg til jeg også kan gjøre det. :rodmer:

Du kan jo begynne å sysle litt du og. Og oppussing av barnerom er jo kost det og da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er litt mer sliten om dagen. Men det kan jo også være fordi jeg har farta litt rundt de to siste dagene....

Sov dårlig i går natt, lurer på om det var litt murringer i korsryggen, så kanskje kroppen begynner så smått å gjøre seg klar :vetikke: Har også hatt løs mage i går og i dag og har lest at noen har det de siste ukene før fødsel... Det blir uansett spennende fremover.

Noen som vil tippe når jeg får møte den lille jenta for første gang? Terminen er altså 7. oktober.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ripsy!

Så du farter rundt om dagen altså, mange ærend for lillejenta kommer? ;) Husk å lytt til kroppen HVER dag, og sett ned tempoet litt liksågreit..

Tror jeg må tenke litt på den gjettingen.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, her nærmer deg seg altså!! (Selv om du sikkert synes tida går iiiiinmari sakte). Gled deg, masse, masse, masse fint i vente :rodmer:

Endret av VirreVapp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passe på å få litt ro innimellom no ja, så du har litt overskudd til fødsel og barseltida. Har du mykje igjen å fikse ennå?

Eg tippar 13 oktober, siden det fullmåne 12. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med vasking og klargjøring til baby :rodmer: Her er alt klart nå. Har bare en ting igjen som jeg burde ha gjort og det er å rydde i eget klesskap :sukk: Litt rot på soverommet og det hadde vært hyggelig om det hadde vært ryddig når vi kommer hjem med lille snupp.

Hvordan går det med strikkeprosjektet ditt, går det fremover? Jeg har snart strikket opp to nøster så det går litt fremover her :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 2. Oktober :)

Pass på å få nok hvile nå :)

Skal lage meg en liste - noterer 2. oktober :)

Hei Ripsy!

Så du farter rundt om dagen altså, mange ærend for lillejenta kommer? ;) Husk å lytt til kroppen HVER dag, og sett ned tempoet litt liksågreit..

Tror jeg må tenke litt på den gjettingen.. :gjeiper:

Hei! Ja, det kan være en utfordring å vite hvor mye som er greit for kroppen om dagen. Føler ikke at jeg gjør så mye, men merker at jeg er skutt når jeg kommer hjem... Men, det går bra :)

Åh, her nærmer deg seg altså!! (Selv om du sikkert synes tida går iiiiinmari sakte). Gled deg, masse, masse, masse fint i vente :rodmer:

Jeg gleder meg masse! :rodmer:

Passe på å få litt ro innimellom no ja, så du har litt overskudd til fødsel og barseltida. Har du mykje igjen å fikse ennå?

Eg tippar 13 oktober, siden det fullmåne 12. :jepp:

Hei Frida!

Nei, jeg har ikke så mye igjen å fikse - det meste er egentlig klart for ankomsten. Det har vært andre småting jeg har styra med i det siste. I dag er jeg på skolen for å jobbe litt med oppgaven min - burde få gjort mest mulig før lillemor kommer... Tror ikke jeg får mer lyst, energi og motivasjon til å jobbe med oppgave etter hun har kommet til verden...

13. oktober noteres :)

Så koselig med vasking og klargjøring til baby :rodmer: Her er alt klart nå. Har bare en ting igjen som jeg burde ha gjort og det er å rydde i eget klesskap :sukk: Litt rot på soverommet og det hadde vært hyggelig om det hadde vært ryddig når vi kommer hjem med lille snupp.

Hvordan går det med strikkeprosjektet ditt, går det fremover? Jeg har snart strikket opp to nøster så det går litt fremover her :fnise:

Hei! Det meste er klart her også. Må bare få ferdig fødebagen og strøket sengetøy + himmel. Men alt er vasket og klart :)

Så flink du har vært med strikkingen som har kommet så langt! Hvor mange cm har du strikket nå da? Regner med du ikke bruker samme garn som meg, for jeg er ikke ferdig med det første nøstet enda... og kommer nok til å bare strikke 1+ 1/4 nøste tenker jeg.

Har ikke strikket så mye i helga som jeg hadde håpet... :( Har ikke hatt ork og tid. Skal være hjemme i kveld og tenkte se på bonderomantikk - så blir vel litt strikking da :)

Arven1 - du får ta deg en tur innom strikke-mor signe teppe-motivasjons-tråden jeg laget på graviditetsforumet :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIPPELISTE FØDSEL :babyjente:

27. september Min optimistiske søster

2. oktober Teita

3. oktober Arven1

5. oktober Sushi (Kanskje sier Aurelia)

7. oktober UL termin

10. oktober Ripsy og Ripsymannen (tipper faktisk samme dag helt uavhengig av hverandre :) )

11. oktober Teryaki

12. oktober Ariel

13. oktober Frida

15. oktober Aurelia (evt. 5. oktober)

Endret av Ripsy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har forresten vært hos jordmor i dag. Alt er bra :) Liker jordmora mi veldig godt - synd hun jobber på et annet sykehus enn der jeg skal føde...

Blodtrykket mitt har gått litt opp de siste ukene, men det var ikke mer enn 120/75, så absolutt ingen fare. Det har vært litt lavt tidligere. Er det vanlig at det går litt opp på slutten dersom en har hatt lavt BT tidligere?

:hoppe: Hodet er nå helt festet :hoppe:

Neste gang skal hun kjenne litt mer på hva hun tror om størrelsen, men hun tippet i dag at det er en ganske gjennomsnittlig størrelse - ikke liten og ikke stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...