Mamoli Skrevet 28. september 2010 #1 Skrevet 28. september 2010 Jeg drikker mye te, samt kaffelatte. Da jeg er veldig kaloribevisst lages det med suketter; det jeg da lurer på, er om det kan være skadelig for kroppen på noen måte? Jeg er nok oppe i en 20-30 suketter på de dagene jeg drikker mest..
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #2 Skrevet 30. september 2010 næh... jeg drikker mye te selv og bruker 2 suketter per kopp så blir vel opptil 10 suketter om dagen bare. er jo enkelte som sier at slike lightprodukter er kreftfremkallende men om det er noe hold i det kan jeg ikke si.
*Joyce* Skrevet 1. oktober 2010 #3 Skrevet 1. oktober 2010 Det er etterhvert ganske omdiskutert med kunstige søtningsmidler, men jeg har ikke sett noen undersøkelser som udiskutabelt beviser at det er skadelig. Selv blir jeg fryktelig oppblåst av søtningsmidler, og har derfor kuttet det ut. Te og kaffe drikker jeg nå uten søtning. Om du er skeptisk til søtningsmidler og fortsatt vil ha noe søtt og kalorifattig i drikken din, kan du jo prøve f.eks. Sukrin. Antas å ha mindre påvirkning enn kunstige søtningmidler.
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #4 Skrevet 1. oktober 2010 20-30 sukker om dagen ville jeg aldri hatt i meg, er veldig skeptisk til kunstige søtningsstoffer, da foretrekker jeg heller å bruke sukker, faktisk. Et godt alternativ er honning.
Mubba Skrevet 4. oktober 2010 #5 Skrevet 4. oktober 2010 Huff, må si meg enig med kommentaren ovenfor. 20-30 suketter ville jeg aldri hatt i meg. Det er stor diskusjon om disse kunstige søtningsmidlene er farlige i små mengder, men har vist seg å være kreftfremkallende i store doser. Jeg kan av egen erfaring si at min kroniske hodepine forsvant med en gang jeg sluttet totalt med kunstig søtning, så jeg vil absolutt anbefale deg å droppe det drittet Kjøp heller stevia, nå som det er fullt mulig å få kjøpt i helsekostbutikker. Stevia er som kunstig søtning, like søtt (ca 300 ganger så søtt som sukker) og uten kalorier, men forskjellen er at dette er en helt naturlig urt!
ashera Skrevet 5. oktober 2010 #6 Skrevet 5. oktober 2010 Jeg synes det høres fryktelig mye ut. Selv får jeg migrene av visse typer kunstig søtstoff, og vet at det gjelder mange. Det er fullt muilg å lære seg å like latte og te uten søtstoff, kunstig eller naturlig. Det er bare å øve. @Anonym kl. 17.45: Regner med at poenget med TS sin bruk av suketter er å unngå kalorier. Honning er sukker, det også, og inneholder like mye energi som raffinert sukker.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå