AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 hei. jeg har en stor følelse at jeg ikke kan bli gravid. jeg er en jente i begynnelsen av 20 årene. hvordan sjekker man om man kan få barn? drar til fastlegen sin? det er ikke det at jeg vil ha barn nå, men er greit og vite.
Careface Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 fastlege, videre henvisning til gynekolog lykke til
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 takk for svar:) men jeg syns kanskje det er litt "flaut" siden jeg er så ung. og har jo ikke tenkt til og få barn før jeg er i slutten 20årene.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Mest sannsynlig så får du ikke noen henvisninger fra legen for å finne ut av dette før du evt. ønsker å bli gravid. Tenk om samfunnet skulle bruke ressurser på å sjekke alle som var bekymret for at de ikke kunne bli gravide, lenge før det var aktuelt for dem å få barn? Det hadde blitt unødvendig dyrt. Hva om du får beskjed om at du kan få barn nå, men at det kan bli vanskelig/umulig om du venter ett år eller to?
Ava Mae Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 hei. jeg har en stor følelse at jeg ikke kan bli gravid. jeg er en jente i begynnelsen av 20 årene. hvordan sjekker man om man kan få barn? drar til fastlegen sin? det er ikke det at jeg vil ha barn nå, men er greit og vite. Slapp av. Dette er en følelse de aller fleste jenter på et eller annet tidspunkt i livet føler, men likevel kan de fleste av oss få barn på den naturlige metoden. Senk skuldrene og slutt å ta sorger på forskudd. De er stort sett bortkastede uansett
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #6 Skrevet 28. september 2010 Du får ikke noen henvisning for å sjekke fruktbarhet. Man må har prøvd i minst ett år før man får utredning for ufrivillig barnløshet i det offentlige. Ikke er det en oppskrift for å se om man kan få barn heller, det kan være ting som ikke synes på prøver og undersøkelser også. Men har du regelmessige sykluser så er du godt i gang. Har du det ikke så finnes det hormoner man kan ta for å få eggløsning, når du en gang har lyst på barn.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå