ringblomst Skrevet 7. oktober 2003 #1 Skrevet 7. oktober 2003 Tok en telefon til den lokale frisøren, og fikk vite at det koster 1000 kr for å sette opp håret til den store dagen. Ble faktisk positivt overrasket over prisen, trodde det lå på 1500 og oppover. Spurte også om hvor mye det ville koste å sette opp forloveren min sitt hår, og da skulle de ha 500 kr. Tenkte i mitt stille sinn at er egentlig et glass musserende vin og "prøvetime" verdt 500 kr ekstra? Har inntrykk av at de fleste frisører ikke setter opp håret i en prøvefrisyre, men bare snakker og kanskje viser noen bilder. Holder det ikke da med at jeg bare tar en tur innom med et eget bilde og sier at sånn vil jeg ha det og dermed spørre frisøren om h*n klarer det? Eller er det verdt den ekstra utgiften? Hva regner dere også med å betale for bryllupshåret?
Gjest Poirot Skrevet 7. oktober 2003 #2 Skrevet 7. oktober 2003 De jeg kjenner har hatt en egen time der de satte opp håret og snakket om hvordan det skulle være på forhånd.
Gjest Tabby Skrevet 7. oktober 2003 #3 Skrevet 7. oktober 2003 Da min forlover giftet seg fikk hun ikke satt opp håret på prøvetimen, så jeg har bestemt meg for at om jeg skal til frisør på den dagen så skal jeg ikke si at det er brudeoppsats. Men nå skal jeg ha en veldig enkel frisyre så jeg håper at søskenbarnet til datteren min som er frisør kan fikse dette og heller betale henne for det.
nessi Skrevet 7. oktober 2003 #4 Skrevet 7. oktober 2003 Naboen min er frisør og skal ordne håret mitt. Vi har allerede pratet om hvordan jeg skal ha det (fikk ikke bestemme selv hvor mye som skulle klippes når jeg var hos henne for å klippe meg i helga), så jeg regner med at jeg slipper prøvetime.
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #5 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har absolutt inntrykk av at det gjerne blir lagt på litt ekstra i prisen når det gjelder bryllup, hvis det var det du mente, ringblomst. Både hos frisører og i blomsterforretninger. Jeg tror de er klar over at pengene sitter litt løsere fordi folk så gjerne vil at alt skal være perfekt i bryllupet sitt. Misliker dette skikkelig!!!
Gjest Anonymous Skrevet 7. oktober 2003 #6 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har absolutt inntrykk av at det gjerne blir lagt på litt ekstra i prisen når det gjelder bryllup, hvis det var det du mente, ringblomst. Både hos frisører og i blomsterforretninger. Jeg tror de er klar over at pengene sitter litt løsere fordi folk så gjerne vil at alt skal være perfekt i bryllupet sitt. Misliker dette skikkelig!!! Ja, jeg henger meg på. Veldig irriterende. Har inntrykk at idét du sier "bryllup" til en frisør, begynner prisen på 1500,-. Men jeg vet jo at det gjerne er litt mer enn bare frisering. Sminke, lett bevertning og hjelp med brudeantrekket er vel ganske vanlig. Selv er jeg i tvil om hvem jeg skal velge. -K-
Pip Skrevet 7. oktober 2003 #7 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg har absolutt inntrykk av at det gjerne blir lagt på litt ekstra i prisen når det gjelder bryllup, hvis det var det du mente, ringblomst. Både hos frisører og i blomsterforretninger. Skjønar kva du meinar, Gjest. Men samstundes er det STOR skilnad på kor mykje arbeid dei legg ned i forlovar si oppsetjing og brura si! Eg har vore forlovar sjølv, og då eg gifta meg no i sommar, sette forlovaren min opp håret samstundes. Begge gongene brukte frisøren kanskje 30-45 min. på forlovaren, og eit par timar på brura... Når det gjeld blomar òg er det skilnad. Ein brukar berre dei aller finaste blomane - og beste kvalitet, og eg har iallefall ennå aldri sett ein 'vanleg' bukett som var like flott og forseggjord som ein brurebukett...
14062003 Skrevet 7. oktober 2003 #8 Skrevet 7. oktober 2003 Eller er det verdt den ekstra utgiften? Det vet du når det er for sent :blunke: Hva man får for vanlig oppsetning og brudeoppsetning vil vel variere noe fra frisør til frisør. Det som ofte er ekstra med brudeopsetning er: - prøvetime (uansett hva den inneholder) - sminke - pynt i hår - feste av slør - evt. hjelp med påkledning - evt. vertskap Og den aller største utfordringen for frisørene: å få frisyren til å holde like perfekt en hel dag. Jeg betale kr. 1500,- for meg og kr. 500,- for min forlover. Jeg ble sminket og håret oppsatt. Hun fikk håret oppsatt.Jeg hadde både perler og slør i håret - som tok ekstra tid å feste... Vi hadde med champagne og kjeks (det eneste jeg klarte å spise) selv. Siden dette var midt i Oslo, på Byporten, tror jeg ikke at champagne hadde blitt godtatt uten at jeg var brud ... Ååå, jeg må få klippet meg igjen snart (2 mnd siden sist og håret begynner å bli hengete) og få levert et takkekort til frisøren min. Kjempeflink var og er hun! Egentlig var dealen her i hus at de som vi betalte, ikke fikk noe mer enn betalingen. Men frisøren ble så skuffet da jeg kom for 2 mnd siden uten noen bilder...
Gjest *marte* unplugged Skrevet 7. oktober 2003 #9 Skrevet 7. oktober 2003 Hvilken frisør er det snakk om ringblomst? (Nysgjerrig vet du, siden jeg er i samme området...) Hvis brudefriseringen også inkluderer sminking vil jeg nok velge det fremfor bare oppsats. I tillegg kan det jo tenkes at de tar ekstra for den vanlige oppsatsen også hvis det er snakk om å sette i (masse) dill i håret. Ble litt i tvil jeg nå, må sjekke mer rundt omkring :-?
Gjest MrsL Skrevet 7. oktober 2003 #10 Skrevet 7. oktober 2003 Min frisør nevnte 1000 -1500 for det. Men jeg skal til ei jeg kjenner fra før og kanskje kan det bli litt billigere Tenkte ikke på å spørre henne om prøvetimen var med i prisen. Det må jag huske på å spørre om.
Snurre Skrevet 7. oktober 2003 #11 Skrevet 7. oktober 2003 Hm .... er det noen som har erfaring med gode frisører i Lillestrøm, Strømmen eller Skedsmo området ? Og hva var prisen ?
Soul Skrevet 7. oktober 2003 #12 Skrevet 7. oktober 2003 Enig med dem som sier at det er verdt den ekstra utgiften, var det for min del i allefall. Det koster riktignok litt, men det var stor forskjell på jobben de hadde med å sette opp min forlovers hår og på å sette opp mitt. Forloveren min tok en halv time og jeg satt i tre timer...
Miracl3 Skrevet 7. oktober 2003 #13 Skrevet 7. oktober 2003 Jeg skal betale 2300 for en prøvetime og oppsatsen og sminke på selve dagen. Er ganske sikker på at det er verdt pengene
Lisemor Skrevet 8. oktober 2003 #14 Skrevet 8. oktober 2003 Jeg har absolutt inntrykk av at det gjerne blir lagt på litt ekstra i prisen når det gjelder bryllup, hvis det var det du mente, ringblomst. Både hos frisører og i blomsterforretninger. Jeg tror de er klar over at pengene sitter litt løsere fordi folk så gjerne vil at alt skal være perfekt i bryllupet sitt. Misliker dette skikkelig!!! Frisører og blomsterdekoratører tar betalt etter hvor lang tid det tar. Brudeoppsett tar lenger tid enn vanlig oppsett. Brudebukett tar 2 timer å lage enn vanlig bukett som tar 5-10 minutt. TID KOSTER. Jeg satt 4 timer hos frisøren og fikk verdens vakreste oppsett og fin sminke, hadde en times prøvetime i forkant. Dette kostet 2500,- Synes ikke det er dyrt for tilsammen 5 timers arbeid. Resultatet ble knallbra.
ringblomst Skrevet 8. oktober 2003 Forfatter #15 Skrevet 8. oktober 2003 Takk for alle svar. Jeg spurte ikke om brudeoppsettingen inkluderer sminke også, så det må jeg huske på. Jeg har aldri brukt denne frisøren før, men alle mennesker jeg kjenner i IRL har bare skrytt av dem. Det er Albin frisør på Karlsrud det er snakk om, *marte*. Er enig i at frisører og blomsterdekoratører etc skal ha betalt for den tiden de bruker på arbeidet sitt, samt materilae, men har litt inntrykk av ting "plutselig" blir dyrt når man nevner bryllup .
-ida- Skrevet 8. oktober 2003 #16 Skrevet 8. oktober 2003 Syntes ikke det var noen upris jeg heller. Tror det koster 2000 der jeg skal gifte meg, men da er sminke inkl.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå