Honesty Skrevet 27. september 2010 #21 Skrevet 27. september 2010 Hvis det er så kort vei hjem, kan han vel ta en taxi uten at det koster for mye.
The Kitten Skrevet 27. september 2010 #22 Skrevet 27. september 2010 Det mest forstyrrende her er at du vurderer å gi etter for en som er redd for å bli litt våt.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #23 Skrevet 27. september 2010 Nei det er ikke ok. Jeg tenker på brann med en gang..hva om det skjer?? Du hadde aldri tilgitt deg selv. Jeg ville ikke satt meg i en slik situasjon, derfor hadde jeg aldri gjort det. Syns mannen høres ut som en idiot også.. Risikoen ved å ta med et barn ut på kjøretur er mye større en risikoen ved at barnet er 5 minutter alene. Det er sjelden barn før hjemme mens de ligger i sin egen seng, men dødsulykker i bil skjer stadig vekk. Risikoen blir ikke mindre heller av at det regner. Dårlig sikt og fare for vannplaning. Men forstår du ikke det jeg har sagt her oppe om samvittighet? At om noe skjer så skal man faktisk leve med det resten av livet? Lettere å leve med at man faktisk tok ungen med seg og ikke etterlot den alene. Man kan ikke la være å kjøre bil for alltid, men man kan fint la være å etterlate en 3 år gammel unge alene hjemme..
momo Skrevet 28. september 2010 #24 Skrevet 28. september 2010 Hadde jeg ikke gjort. Mine barn er 9 og 3 år, og jeg hadde aldri kjørt 5 min da de sov.
LukaFrost Skrevet 28. september 2010 #25 Skrevet 28. september 2010 Hvis han absolutt ikke kan ta taxi kan du godt hente han. Bare ikke råkjør.
Brukernavn Skrevet 28. september 2010 #26 Skrevet 28. september 2010 Nei, det synes jeg på ingen måte er greit! Pappaen setter her sine egne behov foran barnets, og det er vel ikke så bra...
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #27 Skrevet 28. september 2010 Hadde aldri gjort det. Hva om dere hadde havnet i en bilulykke f.eks, og havnet i koma på sykehuset, uten at noen viste at gutten deres var alene hjemme. Latskap lenge leve.. Hva ble det til forresten?
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2010 #28 Skrevet 28. september 2010 Kanskje de faktisk havnet på sykehus
Gjest Muskelmann Skrevet 28. september 2010 #29 Skrevet 28. september 2010 5 min biltur. Da kan han gå.
Gjest Muskemann Skrevet 28. september 2010 #30 Skrevet 28. september 2010 Muligheten for brann - uansett hvor liten den er - er grunnen til at uskyldige hjelpesløse ikke skal være alene. Det går sikkert bra. Selv om vi har større søsken til å passe på så er jeg skeptisk til å la 3-åringen vår være igjen hjemme selv om hun er våken. Små barn er kjent for å kunne gjemme seg ved f.eks. brann eller andre farlige/skumle ting. Da hjelper det ikke om en 'litt mindre hjelpesløs' søster passer på, hvis hun ikke finner søstern.... Faren for en brann er større i dag enn før pga alle små ladere og antall elektriske punkter i en bolig. Selv stoler jeg bare på el-anlegg jeg har lagt opp selv.
Gjest Heidi Skrevet 28. september 2010 #31 Skrevet 28. september 2010 Hva med brann? Hvis det begynner å brenne kan det gå fra 3 - 7 min. før huset er overtent! God tur!
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #32 Skrevet 28. september 2010 Ting kan alltid skje. Hvis det ikke handler om risiko hva handler det om da? Ja, jeg var bare noen etasjer ned, men men jeg hørte ikke ungen, og hadde hun våknet hadde hun helt sikkert blitt redd. Likevel tok jeg sjansen da jeg var borte 10 minutter, og risikoen for at noe skulle skje var så minimal at jeg egentlig ikke anså det som en risiko. Og dere som argumenterer med at man kan komme utfor en ulykke og barnet blir liggende alene: Da bør man vel prise seg lykkelig for at man ikke tok med seg barnet i ulykken??? Det som skjer dersom det skulle skje en ulykke når både mor og far er ute av huset er at barnet blir liggende alene hjemme mye lengre enn fem minutter. Jeg vet selv om en som kræsjet på motorsykkel mens barnet var alene igjen i huset, og det tok flere timer før noen sjekket dette. De trenger ikke være direkte involvert selv heller, men trafikken kan bli/være forsinket- slik at det ikke er snakk om disse fem minuttene lengre. Jeg synes faren burde gå hjem, eller spandere på seg taxi. Selvsagt er sannsynligheten størst for at det går bra, men konsekvensene dersom det skulle skje noe er at barnet får en veldig kjip opplevelse av å være forlatt.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #33 Skrevet 28. september 2010 Ting kan alltid skje. Hvis det ikke handler om risiko hva handler det om da? Ja, jeg var bare noen etasjer ned, men men jeg hørte ikke ungen, og hadde hun våknet hadde hun helt sikkert blitt redd. Likevel tok jeg sjansen da jeg var borte 10 minutter, og risikoen for at noe skulle skje var så minimal at jeg egentlig ikke anså det som en risiko. Og dere som argumenterer med at man kan komme utfor en ulykke og barnet blir liggende alene: Da bør man vel prise seg lykkelig for at man ikke tok med seg barnet i ulykken??? Det som skjer dersom det skulle skje en ulykke når både mor og far er ute av huset er at barnet blir liggende alene hjemme mye lengre enn fem minutter. Jeg vet selv om en som kræsjet på motorsykkel mens barnet var alene igjen i huset, og det tok flere timer før noen sjekket dette. De trenger ikke være direkte involvert selv heller, men trafikken kan bli/være forsinket- slik at det ikke er snakk om disse fem minuttene lengre. Jeg synes faren burde gå hjem, eller spandere på seg taxi. Selvsagt er sannsynligheten størst for at det går bra, men konsekvensene dersom det skulle skje noe er at barnet får en veldig kjip opplevelse av å være forlatt.
Lillemeg25 Skrevet 28. september 2010 #34 Skrevet 28. september 2010 Hvis det kun tar 5 min å kjøre så synes jeg han mannen din kan gå. Regner det å får han ta paraply eller regntøy! Jeg synes han virker utrolig lat. Vil han ikke gå for han at taxi heller.
Gjest mamma Skrevet 28. september 2010 #35 Skrevet 28. september 2010 Jeg ville heller latt barnet være alene hjemme en og ta det med på 5 minutters rå kjøring. Men så ville jeg ikke råkjørt heller da
Fru Filifjonka Skrevet 28. september 2010 #36 Skrevet 28. september 2010 Hvis han absolutt må hentes så får du ta med barnet i bilen eller be naboen om å sitte barnevakt. Risikoen er kanskje ikke så stor, men konsekvensene kunne blitt fatale.
Gjest mm Skrevet 28. september 2010 #37 Skrevet 28. september 2010 Ting kan alltid skje. Hvis det ikke handler om risiko hva handler det om da? Ja, jeg var bare noen etasjer ned, men men jeg hørte ikke ungen, og hadde hun våknet hadde hun helt sikkert blitt redd. Likevel tok jeg sjansen da jeg var borte 10 minutter, og risikoen for at noe skulle skje var så minimal at jeg egentlig ikke anså det som en risiko. Og dere som argumenterer med at man kan komme utfor en ulykke og barnet blir liggende alene: Da bør man vel prise seg lykkelig for at man ikke tok med seg barnet i ulykken??? Nettopp om det hadde skjedd en ulykke ville en vel heller vært glad en ikke tok med barnet.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #38 Skrevet 28. september 2010 Syns dere det er ok å la 3 åringen som sover være alene hjemme i 5 minutter mens jeg råkjører ut for å hente pappan på jobben sin? Jeg mener jo nei, men han mener det ikke er noe problem. Det høljer ute, og ham vil ikke gå hjem i det været... Nei det er ikke ok at du gjør dette.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2010 #39 Skrevet 28. september 2010 Det er direkte omsorgsvikt å reise fra et så lite barn!!
Arkana Skrevet 28. september 2010 #40 Skrevet 28. september 2010 Det hadde jeg aldri gjort. Det handler ikke bare om at noe kan skje i huset (f.eks. brann) eller med dere (hva skjer om dere havnet i en bilulykke?), men også om at barna kan våkne om natten og plutselig oppdage at mamma og pappa ikke er der. Det skaper utrygghet. Pappan får gå eller ta drosje.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå