Gå til innhold

Skal kjøpe bil!


lady84

Anbefalte innlegg

Vi venter barn i desember og har nå funnet ut at vi har behov for en stasjonsvogn. Problemet er at ingen av oss har særlig peiling på bil og hva vi skal se etter når vi skal kjøpe.. :sjenert:

Tidligere har vi fått hjelp av min far når vi skulle kjøpe bil, men pga. sykdom kan/vil vi ikke plage han med dette denne gangen :tristbla:

Noen her som kan gi gode råd?

Litt om hva vi ser for oss:

- 2000 modell eller nyere

- Ca. 70-tusen kr.

- Ford Mondeo (synes den er utrolig god å kjøre og bruker lite drivstoff) eller Volkswagen (??)

Vil gjerne høre argumenter i for og imot å kjøpe av privat forhandler vs. det å kjøpe av firma.

På forhånd tuuuusen takk for tips og råd! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville sjekket på Finn.no hva som er realistisk å få for pengene deres og valgt meg ut noen modeller. Deretter ville jeg googlet bilmerket, og funnet forum hvor akkurat dette merket blir diskutert. Mye god info å hente det om spesifikke feil som dere bør se etter på akkurat den/de årsmodellene.

En fordel med merkeforhandler er at den nettopp har blitt undersøkt, og at du gjerne får med en kort garantitid. Ulempen er at bilene er dyrere. Liten sjanse for spesielt gode kjøp.

Kjøper dere privat må dere sjekke om servicene har blitt fulgt.

Hvis dere ikke har peiling på bil, så kan det være fornuftig å ta den til en NAF-test før dere kjøper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...