AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Jeg blir alltid kjempeoppblåst når jeg er stresset, uten at jeg vet hvorfor. Men det begynner alltid å romle kjempehøyt, ofte på skolen hvor det i tillegg høres veldig godt. I helgene og når jeg er hjemme er det sjelden noe problem! Men etter bare et par timer på skolen har jeg blitt en ballong. Ikke bare er det pinlig, det gjør vondt og ødelegger for konsentrasjonen. Hva kan jeg gjøre med dette egentlig? Jeg prøver å slappe av og ikke bekymre meg over det, men det har ikke hjulpet. Hvis det kommer av stress er det jo en ond sirkel, ettersom jeg blir stresset av at jeg blir oppblåst. Noen andre som har samme problemet? Er det noen spesielle matvarer jeg bør spise/holde meg unna? Virker jo som om det skjer uansett hva jeg spiser, men hadde vært greit om det var noe som kunne minske problemet.
Kami88 Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Har samme prb som deg eller rettere sagt hadde. Men i det siste har det blitt bedre, og det er blitt "roligere" i magen. Det jeg har kuttet ut med er kumelk. Jeg har byttet kumelk ut med soyamelk/ricedream. Forsøk det du også? Jeg har også forsøkt å puste riktig, altså å puste med magen. Det kan vi ofte glemme når vi er stressa. Men hvis noen andre har andre råd så kom med de!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 Jeg drikker uansett aldri melk, og spiser sjelden melkeprodukter, så tviler på at det vil ha noe særlig effekt, dessverre :/ Pusteteknikk er jo noe jeg kanskje kan prøve å tenke på, da. Er sjelden jeg tenker over hvordan jeg puster, og det er kanskje sånn at man ubevisst svelger mer luft når man er stressa?
Gjest wahaj Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Er man stressa/nervøs så svelger man mer luft. Det kan være du er allergisk mot hvitt mel? Veldig mange får luft i magen av det.
Gjest Gjest Skrevet 28. september 2010 #5 Skrevet 28. september 2010 Jeg drikker uansett aldri melk, og spiser sjelden melkeprodukter, så tviler på at det vil ha noe særlig effekt, dessverre :/ Pusteteknikk er jo noe jeg kanskje kan prøve å tenke på, da. Er sjelden jeg tenker over hvordan jeg puster, og det er kanskje sånn at man ubevisst svelger mer luft når man er stressa? Spiser du regelmessige hyppige måltider og variert kosthold? Viktig for magen å ha gode rutiner på det. En annen sak er at du kanskje får i deg for mye fiber, som man finner i frukt, grønnsaker og bakevarer.
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #6 Skrevet 29. september 2010 Det kan være du er allergisk mot hvitt mel? Veldig mange får luft i magen av det. Har tenkt på det med allergier. Men da er det jo litt rart at jeg bare reagerer når jeg er på skolen? En annen sak er at du kanskje får i deg for mye fiber, som man finner i frukt, grønnsaker og bakevarer. Det er mulig. Prøver egentlig å spise mye fiber for å holde magen i gang, aner ikke hvor mye som er for mye.
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #7 Skrevet 30. september 2010 Hos meg var det hovedsaklig stressrelatert. Bare veldig fet og krydret mat gjorde noen forskjell. Ellers spilte brød, melk, osv ingen rolle. Etter at jeg sluttet på skolen, forsvant det nesten helt. Og de få gangene magen er litt kranglete, så er det langt fra så ille som når jeg stresset på skolen. Unntakene er dersom det skjer noe som stresser meg, da kommer det tilbake. Aner dessverre ikke hva man kan gjøre. Ville bare si at det ikke trenger å være kostholdet. Kanskje du kan snakke med legen din?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå