AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #1 Skrevet 27. september 2010 Hvilket proteinpulver bruker du, og hvor kjøper du det billigst?
Stellia Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Mine favoritter er Protein Delite og MyoProtein. Begge i sjokoladesmak. Finnes på proteinfabrikken.no og myrevolution.no. Førstenevnte synes jeg er best på smak, men inneholder derimot mindre proteiner og mer kalorier.
Deadbarbie Skrevet 27. september 2010 #3 Skrevet 27. september 2010 (endret) Gold Standard Whey! Eller Protein Plus fra Met-Rx, men den har jeg ikke personlig testet enda (andre sier den er bra).. Men virker som den passer perfekt for jenter (boksen er liksom jentedesign, ikke at det betyr noe men), kan brukes som måltidserstatter og jeg liker innholdet i den svæært godt.. Den koster 690 på nettet, men har den på Better Bodies til 399 nå. Endret 27. september 2010 av Deadbarbie
Supraspinatus Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Tn.no sitt prozyme. Synes smaken er grei og det klumper seg ikke så lett.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Trenger dere virkelig proteinpulver? Ser liksom ikke for meg at kvinnen i gata ikke skulle klare å få i seg nok protein fra normal kost.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Kjekt å innta rett etter trening:)
Gjest Coarvi Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 M-Factor, dark chocolate. Det er et erteprotein, smakte pyton de første ukene, men siden jeg er laktoseintolerant og ikke har råd til de dyre isolate-greiene så holder jeg meg til det. Smaken er litt bedre nå da... Og ja, jeg trenger proteinpulver, jeg sliter veldig med å få i meg nok proteiner de dagene jeg trener styrke. Hadde jeg tålt melk kunne jeg kanskje klart det uten proteintilskudd, men det går dessverre ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #8 Skrevet 27. september 2010 Jeg sliter med å finne et proteinpulver som ikke har jordbær, sjokolade eller vaniljesmak. Liker ikke de smakene. Vil ikke ha noe søtt. Det beste er noe som smaker minst mulig.
Supraspinatus Skrevet 27. september 2010 #9 Skrevet 27. september 2010 Jeg sliter med å finne et proteinpulver som ikke har jordbær, sjokolade eller vaniljesmak. Liker ikke de smakene. Vil ikke ha noe søtt. Det beste er noe som smaker minst mulig. Tn tror jeg har nøytral smak og de har banan, men den er vel kanskje litt søt den og.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #10 Skrevet 27. september 2010 Ingen. Proteinpulver er oppskrytt, og de færreste trenger det. Dere som sier at dere sliter med å få i dere nok proteiner, hvor mye proteiner spiser dere pr dag i vanlig mat, pr kilo kroppsvekt?
Gjest Coarvi Skrevet 28. september 2010 #11 Skrevet 28. september 2010 Ingen. Proteinpulver er oppskrytt, og de færreste trenger det. Dere som sier at dere sliter med å få i dere nok proteiner, hvor mye proteiner spiser dere pr dag i vanlig mat, pr kilo kroppsvekt? Jeg ønsker å få i meg minst 100g proteiner hver dag (rundt 1.5g pr kg kroppsvekt), helst mer på treningsdager. Uten proteintilskudd (tar dette bare dager jeg trener) får jeg kanskje i meg 60-80 gram, alt ettersom.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #12 Skrevet 28. september 2010 Det er jo null problem å nå 100 uten pulver. En grillet kylling er ~100 alene.
Supraspinatus Skrevet 28. september 2010 #13 Skrevet 28. september 2010 Det er jo null problem å nå 100 uten pulver. En grillet kylling er ~100 alene. +100g fett. Ikke særlig gjennomtenkt den kommentaren der. I utgangspunktet er det ikke veldig vanskelig å få i seg mye proteiner ved et normalt kosthold, men det blir ofte dyrt dersom man skal holde seg til magre kjøttprodukter. Derfor er bønner og linser et veldig godt alternativ til kjøtt. Proteinpulver er heller ikke så gale priset ift mengden protein per enhet. I tillegg er det bevist at næring i væskeform tas fortere opp i tarmene. Noe som kan ha noe å si for restitusjon. Derfor synes jeg ikke at proteinpulver i seg selv er unødvendig. Det er heller feil bruk av det som er. Man må trossalt ta det for det det er, et kosttilskudd
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #14 Skrevet 28. september 2010 +100g fett. Ikke særlig gjennomtenkt den kommentaren der. Ikke så gjennomtenkt du heller. Pr 100g vare innholder kylling følgende: Kylling, brystfilet, stekt uten fett: 27,2g proteiner & 1,3g fett Kylling, brystfilet, stekt i fett: 27.1g proteiner & 4.2 fett Og selv med skinn kommer en ikke opp i din påstand: Kylling, kjøtt med skinn, grillet: 26.0g proteiner & 13.5g fett Kilde: http://matportalen.no
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #15 Skrevet 28. september 2010 1,5 g proteiner pr kg er også det man beregner for toppidrettsutøvere. For oss vanlig dødelige som trener noen timer 3-5 ganger i uka holder det med 1g protein pr kg kroppsvekt, hvis man ikke trener noe særlig trenger man ca 0,7 g pr kg. Og trener man så mye at man trenger 1,5g proteiner pr kg kroppvekt trenger man også det fettet som er i den kyllingen, siden man da trener ganske hardt og mye, og fort brenner opp det fettet. Man får også i seg mye proteiner via mat som tradisjonelt ikke regnes som proteinrik. Jeg gjorde ett lite eksperiment og regnet ut hvor mye proteiner jeg får i meg på en gjennomsnittsdag, og fant at grønnsakene jeg spiste til middag tilsammen faktisk gav meg like mye proteiner som kjøttet jeg spiste. Hvis man sliter med proteiner vil jeg anbefale at dere setter dere ned og regner på hva dere faktisk får i dere via vanlig mat, før dere begynner å svi av penger på dyrt pulver. Ekstra proteiner greier ikke kroppen å ta opp i det hele tatt, så dette går rett i do, og det er det ingen vits å betale for mye for.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #16 Skrevet 28. september 2010 Man skal innta proteiner og karbohydrater innen 30 min etter trening. For meg er det i hvertfall mye enklere å innta proteiner, enn å spise 100 g kylling kan ikke folk bare få gjøre som de vil? Noen foretrekker det ene, mens andre foretrekker noe annet.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #17 Skrevet 28. september 2010 Man skal innta proteiner og karbohydrater innen 30 min etter trening. Fordi?
Gjest Coarvi Skrevet 28. september 2010 #18 Skrevet 28. september 2010 Det er jo null problem å nå 100 uten pulver. En grillet kylling er ~100 alene. En grillet kylling er jo middag for meg i flere dager, så det hjelper lite. Det er uaktuelt å spise en hel kylling på en dag, sorry. Dessuten spiser jeg veldig lite kylling (av etiske årsaker), så det hjelper lite uansett... Jeg har ofte bønne/linsesalat til lunsj, men hvis jeg f.eks har 100g linser i salaten er det jo ikke mer enn 25g protein (eller er det mindre - minker ikke proteininnholdet i kokte linser?). Via frokost får jeg i meg 10g (havregryn), og via middag kanskje 30-50, alt ettersom. I dag har jeg f.eks laks til middag, det gir meg nesten 25g protein. Poteter og grønnsakene jeg har til gir ikke så mye protein, kanskje 10g? Da er jeg altså oppe i 70g protein i løpet av denne dagen, la oss slenge på 10 til via salaten, så er vi oppe i 80... Ikke mye å rope hurra for, for min del...
FantasDick Skrevet 28. september 2010 #19 Skrevet 28. september 2010 Jeg følger med på hva jeg spiser på Mylog.no, og kikket innom der nå for å se hva gjennomsnittet mitt ligger på. Det varierer selvsagt, men jeg får lett i meg 100 gram! Det burde ikke være noe problem.
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #20 Skrevet 28. september 2010 Fordi? Fordi det øker utbyttet med ca 25%
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå