AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 For et par dager siden hadde jeg og mannen spontansex etter litt tørketid. Dagen etter begynte jeg å klø og svi noe j*vlig, så jeg dro på apoteket og kjøpte Canesten. Jeg trodde det var soppinfeksjon, symptomene var der og jeg har aldri hatt soppinfeksjon før. Han mener det er fordi han ikke vasket seg først, han bruker nemlig alltid å gjøre det. Nå er kløen inni selve skjeden borte, men jeg har direkte vondt i klitoris. Jeg vasket og skylte meg skikkelig, satte meg over et speil og fant to små blemmer på klitoris og to til rett over hudfolden. Spørsmålet mitt er da om slike blemmer kan være noe annet enn herpes?? Jeg tenkte herpes med en gang, har googla litt og finner ikke noe annet. Problemet er bare at jeg har hatt fast partner og vært gift i seks år, og jeg har aldri hatt slike blemmer før. Kan man være bærer av herpes i årevis uten utbrudd (og at det ikke blir oppdaget hos gyn eller ved blodprøver) eller har jeg en utro mann og sitter igjen med herpes?
Lulilelu Skrevet 27. september 2010 #2 Skrevet 27. september 2010 Off. Den er ikke lett. Forstår at du drar den konklusjonen. Men forhåpentligvis er det ikke den korrekte. Det er nok ikke noe annet å gjøre enn å dra til legen. Greit å gjøre det nå mens du har utbrudd.
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 Fastlegen min er en venn av min mann. Har hatt ham som fastlege i årevis, lenge før jeg traff min mann, og han er en dyktig lege, så jeg vil ikke bytte. Jeg har derfor en fast gynekolog i tillegg, fordi jeg logisk nok ikke har særlig lyst til å bruke en kompis som gyn... Har time der på torsdag (har vært avtalt i en måned, lenge før utbruddet), og jeg får den ikke framskyndet. Selvsagt tar jeg kontakt med lege når slikt skjer, men det hadde vært kjekt å høre fra noen som har herpes eller noen som har hatt noe liknende uten at det var herpes - for å stille nysgjerrigheten (og redselen) før jeg får kommet meg til lege... Det klør mindre i dag, men det er fremdeles ubehagelig. Har ikke fått noe mer ihvertfall. Jeg har ikke snakket med mannen heller, vil helst ha påvist ett eller annet før jeg evt trekker noen konklusjoner!
Gjest Consensio Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Men om det er herpes, er det ikke slik at dette er noe som vanligvis ligger latent og at det ikke nødvendigvis er slik at mannen må ha blitt smittet av noen andre for så gitt det videre til sin partner? Eller er det kanskje noe annet jeg tenker på? Uansett, om vi ikke har hatt sex på en stund, så hender det at jeg blir veldig sår, klør og gjerne en blemme eller to, men da bare om vi ikke bruker glidemiddel (jeg blir veldig våt, men uten glidemiddel blir jeg alltid sår etter en stund uten sex)
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2010 #6 Skrevet 1. oktober 2010 Ville bare oppdatere, selv om det sikkert ikke er noen som bryr seg: det var ikke herpes. Kviseblemmegreiene var borte på et par dager, og gyn mente det var soppinfeksjon. Alt så helt flott ut nå ihvertfall.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå