AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Hei.. Jeg har dårlig ånde og synes det er så ubehagelig når folk tar finger på nesa si mens du prater med dem. Blir rett og slett flaut. Må ha hele tiden enten noe mynt tabletter eller sterk mint tyggegummi i munnen. Og folk reagerer på det og. Har prøvd sb12 plus mange forkjellige sugetabletter mot dårlig ånde. Renser tunga og puser tenna 2 ganger om dagen. Vært hos tannlege og nevnte det m dårlig ånde men hun hadde ikke noe spesiel å si om det. Hun rensa jo munnen og sa bare bruk sb12 eller lignende. Frustrerende at ingenting funker og det har begynt å påvirke meg sterkt:((( Sitter ofte stille nå i familie/venne selskaper. ER ikke helt meg å sitte stille og ikke være sosial:(( Er det noen som kan hjelpe meg??? Noe bra tips eller råd??? På forhånd takk.
Avalon Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Ta det opp med legen din også, det kan være bakteriesamlinger i mandlene dine, eller lukten kan også komme opp fra magesekken.
Gjest Consensio Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Vil tro det kommer fra magesekken ja Prater du med legen vil du sikkert få en hel del råd, bl.a. å muligens endre kostholdet ditt.
bananbåt Skrevet 27. september 2010 #4 Skrevet 27. september 2010 bruk tanntråd.. kjerringråd mot dårlig lukt fra magen er å spise en banan og å spise en teskje natron som du svelger ned med vann.. smaker pøkk, men jeg gjør alltid det etter at jeg har spist hvitløk iallefall:)
Fanta Exotic Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 Har du dårlig kosthold? Det kan være en årsak. Også hvis du har mye avfallsstoffer i kroppen. Da kan det hjelpe med en rensekur, som renser kroppen :)
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Hadde problemer med dårlig ånde for rundt ti år siden selv. Hemmet meg veldig i sosiale situsjoner. Fikk fastlegen til å sende meg videre til spesialist (under noe tvil..), men fikk da beskjed med en gang at de kunne se at det var mandlene som var problemet og fikk time for fjerning et par måneder senere. Har ikke hatt problemer med dårlig ånde (enn det som er normalt) i etterkant av inngrepet. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #7 Skrevet 27. september 2010 Vil bare takke alle dere som svarte. Skal ta det opp med fastlegen min neste gang. Har ikke dårlig kosthold heller. Må innrømme at jeg lager mat som inneholder en del av løk og hvitløk men jeg pusser jo tenna hver dag. Vet ikke helt om mandler om det kan være det...Skal ta det opp med legen og se hva han sier. Takk for gode tips og råd alle sammen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå