Kónguló Skrevet 26. januar 2011 #481 Del Skrevet 26. januar 2011 Ser ut som du er skikkelig tilbake i treningsmodus, så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 27. januar 2011 #482 Del Skrevet 27. januar 2011 (endret) Nå er jeg så sulten at jeg nesten sprekker! Gratengen må forte seg å bli ferdig! Dagens trening 45 min PulsSpinn. 186 i makspuls. 400 kcal forbrent. Pulsklokken min er teit! Dersom personen på sykkelen ved siden av meg har på pulsklokke, så viser min 00 i puls, evnt hopper mellom min puls og 00 Så i dag byttet jeg sykkel for å unngå det, så gikk greit altså, men kjipt å måtte følge med på sidesyklistene. Flere med samme problem? Eller er min pulsklokke bare blitt for gammel? Dagens mat Frokost: 2 omeletter med ost og skinke. 1 ts tran Lunsj: Havregryn kokt på melk og fløte (ny vri!) med kanel Mellommåltid: Kesam med bringebær, hasselnøtter og sukrin Middag: Blomkål-og brokkoligrateng med sei Kcal: 1811 Proteiner: 125 g (41%) Fett: 113 g (37%) Karbohydrater: 69 g (22 %) I morgen kommer min første prøvelse! Er invitert på middag til to venninner, de er så snille De er orientert om kostholdet mitt, så tror det skal gå bra. De vil jo også at jeg skal gjøre det bra på glukosetesten Endret 27. januar 2011 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 28. januar 2011 #483 Del Skrevet 28. januar 2011 Det var veldig koselig i kveld! Spiste god mat og så på Korslaget blant annet Ble ingen trening i dag. Jeg var for lat i dag tidlig Dagens mat Frokost: Skyr jordbær med fløte, hasselnøtter og valnøtter. 1 ts tran Lunsj: 2 eggebrødskiver med ost, skinke og majones Mellommåltid: Tyrkisk yoghurt med bringebær, nøtter og sukrin Middag: Nachos (mitt hjørne var uten tortillachips): kjøttdeig, løk, litt mais, ost og rømme Litt vanskelig å beregne kcal og sammensetning pga middagen, men sånn ca: Kcal: 1700 Proteiner: 122 g (46&) Fett: 125 g (47%) Karbohydrater: 19 g (7%) Wooow, lite karbohydrater ser jeg! Skal egentlig spise mellom 50-80 g. Klarte å motstå potetgull, stolt! Det fristet faktisk ikke Men smågodt hadde jeg ikke takket nei til, så glad for at det ikke ble tilbudt Satser på trening i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 29. januar 2011 #484 Del Skrevet 29. januar 2011 Ønsker deg en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 29. januar 2011 #485 Del Skrevet 29. januar 2011 Takk, det samme yoga Det er helt forferdelig vær i Trondheim i dag! Full storm, og det snør som bare det: sidelengs! Spørs om jeg forlater huset i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Violet Hill Skrevet 29. januar 2011 #486 Del Skrevet 29. januar 2011 God grunn til å bli inne og se på serier og drikke kakao her er det strålende sol, så jeg har ingen unnskyldning for å ikke komme meg ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 29. januar 2011 #487 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Jeg trosset uværet, og dro på spinning! Pulsklokken bare surret! Var nok for mange i nærheten med pulsklokke. Aner ikke hva jeg hadde i puls, verken i dragene eller pausene. Hadde mest lyst til å gå Men det var vel uansett bedre enn ingen trening! Så heldig du er som har sol da, Violet Hill! Håper du kom deg en liten tur ut Så nå skal jeg ikke sette en fot utenfor døren resten av dagen Endret 29. januar 2011 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 29. januar 2011 #488 Del Skrevet 29. januar 2011 min pulsklokke surrer sånt også... jeg hater det!! man blir så avhengig. Flik du var som trente idag, nå er det JEG som kan ha dårlig samvittighet.. Kos deg inne i sofaen nå Håper det blir litt på deg i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 29. januar 2011 #489 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Jeg er også utrolig avhengig av pulsklokken min. Får vel bytte til en bedre når jeg får råd Får sette meg langt unna folk på neste spinningtime, hehe. Ikke få dårlig samvittighet, Aurelia! Du kommer sterkt tilbake når du er i tipp topp form Dagens trening 45 min PulsSpinn Pulsklokken var dust, så jeg vet ikke makspuls eller kcal forbrent. Smertene i venstre hofte var tilbake for fullt i dag. Sykt irriterende! Merker jo ingenting mens jeg spinner, men når jeg går er det forferdelig. Halter rundt. Har lyst å ta en løpetur i morgen, men spørs om jeg klarer det. Dagens mat Frokost: 2 eggebrødskiver med ost, skinke og majones. 1 ts tran Lunsj: Havregryn kokt på melk og fløte, med kanel Middag: Kjøttpølse med løk, sopp og blomkål stekt i fløte Lørdagsdigg: Pisket krem med bringebær, valnøtter Kcal: 2022 Protein: 88 g (28%) Fett: 155 g (49%) Karbohydrater: 73 g (23%) Litt kvalm etter desserten nå ja! Men godt var det!! Ha en fin lørdagskveld alle Endret 30. januar 2011 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 30. januar 2011 #490 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Deilig med søndag! Hvertfall når man er i knallform Ble ingen trening i dag. Ville spare det vonde beinet. Jeg har nemlig planer om en løpeøkt i morgen! Håper det dumme dumme beinet tåler det Dagens mat Frokost: En tjukk og god omelett med kjøttpølse og ost. 1 ts Tran Lunsj: Tyrkisk yoghurt med banan, nøtter, blåbær og sukrin Kos: Noen smågodt-ting (Aner ikke hvordan dette skjedde) Middag: Kjøttkaker med blomkålstappe og soppstuing Kvelds: banan og nøtter Kcal: 1864 Proteiner: 86 g (29%) Fett: 138 g (48%) Karbohydrater: 66 g (23%) Bortsett fra godteriinntaket var det en grei matdag. Veldig god middag! Jeg måtte ty til banan da jeg så at karbohydratinntaket var ganske så lavt. Må spise mer grønnsaker fremover. Er bare ikke sånn veldig glad i det Må finne på noko lurt Oppsummering av uken Mandag: 45 min PulsSpinn Tirsdag: 45 min PulsSpinn Onsdag: fri Torsdag: 45 min PulsSpinn Fredag: fri Lørdag: 45 min PulsSpinn Søndag: fri Eh, ikke veldig variert trening Men nå begynner jeg med RYP igjen, og prøve å løpe litt i tillegg Endret 30. januar 2011 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 30. januar 2011 #491 Del Skrevet 30. januar 2011 Flinka med sunn mat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 30. januar 2011 #492 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Hva er det du går etter når det gjelder kostholdet ditt, egentlig? Både i forhold til å bli sterkere, og i forhold til å gå ned i vekt, er det en veldig lite optimal fordeling av karbs, fett og proteiner der. For å forbrenne fett mens man trener styrke, som man gjør i RYP, så er det denne fordelingen som er best, om man veier 60 kilo. Karb 144g Protein 150g Fett 56g (1680 kcal) Hvis du bare vil trene for å holde deg i form når du føler RYP er det denne fordelingen en person på 60 kilo skal gå etter. Karb 251g Protein 120g Fett 55 (1980 kcal) Det er mulig den fordelinga di er bra for kroppen på en eller annen måte, men RYP er et helkropsprogram, noe som er mye mer belastende på kroppen en vanlig trening, og om ikke kroppen får nok byggesteiner til å restituere kan du virkelig skade deg. Det er utrolig viktig å få i seg nok proteiner, å det gjør du ikke med det kostholdet du har skrevet om her. Endret 30. januar 2011 av Yme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 30. januar 2011 #493 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Hei Yme! Takk for synspunkter Til vanlig får jeg i meg rundt 50% proteiner, altså mye mer enn jeg trenger. Den siste uken har det blitt litt mindre, men jeg har heller ikke trent noe styrke. Når det gjelder lavt karbohydratinntak, så har jeg valgt å prøve ut dette av to grunner: -Jeg har nedsatt glukosetoleranse. Jeg er livredd for å få diabetes. Kroppen min takler rett og slett ikke karbohydrater så godt, sliter sånn med blodsukkersvingninger. Så da vil jeg heller benytte fett som energikilde. Spiser fortsatt mellom 50-80 g karbohydrater daglig. -Jeg blir oppblåst og får vondt i magen av for mye karbohydrater. Denne uken på 'lavkarbo' har vært veldig bra for magen min Hva tror du? Må bare presisere at jeg ikke har tenkt å bi en muskelbunt. Vil få litt definerte muskler og en stram kropp Endret 30. januar 2011 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 30. januar 2011 #494 Del Skrevet 30. januar 2011 Det finnes mye forskning som viser at fett fungerer super som energikilde, men jeg er litt skeptisk til å bruke det sammen et fullkropsprogram. Man trener hele kroppen 3 ganger i uka, å noe av poenget med et sånt program er at det virkelig setter kroppen i sjokk, så den skal ta opp mest mulig næring, og dermed bygge mer muskler. Hvorfor spiser du godteri og ting som inneholder lyst mel (stuinger og supper inneholder ofte hvete) når du er redd for diabetes? Jeg har aldri hørt noe om at man kan få diabetes av grønnsaker, så jeg forstår ikke matplanen din i det heletatt... Blir du oppblåst om du spiser brokkoli, løk, artisjokkhjerter osv? Når du har trent RYP, har du greid å følge den progresjonen som er utregna? Hvor mye kan du øke 10 repsmaksen med etter en 6 ukers periode? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 30. januar 2011 #495 Del Skrevet 30. januar 2011 Tenkte å RYP'e kun 2 dager i uken. Tror Maksimal Forbrenning har 2 dager. Hvis ikke, så snekrer jeg sammen mitt eget program, hehe. Men fortsatt helkropp da. Jeg spiser ikke ting med mel. Supper spiser jeg ikke, og stuinger lager jeg selv med litt fløte og smør. Godterispisingen i dag skyldtes at min samboer hadde kjøpt en diger pose og ga meg noen biter. Klarte ikke motstå Men det skjer selvsagt ikke hver dag. Nei, grønnsaker er ikke farlig. Jeg vil gjerne spise mer grønnsaker, synes bare ikke det er så veldig godt. Så må venner meg litt til det. Finne noe jeg liker osv. Grunnprogrammet klarte jeg å følge. Bortsett fra siste dagen, da var det noen øvelser jeg ikke klarte alle repetisjonene på. Men var godt fornøyd likevel. Husker ikke helt hva jeg økte med. Men var vel 1-2 kg tror jeg. Vel, jeg prøver hvertfall en stund å holde meg på et lavere karbohydratinntak. Så skal jeg til legen i mars for å ta ny glukosetest, så da får jeg vite om jeg har forbedret meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 31. januar 2011 #496 Del Skrevet 31. januar 2011 Ååååå La meg klokken 23, men sovnet ALDRI!! Null timer søvn i natt altså. Er det mulig?? Har visst en del å fundere på. Kom på navnet på boken min er litt utdatert! Så ville endre. For å starter prosjekt BikiniKropp 2011. For første gang i mitt liv vil jeg være fornøyd med kroppen min på stranda Nå må jeg gjøre meg klar for skolen. Kommer til å vandre rundt i søvne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
madam_mim Skrevet 31. januar 2011 #497 Del Skrevet 31. januar 2011 Huff, det er det verste...å ikkje få sova! Håper du kom deg gjennom dagen og får kvila i ettermiddag. Hjelp, hadde glømt konseptet bikini! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 31. januar 2011 #498 Del Skrevet 31. januar 2011 Ja, helt grusomt å bare ligge der og stirre i taket, vri seg rundt annen hvert minutt og titte på klokken hele tiden. Jeg har vært ganske våken i dag da heldigvis Bikinien nærmer seg med stormskritt vet du, Mim! Jeg hopper i den allerede i påskeferien, for da bærer det av sted til varmere strøk Dagens trening 45 min PulsSpinn. Makspuls 185. 395 kcal forbrent. Åh, dagens time var knallbra! Det var så gøy! Helt fullt i salen og bra musikk Så kom til og med favorittsangen på siste draget, og da var det bare å gi gass! Må bare si at jeg har falt pladask for PulsSpinn. Det er jo helt genialt. 4 minutter av gangen i smerte klarer man jo Planen var jo å løpe. Men en venninne skulle på spinning, så da ville jeg heller det. Er sååå mye gøyere å trene sammen. Nå venter en gratinert kylling-og brokkoliform på meg! Driver å eksperimenterer på kjøkkenet for tiden, føler meg flink! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2011 #499 Del Skrevet 31. januar 2011 Jeg har ikke så mye smart å si om dagen, så jeg vil bare litt for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. januar 2011 #500 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Jeg har ikke så mye smart å si om dagen, så jeg vil bare litt for deg! Edit: Ja det ble visst litt dobbel- Endret 31. januar 2011 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå