Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!

Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Gjest -Sarah-

2. RYP-grunnprogram

UKE 3, DAG 1

Uke 3 :hoppe:

I dag har jeg vært sykt ukonsentrert!! :( Ikke bra. Har bare lest rundt på diverse blogger som er mye mer spennende enn pensum!

http://superlivsstil.blogspot.com/ og

http://blisunn.no/

Trening

RYP-styrke

Utfall i stativ

Turte ikke

Knebøy i stativ

35 kg x 8

35 kg x 8

35 kg x 8

Skråbenk med manualer

9 kg x 8

9 kg x 8

9 kg x 8

Sittende roing

29 kg x 8

29 kg x 8

29 kg x 8

Arnoldpress med manualer

6 kg x 8

6 kg x 8

6 kg x 8

Sittende bicepscurl

7 kg x 10

7 kg x 10

7 kg x 8

Triceps nedpress i kabelapparat

22,5 kg x 9

22,5 kg x 9

22,5 kg x 9

Planken

75 sekunder

75 sekunder

60 sekunder

Føler fremgang på alle øvelsene, unntatt roingen! Det er noe med den øvelsen jeg bare ikke liker. Burde nok heller bytte til en annen øvelse, f.eks 'roing' med hantler, men jeg synes det er litt flaut med sånne øvelser på senteret. Synes det er flaut med utfall også. Vil ikke at folk skal se når jeg trener! Hehe, men har blitt mye tøffere da. Før turte jeg ikke å nærme meg styrkeområdet. Så etterhvert tør jeg forhåpentligvis det meste :)

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk, 1 egg, 1 ts tran

Lunsj: 300 g skyr, 1 appelsin

Mellommåltid: 1 eple, 1 banan

Middag: 1 fullkornspita med 200 g karbonadedeig, agurk, salat og en dæsj lett-dressing

Kvelds: 1 pepperkake, 2 appelsiner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å herregud, jeg ble sykt sulten av å lese kostholdsbiten av innlegget ditt..

Åååå..

Må si meg enig der :fnise: Kanksje det blir pita i morgen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Næmmen, klarte jeg å få dere sultne :sjokkert:

Har vært kvalm i flere timer nå, så måtte bare hjem fra skolen. Mistenker at skyren forårsaket det (er nemlig rimelig lei av skyr), eller så er appelsinene synderen (tåler nemlig ikke appelsiner så godt). Jeg som elsker appelsiner.

I hvertfall, skal holde meg unna egg, appelsiner og klementiner fremover, for magen min er ikke så glad i de matvarene (dessverre :( ) Og skyr og epler, for det er jeg bare dødslei av!

Har avtalt spinning med en venninne i kveld, men spørs om jeg må stå over. Får se an kvalmen. Vil jo ikke risikere å spy over de andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ensidig kosthold er ikke å ettertrakte, samme hvor sunt det er... Ja til litt forandring for Sarah!!! Spis litt chips for å døyve kvalmen ;) yum yum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Hehe, er helt enig Aurelia. Men jeg har liksom ikke funnet alternativer til det jeg spiser nå. Jeg har nedsatt glukosetoleranse som gjør at jeg må spise som en diabetiker, pluss at jeg blir så skjelven og kvalm om jeg ikke spiser mat som metter nok. Sååå har en del utfordringer :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

2. RYP-grunnprogram

UKE 3, DAG 2

Droppet treningen. Er fryktelig kvalm, og skikkelig mageknip :(

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 4 dl vann (uvant!), 1 ts tran

Mellommåltid: 1 eple, kalendergodteri

Lunsj: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk, 1 appelsin, 2 pepperkaker

Mellommåltid: 170 g skyr, 1 appelsin, 4 sukkerfri IFA

Middag: 200 g karbonadedeig med 50 g fullkornspasta (lenge siden sist!)

Nå skal jeg lage proteinshake til i morgen, se ukens episode av Gossip Girl og så legge meg :)

Håper å få til en kardio-økt i morgen i tillegg til styrke, ettersom jeg droppet det i dag. Åh, får alltid dårlig samvittighet når jeg dropper trening! Prøver å si til meg selv at det ikke har noen nytte å trene når man ikke føler seg bra, eller at det er eksamensperiode, men det hjelper liksom ikke. Jaja, det kommer vel med tiden kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du føler deg bedre snart!

Kanskje det hjelper å tenka på at det faktisk ikkje hjelper i det heile tatt å trena mens ein er sjuk- det er faktisk fullstendig bortkasta. Kroppen jobber med å bli frisk, så trening bryter den bare meir ned...uten at den orker å ta seg sammen igjen. OK, ikkje noe eg har så mange kilder på, men meiner å huska det er omtrent sånn det fungerer. Du gjør i alle fall kroppen ein tjeneste dersom du venter til du er frisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kevlarsjäl

Ah, det store treningsdilemmaet hvor man ønsker desperat å bli frisk så man kan trene og ha god samvittighet.

Ingenting er verre enn å ligge småsjuk på sofaen og tenke "æsj, jeg er jo ikke så dårlig, jeg burde trene" og så funker det bare ikke.

Håper du blir frisk!

Og hei:

bare bit tenna sammen, eksamensperioden er snart ferdig og da kan du trene så mye du vil :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

2. RYP-grunnprogram

UKE 3, DAG 3

Hehe, du er god nok kilde for meg, Mim :) Og jeg er helt enig. Men bare litt vanskelig å overbevise meg selv om det. Skjønner ikke hvorfor egentlig. Har gått fra å aldri trene, til å bli helt besatt. Hadde aldri trodd at jeg skulle bli en treneholiker. Men jeg liker det :Hehe:

Kevlarsjäl: Haha, det er så typisk at alt blir mye gøyere i eksamensperioden! Har jeg like mye lyst til å trene etter den 20. desember mon tro? :klø:

Er ikke like kvalm i dag, men det er noe rart med magen. Lurer på om det er eksamensnervene som har meldt sin ankomst. Håper ikke de skal være til stede i 2 uker til!

Det ble litt endringer i treningsplanen i dag. En venninne skulle på spinning, så da droppet jeg styrketreningen til fordel for det (kos å trene sammen). Men så backet hun ut, som alltid egentlig :kjefte: Dørstokkmilen ble litt lang da ja! Men jeg kom meg ut :)

Trening

4x4 intervall spinning. 45 min. 185 i makspuls. 400 kcal forbrent.

I dag nådde jeg 182 i puls i første draget! :sjokkert: Og havnet på 182-185 i de tre neste dragene. Good good :Hehe:

Hadde en pensjonist ved siden av meg i dag. Jeg tipper at han er 70+. Han kom med noen stønn underveis, og jeg var livredd for at han skulle få hjerteinfarkt eller noe! Men han overlevde ;)

Og så hadde vi 3 mannfolk da. Alt utstyret i orden. Dere vet; spinningsko, sykkelshorts, svettebånd og hele pakka. Men kunne de spinne? Nei! Sikkert konene som har tvunget dem dit :fnise:

Jaja, artig å observere hvertfall.

Kosthold

Frokost: 80 g havregryn kokt på 3 dl melk, 1 ts tran

Lunsj: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk, 1 eple, kalendergodis (9 små frosker)

Før trening: Litt skyr naturell (må jo spise opp det jeg har i kjøleskapet) med litt sjokoladeproteinpulver og banan (fy søren så vondt! pjuk)

Middag: 1 fullkornspita med 200 g karbonadedeig med litt lett-dressing (var så sulten etter trening at jeg orket ikke lage salat til)

Kvelds: 4-korn med melk og banan

Merker at jeg spiser veldig mye karbohydrater om dagen. Elsker karbohydrater :sjenert: Må finne ut hva jeg kan erstatte skyr med. Noe proteinrikt! Noen forslag? Tenkte å prøve cottage cheese igjen. Har prøvd det en del ganger før, uten hell. Men må prøve på nytt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du kom deg ut allikevel til tross for at venninna di backa ut. :) Dørstokkmila er grusomt lang til tider, spesielt nå i vintermørket og -kulda.

Det går kanskje an å erstatte skyren med feks en smoothie? Smoothie er alltid nam nam, også kan en jo fint variere med innholdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kesam er nesten det samme som skyr, begge er ferskostprodukter (ikke yoghurt!) Kesam med vaniljesmak er jo digg, på litt frukt kanskje? mager kesam er kjempesunt, lag deg en dip med det og ha litt gullerøtter til??

Ellers er jo CC absolutt et godt alternativ..

PS: Gammelost har 50% proteiner!!!!! og kun 0,5% fett eller hva det er. Rene helsekosten! (synes tom. det er apetittvekkende.. med litt smør/rømme til vel og merke)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor følger du ikke bare kostholdsprogrammet som ligger i RYP?

Det er viktig for progresjonen at du spiser akkurat de kaloriene du skal hver dag.

Har du en gammel utgave RYP eller noe sånt? Jeg har aldri sett de nevne noe om utfall i programmene sine, også skal man trene mage både før og etter styrkedelen.

Det ser ikke ut som du følger kondisjonsdelen heller. Det eneste RYPopplegget jeg ikke har lest er den som heter trening for idret, så om det er den du trener så sjal jeg holde kjeft hehe

Jeg prøver ikke å påstå at du ikke er flink da. Bare stussa litt over det her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gå for gammelost! Ufattelig sunt! Anbefaler forresten å holde for nesen og øynene :fnise:

Ellers fikk jeg syyykt lyst på smoothie nå... :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du eta jogurt kanskje? Eventuelt går det jo an å bare drikka mjølk.

Cottage cheese er min evige favoritt!!! :mrgreen: Om ikkje så høres gammalost bra ut :) Står nok på kostholdsplanen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

God morgen!

Takk for forslag :) Gammelost?? :sjokkert: Haha, spørs om nesen min takler det! Hva spiser du cottage cheese med, Mim? Skal i hvertfall handle inn yoghurt, kesam og gulrøtter i dag ;)

Yme: Etter første runde i RYP la jeg til utfall, for å få mer fokus på bena :) Trener styrke 3 dager og intervaller 2 dager i uken, og det er vel det RYP anbefaler? Jeg har god oversikt over kalorier og næringsemnefordeling, så føler jeg at jeg følger RYP-programmet ganske greit :) Kunne kanskje spist mer fett. Jepp, nøtter skal også handles inn i dag!

Har vært på trening :trene: Vi var 3 jenter der i dag, woho! Skjelver i armene enda, for i dag var det tungt! Skriver opp i kveld. Nå skal det leses :sukk:

Veide meg forresten i stad. 53,1 kg. Gått ned bittelitt, men er ganske stabil over tid. Her er vektmålinger:

(vet ikke hva jeg veide ved RYP-start i september)

14. oktober: 53,9 kg

26. oktober: 53,8 kg

8. november: 54,3 kg

18. november: 53,7 kg

9. desember: 53,1 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du noe vektmål, Sarah? ;) Det ser ut som du ligger ganske stabilt ja, er vel komfortvekta du har funnet da.. :)=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

2. RYP-grunnprogram

UKE 3, DAG 4

Åh, jeg er så ukonsentrert om dagen! Har lyst til å ha ferie og nyte desember med juleting og skiturer. 11 dager til ferie!!

Aurelia: Har vel egentlig ikke noe vektmål. Før jeg flyttet hjemmefra for 4,5 år siden, så veide jeg 50 kg. Etter at jeg flyttet hjemmefra så har vekten variert mellom 53-55 kg. Så har egentlig vært ganske stabil de siste 4 årene. Målet mitt er å bli kvitt overflødig fettsammenkomster på lår og rumpe, og vil gjerne si farvel til love-handlesene! :jepp:

Muskler, stram, sterk og fin kropp vil jeg ha! :Hehe:

Trening

RYP-styrke

Utfall i stativ

Lette manualer x 10

Lette manualer x 10

Lette manualer x 10

Knebøy i stativ

37,5 kg x 8

37,5 kg x 8

37,5 kg x 8 (au au au!)

Skråbenk med manualer

9 kg x 8

9 kg x 8

9 kg x 8 (bare såvidt jeg klarte 8 reps)

Sittende roing

29 kg x 8

29 kg x 8

29 kg x 8

Arnoldpress med manualer

7 kg x 8

7 kg x 8

7 kg x 6,5 (haha, armene bare streiket halvveis i den 7'ende repsen!)

Sittende bicepscurl

8 kg x 6

8 kg x 6

8 kg x 6 (fy farao så tungt på alle tre settene!)

Triceps nedpress i kabelapparat

24,7 kg x 8

24,7 kg x 8

24,7 kg x 8 (Skalv godt ja)

Planken

80 sekunder

60 sekunder

60 sekunder (alltid like vond!)

Nå er det litt gøy å trene igjen! Rett og slett fordi jeg økte i kilo :hoppe: På lørdag håper jeg å klare flere repetisjoner enn i dag!

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 70 g havregryn kokt på 2 dl melk, 1 ts tran

Lunsj: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk, 1 eple, valnøtter, kalendergodis (9 små tåtesmokker)

Middag: 2 fullkornspita med kyllingfilet, agurk, salat og litt lett-dressing

Kvelds: Et lass med pepperkaker :sjenert:

Jeg tenker som så at hvis kroppen vil ha pepperkaker mens jeg leser til eksamen, så skal den få det stakkars ;)

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! Der var RYP-Sarah kommet skikkelig i gang igjen! :jepp:

Har du bakt pepperkaker selv eller kjøper du? Jeg liker sånne peppernøtter jeg, men har ikke turt å kjøpte en pose enda... de er jo så store pakninger, og da forsvinner liksom alt ganske kjapt :sukk: Tror det må bli baking en dag- det lukter jo så godt! Det blir litt av en julestemningskveld ivertfall :fnise: (Jeg digger desember, hvit jul, røde gardiner osv!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...