Gå til innhold

Mens lignende blødninger, hodeverk, utslitt..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det siste året har jeg begynt å se andre farger på ting, enn slik de egentlig er.

F.eks så er det en sofa hos en bekjent som er sort med hvite ringer på. Her ser jeg at sofaen er sort, men ringene er lilla, gule og lyseblå.

Et sengesett vi har hjemme er hvitt og rødt rutete, her ser det ut som rutene er lyseblå, gule og rosa.

Jeg ser ofte "gnistringer, små lys" i øyekroken og sidesynet.

Når jeg lukker øynene blir det aldri "mørkt" Det er ser jeg små fargerike prikker som beveger seg.

Jeg har også begynt å få en del vondt i hodet. Jeg føler med stiv i nakken, og helt utslitt av jobben min også..

Samboeren mener at det kan være noe med fargesynet mitt som er feil..

Jeg merker også at når jeg stresser mye så får jeg menslignende blødninger. Dette har også vart i 1,5 år..

Jeg er 24 år og føler ikke dette er normalt.

Noen som har hørt om lignende tilfeller..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ikke normalt ut, men høres ut som en fin ting å ta opp med legen din.. Kanskje kan det bli en bedring på tingene?

Beklager at jeg ikke kunne hjelpe mer..

Gjest smoothie22
Skrevet

Det med hodepinen og lysene du ser høres ut som migrene med aura.

Skrevet

Du blør fra underlivet hver gang du er stresset, og dette har pågått i halvannet år? Hvorfor i all verden har du ikke vært hos legen??? :overrasket:

I det sekundet du våkner i morgen - bestill legetime.

(De fargegreiene har jeg hatt hele livet. Aldri tenkt noe over det, jeg synes det er pent. Si i fra hva legen din sier om det da :) )

Gjest Anonym TS
Skrevet

Du blør fra underlivet hver gang du er stresset, og dette har pågått i halvannet år? Hvorfor i all verden har du ikke vært hos legen??? :overrasket:

I det sekundet du våkner i morgen - bestill legetime.

(De fargegreiene har jeg hatt hele livet. Aldri tenkt noe over det, jeg synes det er pent. Si i fra hva legen din sier om det da :) )

Jeg har vært hos legen ang blødningene, 3 GANGER ila disse 1,5 årene, men føler ikke jeg blir tatt på alvor :sukk:

Jeg ble sendt til GU for undersøkelser, hun tok en ultralyd og celleprøve uten å finne noe unormalt..

Så jeg føler jeg "maser" når jeg nevner det, og de ikke tar meg på alvor..

Skal se om jeg kan gå til en ny lege denne gangen :)

Skal bestille legetime idag, og kan svare her når jeg får vite hva det er.

Migrene med aura ser jeg noen skriver over her? Aldri hørt om. Men bli interessant å se om de kan finne ut av no :)

Takk for svarene :klemmer:

Gjest Anonym TS
Skrevet

Da er legetimen bestilt og jeg fikk time allerede imorgen..! :)

Gjest Anonym TS
Skrevet

Det med hodepinen og lysene du ser høres ut som migrene med aura.

Jeg hadde aldri hørt om migrene med aura før, men har googlet litt og ser at jeg har mange av de symtomene som de beskriver dette med. Mine symptomer:

-"Lyn" og lyse prikker i øyekroken, og foran øynene

-plutselig tåkete grått syn

-jeg ser farger på ting som egentlig er en annen farge, helst når det er mønster som ruter og sirkler ser jeg ofte andre farger

-blir ofte kvalm når dette intreffer

-etterfølger av intens hodepine

-ikke alltid jeg får hodepine, ofte går det over etter kort tid

-utslitt. Har vært veldig sliten lenge.

Vil også nevne at jeg sover dårlig på nettene, vokner ofte av mareritt også. Samboer sier jeg ofte gnisser tenner og gråter i søvne.

Jeg har det veldig bra ellers i hverdagen, snill kjæreste og greie venner.. Men føler meg som sagt på grensen til utmattelse av å til. Sliter hvert år med å være deprimert på høsten (aldri nevnt dette til dokter. Har vokst opp med ei holdning av den gamle skolen: ikke klage) hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...