Gå til innhold

Skjule Facebook-wall for enkeltpersoner

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har en venninne av min mor på Facebook. Hun er så utrolig slitsom, og poster alt mulig rart på veggen min (hemmelige ting om min mors sykdom), kommenterer på alt av bilder med at jeg er pen og fin og alt mulig rart. Jeg har ikke møtt henne engang, og blir derfor innmari irritert. Men så er saken den at hun har vært veldig snill mot min mor som er mye syk, og derfor kan jeg ikke slette henne. Det er vel rett og slett det at hun ikke skjønner så mye av at det hun poster faktisk står slik at alle kan lese det. Noen som har anelse om hva jeg kan gjøre for å skjule mest mulig for henne, pluss at hun ikke får kommentert/skrevet noe særlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan lage egne lister over hvem som skal se hva. Gå inn på vennelista og der skal det stå et sted; Lag liste.

Har gjort det selv og det fungerer greit.

Skrevet

Hva med å sende henne en melding, der du sier det du har sagt her inne. Du kan samtidig si at du vet at hun gjør det i beste mening, men du ønsker ikke at alle skal se det hun skriver. Ønsker hun å snakke med deg om din mor, kan hun skrive en pm til deg i stedet. De fleste forstår dette, når du forklarer det for de. Men det er ingen som er tenkelesere, og dermed vil hun ikke vite hvordan du tenker rundt dette uten at du selv tar det opp med henne.

Skrevet

Du kan lage egne lister over hvem som skal se hva. Gå inn på vennelista og der skal det stå et sted; Lag liste.

Har gjort det selv og det fungerer greit.

Prøver å lage en liste der jeg legger henne til, og så prøver jeg "Edit list". Da får jeg bare lagt til eller fjernet venner fra den lista. Og når jeg velger "Edit options", får jeg bare opp de applikasjonene jeg har valgt å skjule fra News Feed.

Skrevet

Hva med å sende henne en melding, der du sier det du har sagt her inne. Du kan samtidig si at du vet at hun gjør det i beste mening, men du ønsker ikke at alle skal se det hun skriver. Ønsker hun å snakke med deg om din mor, kan hun skrive en pm til deg i stedet. De fleste forstår dette, når du forklarer det for de. Men det er ingen som er tenkelesere, og dermed vil hun ikke vite hvordan du tenker rundt dette uten at du selv tar det opp med henne.

Har selvfølgelig prøvd det, og trodde hun ville forstå det i og med at jeg påpekte det med at hun la ut sensitiv informasjon om min mor. Sa at hun kunne skrive en privat melding, eller eventuelt ringe meg på mobilen. Så jeg føler at jeg har gjort det jeg kan gjøre der..

Skrevet

Gå inn på "privacy", der kan du bestemme hvem som får se hva, eventuelt hvem som ikke kan se de forskjellige tingene. Jeg har gjort dette med noen jeg ikke føler for å dele absolutt alt på facebook med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...