Gå til innhold

kondens fra varmtvannstank


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Samboer og jeg er på rekkehusjakt, og har vært på en del visninget. Et av husene hadde i nedre etasje et vaskerom med varmtvannstank, og ved siden av et bad, hvor vi fannt en dam på gulvet. Jeg kommenterte det ovenfor eigeren (megler var ikke til stede) og eigeren sa at dette var kondens fra varmetanken fordi de hadde brukt tanken så mye.

Så vidt jeg vet så er det ikke normalt å en slik type utgang for kondensvann rett ut på golvet på et bad ??Men andre vi snakker med har altså lignende ordninger.

Det var ikke en sluk i nærheten av dammen..dammen formet seg rett foran vasken på golvet. Vannet luktet også ikke så veldig godt.

Vet dere om andre som har slike type ordninger ang kondens fra varmtvannstank?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dammen fant vi altså på badet, som er naborommet til vaskerommet hvor varmtvannstanken stod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondens oppstår når fuktig luft kjøles ned på kalde flater.

Hva dette har med VV berederen skjønner jeg egentlig ikke. Den er jo varm, og vil ikke skape et kondensproblem.

VV Beredere har ingen utgang for kondensvann, men en sikkerhetsventil hvis vanntrykket blir for stort.

Og når dette i tilegg er i naborommet, så ser jeg ikke helt hvordan VV berederen har skylda ?

Kondensproblemer er ofte et resultat av dårlig ventilasjon (luftfuktigheten blir for høy).

Her ville jeg vært meget skeptisk, og gravd litt for å komme til bunns i dette.

Forklaringene holder ikke mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke godtatt som fullgod forklaring, nei!

Var det en veldig gammel bereder? Nye beredere har i alle fall ikke kondens-problemer som fører til vann på gulvet i rommet ved siden av....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at denne selgeren tror det er kondens. Eller at han bare brukte feil ord på problemet. Dette er nemmlig vann som kommer fra sikkerhetsventilen på berederen. Dette skje ved mye bruk av varmtvann slik som selgeren sa.

Vi har en stor familie med mye bruk av varmtvann, og beredern vår lekker slik som i denne leiligheten. Dette har vi løst ved å legge en slange fra ventilen, og ned i sluket. I følge vår rørleggersvigersønn er dette et helt vanlig problem, og særlig med litt eldre beredere. Man må for all del ikke lukke ventilen, da dette kan få veldig kjedelige konsekvenser.

Hvis det kun er dette som avholder dere fra å by på denne leiligheten, mener jeg at dere trygt kan se bort fra at dette er et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tippe at denne selgeren tror det er kondens. Eller at han bare brukte feil ord på problemet. Dette er nemmlig vann som kommer fra sikkerhetsventilen på berederen. Dette skje ved mye bruk av varmtvann slik som selgeren sa.

Vi har en stor familie med mye bruk av varmtvann, og beredern vår lekker slik som i denne leiligheten. Dette har vi løst ved å legge en slange fra ventilen, og ned i sluket. I følge vår rørleggersvigersønn er dette et helt vanlig problem, og særlig med litt eldre beredere. Man må for all del ikke lukke ventilen, da dette kan få veldig kjedelige konsekvenser.

Hvis det kun er dette som avholder dere fra å by på denne leiligheten, mener jeg at dere trygt kan se bort fra at dette er et problem.

Det høres ut som problemet ja.

Jeg lurer på om et er kondens evt fra slangen som går fra ventilen, slik at kondens renner langs ventilen og ned på golvet..Sannsynligvis kan man ordne dette på en slags måte, og om det ordner seg så er det mulig vi legger inn et bud. Takk for svar :) *av med hatten*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres ut som problemet ja.

Jeg lurer på om et er kondens evt fra slangen som går fra ventilen, slik at kondens renner langs ventilen og ned på golvet..Sannsynligvis kan man ordne dette på en slags måte, og om det ordner seg så er det mulig vi legger inn et bud. Takk for svar :) *av med hatten*

Forholdsvis sikker på at det er sikkerhetsventilen som er problemet. Det skal mye til for å gi store mengder kondensvann. Selgers forklaring stemmer godt etter min mening.

Som jeg skrev over, kan dere instalere en slange fra ventilen og ned i et sluk. Evnt går det ann å instalere et ekspansjonskammer, men det involverer en rørlegger. Enklest er selvfølgelig å bare sette en beholder under, og dusjer man normalt, er det ikke sikkert du trenger å tømme denne særlig ofte.

Lykke til med huskjøp!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...