AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #1 Skrevet 26. september 2010 Heisann Jeg har alltid vært blant dem som kanskje har svettet litt mer enn gjennomsnittet, men de siste månedene har det kommet en ny utvikling. Jeg gjør ingenting, men plutselig kommer varmen over meg. Ikke bare litt, men jeg kjenner at håret blir fuktig, ryggen og leggene også, hele kroppen egentlig. Dette varer kanskje fem-ti minutter, så går det over. Og med gjøre ingenting, mener jeg at jeg kan sitte å lese i et blad, og plutselig bli veldig varm. Andre som har liknende opplevelser? Har googlet dette, men finner liksom ikke noe om det? Takknemlig for alle svar
Inwe Skrevet 26. september 2010 #2 Skrevet 26. september 2010 Hvor gammel er du? Kanskje det er overgangsalderen?
Nutte Skrevet 26. september 2010 #3 Skrevet 26. september 2010 Jeg har det også sånn som deg. Jeg går på noen medisiner som jeg tror det kommer av.
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Takk for svar! Glemte å skrive alderen min jo... er 28 år. Jeg tenkte også på overgangsalder, ettersom jeg vet at noen kan oppleve overgangsalderen så tidlig som i tyveårene, men har ingen andre symptomer på det. Er ingen medisiner jeg går på som har dette som bivirkning heller. Nutte: vet du om det er medisinene du bruker som forårsaker det?
Nutte Skrevet 27. september 2010 #5 Skrevet 27. september 2010 (endret) Ja, hos meg er det medisinene som er årsaken. Går på Efexor og der er svetting en vanlig bivirkning. Er forresten 39 jeg da. Har også prøvd forskjellige blodtrykksmedisiner og da har svettingen økt enda mer og jeg har ikke holdt ut og sluttet med de. I og med at jeg går på anti.dep.medisin så sliter jeg med depresjon og angst. Jeg merker at jeg plutselig kan bli helt svett hvis jeg får litt panikk. Det kan utløses av tanker, følelser eller det kan være noe ubehagelig jeg føler der og da. Vet ikke hvordan du har det, men dette er hvordan jeg føler det. Endret 27. september 2010 av Nutte
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #6 Skrevet 27. september 2010 Hormonforandring? Det kan gjøre til at man opplever slike hetetokter. Gå til legen og undersøk
caroprins Skrevet 2. oktober 2010 #7 Skrevet 2. oktober 2010 mener jeg har lest at også ved stoffskifteproblemer så kan man oppleve å svette mer enn vanlig. en blodprøve hos legen vil kunne finne ut av det.
Gjest Gjest Skrevet 2. oktober 2010 #8 Skrevet 2. oktober 2010 Hos meg viste det seg å være Lyme Borreliose. Svette- og hetetoktene (og en rekke andre symptomer)forsvant med antibiotikabehandling.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå