Gå til innhold

Katten sliter litt...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en kattunge på nesten 5 mnd.

Hun er veldig flink til å gå på kassen og har aldri gått utenfor eller noe, men hun har en tendens til å å sette fast små lortkuler i pelsen sin etter at hun har gjort nr.2. Jeg har klippet henne en del baki der (langåret katt), men dette skjer likevel kanskje hver 2. eller 3. gang hun går på do.

Noen som har erfaringer eller tips å komme med?

Kan jo nevne at hun er FULL av energi og det kan hende at hun bare er utålmodig, jeg vet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm.. Kanskje du må klippe mer? Siden det setter seg fast.

;)

Jeg har ikke langhåret katt, så har aldri hatt det problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva lags fôr gir du katten din, og har du sett om hun har løs avføring?

Hvis det henger rester av avføring igjen i pelsen, kan det komme av løs mage. Dette kan igjen skyldes at katten spiser feil mat. Gir du katten din mat fra dagligvarebutikk eller spesialfôr fra dyrlege/dyrebutikk? Mat fra dagligvarebutikk kan dessverre gi diaré.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp kattesand bergenet på langhårede katter, og hvis hun har problemer med diare kan du kanskje skifte för? Royal Canin har mange tørrförtyper beregnet på forskjellige kattetyper og problemer (ømfindtlig mage, ung, gammel, aktivitetsnivå) Hvis man legger penger ned i både för og kattesand slipper man å stresse med en del ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ts her!

Jeg bruker katteperler anbefalt av oppdretteren som ikke henger seg fast i pelsen, så det er ikke perlene som er problemet.

Jeg gir henne kun Royal Canin-mat som hun er vant med fra oppdretteren, og hun har ikke diare.

Tror det rett og slett er at hun er for utålmodig, men jeg vet ikke om jeg kan gjøre noe med det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden katten din både får riktig fôr og sand, har du gjort det beste du kan. Hun er jo fortsatt liten, så dette vil sikkert bedre seg når hun blir større og roligere.

Kos deg med pusejenta di!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags katt er det? Jeg har en Maine Coon som også hadde det problemet da han var liten, men det viste seg at han fikk for mye vikingmelk (anbefalt av oppdretter). Sluttet helt med det og magen hans ble fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags katt er det? Jeg har en Maine Coon som også hadde det problemet da han var liten, men det viste seg at han fikk for mye vikingmelk (anbefalt av oppdretter). Sluttet helt med det og magen hans ble fin :)

hei, ts her!

Ja, det er en maine coon! Men det eneste av mat hun får er tørrforet sitt og vann. Ikke noe melk av noe slag... Ellers takk for tipset! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, ts her!

Ja, det er en maine coon! Men det eneste av mat hun får er tørrforet sitt og vann. Ikke noe melk av noe slag... Ellers takk for tipset! :)

De er jo ganske hårete i stumpen sin! Jeg syns også de blir flinkere til å holde seg rene når de blir eldre :)

Lykke til videre med nurket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...