AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #1 Del Skrevet 26. september 2010 På mandag skal jeg kjøpe en brukt Gucci veske etter å ha sett en annonse på nettet. Skal møte hun som selger og se på vesken først. Men hun har ikke noe papir-bevis på at vesken er ekte. Ikke kvittering eller identifikasjonskort (vesken er 2 år, og jeg skulle nok også klart å rote bort slikt på den tiden). Men lurer på om dere har noen tips til hva jeg skal kikke etter når jeg skal se gjennom den? Om den er ekte eller ikke? Alle tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #2 Del Skrevet 26. september 2010 Tillegg: Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med å kjøpe brukte designvarer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 26. september 2010 #3 Del Skrevet 26. september 2010 Jeg ville vært skeptisk. Mine kvitteringer på at merkevarer er ekte (spesielt klokker og vesker), har jeg tatt vare på. Mye pga forsikring i tilfelle brann, tyveri e.l.. Synes det er rart hun ikke har tatt vare på det når hun har kjøpt en enkelt ting som koster over 10.000. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 26. september 2010 #4 Del Skrevet 26. september 2010 Ingen papirer = fake inntil det motsatte er bevist. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2010 #5 Del Skrevet 27. september 2010 Det jeg og tenker... Funnet ut at jeg vil trekke henne med til Steen og Strøm for å få dem til å se på den der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #6 Del Skrevet 28. september 2010 Er det mulig... Jeg skrev mail til Gucci og spurte om de kunne hjelpe med noen tips. SVAR: "Dear Ms. XXX Thank you for contacting us at Gucci. Unfortunately, Gucci is unable to facilitate your request. Please note Gucci does not provide this type of service nor is there a department or store which can fulfill this inquiry. For other general inquiries or to view Gucci's online terms of sale, please feel free to visit the Purchase Information section on our website. Sincerely,Gucci" Merkelig! Skulle da tro det fantes en tjeneste du kunne få svar fra, om de ønsket å minimalisere salg og kjøp av falske Gucci-varer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 28. september 2010 #7 Del Skrevet 28. september 2010 Hmmm, kanskje de har vanskeligheter med å skille de beste "fakene" fra ekte vare selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2010 #8 Del Skrevet 28. september 2010 Louis Vuitton tilbyr heller ikke denne tjenesten "offisielt" og du vil ALDRI få en skriftlig bekreftelse på ektehet fra dem om du sjekker en veske. Jeg har imidlertid vært på LV i Akersgata og fått bekreftet ektehet muntlig ved et par anledninger. Å kjøpe brukte designervesker er alltid en kalkulert risiko, men jeg har (bank i bordet!) bare gode erfaringer me det. Hvis du vil få noen til å se på en veske fra Gucci er nok Kamikaze i Hegdehaugsveien bedre enn Steen & Strøm, de har solgt Gucci i årevis og de ansatte der kjenner varene sine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. september 2010 #9 Del Skrevet 29. september 2010 Takk for godt tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. september 2010 #10 Del Skrevet 30. september 2010 Grunnen til at de ikke oppgir hvilke ting du kan se på for å se om den er ekte er nok at de vil unngå at de som lager falske vesker får det med seg. Men jeg ser ingen grunn til at de ikke skal kunne gi deg en bekreftelse muntlig ved personlig oppmøte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bex Skrevet 30. september 2010 #11 Del Skrevet 30. september 2010 Selv om hun ikke har kassalappen (noe som er litt rart på en så dyr vare) bør hun jo ha kontoutskrift fra banken. Da kan du jo se om sum tilsvarene verdien på veska er blitt trukket fra en butikk som selger det merket Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå