Gjest Ballong Skrevet 25. september 2010 #1 Skrevet 25. september 2010 (endret) Fant denne rakker'n på baderomsveggen, er jo lusesesong nå, så jeg lurer på om det kan være lus? Har prøvd å google, men syntes det var vanskelig å se.. Den har jo ikke så store "klør" som man skulle tro, men det er kanskje fordi den er død? http://i818.photobucket.com/albums/zz103/katlaogterese/lus.jpg Har ikke funnet verken egg eller lus i håret, men det er vanskelig å se selv... Noen som vet? Isj, håper ikke det er lus... Innlegget er endret iht KGs regler. ninuska_, mod Endret 25. september 2010 av ninuska_
cindarella Skrevet 25. september 2010 #2 Skrevet 25. september 2010 Vet ikke hva det er, men det er ikke hodelus i hvert fall!
Gjest Ruccola Skrevet 25. september 2010 #3 Skrevet 25. september 2010 Syns det ser ut som sånne småkryp som liker seg på bad og i murvegger og sånt jeg da.
Capricorn Skrevet 25. september 2010 #4 Skrevet 25. september 2010 Den er for stor til å være hodelus! Likner litt kanskje.
Swirly Skrevet 25. september 2010 #5 Skrevet 25. september 2010 Vanskelig å se størrelsen på bildet. Det ligner et skrukketroll, men den er kanskje mye mindre?
Gjest Ballong Skrevet 26. september 2010 #6 Skrevet 26. september 2010 Godt å høre de fleste ikke tror det er hodelus Det er vanskelig å se størrelsen på dyret på bildet jeg la ut, så jeg tok et nytt med en q-tip ved siden av: Bilde Så den er ikke veldig stor, vil tro størrelsen er ganske lik hodelus som jeg har hørt blir 2-3 mm lang?
vision Skrevet 26. september 2010 #7 Skrevet 26. september 2010 Tror nok dette er en melmidd. Kan finnes i kjøkkenskap og i fuktige rom feks bad:)
Gjest Balling Skrevet 26. september 2010 #8 Skrevet 26. september 2010 Hmm, googlet melmidd, men syntes ikke det lignet. Den jeg fant på badet har ikke bakbein... Og så tror jeg den er større enn melmidd siden de bare blir 0,3-0,65 mm lange. Men takk for forslag
bananbåt Skrevet 26. september 2010 #9 Skrevet 26. september 2010 syns du ikke det likner ett skrukketroll? skrukketroll
Gjest Ballong Skrevet 26. september 2010 #10 Skrevet 26. september 2010 syns du ikke det likner ett skrukketroll? skrukketroll Nja, skrulletroll skal visst ha to lange følehorn og 7 par bein.. Denne her har ingen følehorn som jeg kan se, og bare 3 par frambein, ingen bakbein.. Men ellers så den ganske lik ut ja..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå