Gå til innhold

Er dette hodelus?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Fant denne rakker'n på baderomsveggen, er jo lusesesong nå, så jeg lurer på om det kan være lus? Har prøvd å google, men syntes det var vanskelig å se.. Den har jo ikke så store "klør" som man skulle tro, men det er kanskje fordi den er død?

http://i818.photobucket.com/albums/zz103/katlaogterese/lus.jpg

Har ikke funnet verken egg eller lus i håret, men det er vanskelig å se selv...

Noen som vet? Isj, håper ikke det er lus...

Innlegget er endret iht KGs regler.

ninuska_, mod

Endret av ninuska_
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hva det er, men det er ikke hodelus i hvert fall!

Skrevet

Syns det ser ut som sånne småkryp som liker seg på bad og i murvegger og sånt jeg da.

Skrevet

Den er for stor til å være hodelus! Likner litt kanskje.

Skrevet

Vanskelig å se størrelsen på bildet. Det ligner et skrukketroll, men den er kanskje mye mindre?

Skrevet

Godt å høre de fleste ikke tror det er hodelus :tommel:

Det er vanskelig å se størrelsen på dyret på bildet jeg la ut, så jeg tok et nytt med en q-tip ved siden av:

Bilde

Så den er ikke veldig stor, vil tro størrelsen er ganske lik hodelus som jeg har hørt blir 2-3 mm lang?

Skrevet

Tror nok dette er en melmidd. Kan finnes i kjøkkenskap og i fuktige rom feks bad:)

Skrevet

Hmm, googlet melmidd, men syntes ikke det lignet. Den jeg fant på badet har ikke bakbein... Og så tror jeg den er større enn melmidd siden de bare blir 0,3-0,65 mm lange. Men takk for forslag :)

Skrevet

syns du ikke det likner ett skrukketroll? skrukketroll

Nja, skrulletroll skal visst ha to lange følehorn og 7 par bein.. Denne her har ingen følehorn som jeg kan se, og bare 3 par frambein, ingen bakbein.. Men ellers så den ganske lik ut ja..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...