Gå til innhold

Hva snakker du om med vennene dine?

Fremhevede innlegg

Skrevet

En annen tråd her fikk meg til å lure på hva folk snakker med vennene sine om. Det vil selvfølgelig variere og de fleste vil ha utallige temaer de veksler mellom, men hvis du skal oppsummere og korte det ned til det som opptar dere mest, hva blir svaret da?

Jeg snakker mest om ting jeg og vennene mine opplever i forbindelse med venner, familie, fritid og arbeidsliv, altså de nære ting (følelser, tanker, gleder og frustrasjoner knyttet til dette).

Vi diskuterer ikke så ofte aktuelle saker fra media, innhold i bøker, mote/sminke, kjendiser, politikk eller næringsliv. Vi dropper så klart innom noen av disse temaene også iblant, men hovedvekten ligger altså på de nære ting.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med min bestevenninne snakker jeg mest om ting som går på tv, film, barnet hennes, menneskelige relasjoner, følelser, tanker osv, med andre ord de nære ting. Har en annen venninne, og vi diskuterer mest politikk, samfunnsspørsmål, skole, studier, men sjeldent film, bøker, tv, men litt ift følelser og tanker (dog ikke så mye som med min bestevenninne).

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Jeg snakker om ulike ting med ulike venner. Noen venner omgås jeg mest med i sosiale sammenhenger som fester og andre ting som skjer, og snakker gjerne ikke om de aller næreste ting - heller om det siste fra nyhetsbildet, mote, politikk, eller vi bare tuller og har det moro uten noe utpreget samtaleemne.

Så har jeg venner som jeg virkelig stoler på, og som jeg kan lette hjertet mitt for over et glass rødvin eller på en lang fjelltur. Har vel kanskje 4-5 slike venner som jeg føler jeg er helt avslappet og på bølgelengde med, og vi kan også kose oss sammen uten at vi behøver å snakke. Vi har også gjerne livlige diskusjoner, og det blir mye tull og fjas :fnise:

Så har jeg venner jeg kjenner fra hjembyen min. Vi treffes ikke så ofte, så det blir helst oppdatering på hverandres liv og gjerne litt "sladring" om hva som skjer i hjembyen vår. Det blir dessuten mye mimring og latter over minner fra den glade tenåringstiden da vi hang sammen som erteris. Dessverre har vi sklidd litt fra hverandre etterhvert som vi har valgt ulike studieretninger, byer og livssituasjoner generelt, men det er fint å kunne holde kontakten allikevel.

Så har jeg de vennene fra universitetet som jeg ikke nødvendigvis treffer så mye privat, men som jeg gjerne diskuterer fag sammen med over lunsj eller kaffe. Det er også disse jeg diskuterer mest med, og som jeg "bryner" meg mest på.

Så alt i alt har jeg ulike venner til ulike formål :sjenert:

Skrevet

Jeg diskuterer egentlig sjeldent ting om mitt eget liv til vennene mine. Kanskje litt rart, siden de fleste har venninner som de deler alt med, men for min del er det som regel hva som har skjedd i det siste, og litt gossiping. Men ting som handler om livet mitt og hva jeg føler om ting i livet mitt, går til kjæresten.

Aner ikke hvorfor, men jeg er en person som liker å holde meg ganske for meg selv, og kan gå flere dager uten å ville være noe sosial med vennene mine..

Skrevet

Jeg snakker også om ulike ting til ulike personer. Snakker som regel om nesten alt til alle. Men jeg er litt forskjellig med hva jeg sier til hvem. De vennene mine som jeg har hatt en stund, vet det meste om meg og jeg om dem. Jeg vet hvor mye informasjon om evt. problemer jeg har med jobb, familie, kjæreste osv som jeg deler med hvem.

Skrevet

samfundsliv, kultur, våre liv, fremtidige valg, ferier, høytider, venner, kollegaer/arb.situasjon...

Skrevet

Det blir naturlig nok mye babyprat for tiden. Andre vanlige temaer er hvilke bøker vi har lest i det siste, favorittmusikk, siste nytt om familie og venner, og planer for neste ferie.

Skrevet

Alt fra politikk og etiske spørsmål til sex, musikk og følelsesliv med mine næreste. Ellers litt avhengig av hva jeg har felles med folk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...