Gå til innhold

Kefalonia

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei. Har nettopp bestilt en tur til kefalonia i Hellas og er litt nysgjerrig på hvilken opplevelse dere som har vært der sitter med. Har ikke bestemt meg for hvor på øya det blir, så jeg blir glad for tips.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var der for to år siden, i nordenden, i Fiskardo, og bodde på Emelisse, og hadde det nydelig! Men fikk ikke sett resten av øya da! :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg og samboeren min var en uke i Lassi i begynnelsen av sept. vi er 20 og 27 år, og ville ha en ferie med god mat,fine strender og avslapping :)

Lassi Et lite sted, ca 2,5 km utenfor hovudstaden Argostoli. Det tok ca 20 minutt til fots, og 5 minutt med taxi (5 Euro) for å komme seg til byen. I Lassi er det en hovedgate, med 7-8 resturanter og 2-3 supermarkeder.

I hotellområdet er det endel ubebodde bygninger og hoteller. Ikke så veldig sjarmerende, men dette er nesten det eneste jeg har å utsette på hele turen :)

Strender: Det var 2 strender på Lassi. Vi nyttet oss av den største (makris Gialos) Den stranda likte jeg best fordi sanden var veldig fin, og ikke minst ren :) Der var solsenger mot avgift, og muligheter for å kjøpe mat og drikke. Div. Vannsport for de som ønsket det.

Uteliv: Lassi er et veldig rolig sted, men i høysesongen er det nok litt mer hektisk. Er man ute etter liv og røre ville jeg nok anbefale å reise inn til Argostoli.

Argostoli: Er hovudstaden på Kefalonia. I Lassi er det ikke noen shoppingmuligheter, så vil man handle ekte merkevarer og ha kvalitet på det man kjøper må man inn til Argostoli.

Uansett hvor dere bestemmer dere for å reise vil jeg anbefale å leie bil/moped :)

Øya er så liten at man fint kan komme over diverste attraksjoner på kort tid.

Vi leide moped, intimt og koselig for kjærestepar :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Kefalonia er super fint!Gled dere! Anbefales på det sterkeste å leie bil/moped det er en utrolig bra måte å oppleve øya på! Siden vi hadde bil lå vi på en ny strand hver dag og utforsket hele øya:) Byen Assos er kjempe fin også Fiskardo, Myrtos Beach er også et supert syn!

Kan ellers si at det er ikke plassen for stor shopping, butikkene som er der er åpne bestemte tider på dagen og det er ikke mange butikker. Men skal du ha noe selger de det i Agrostoli.

Skrevet

Jeg har vært i Skala, og trivdes ikke der. Det var altfor mye turister for den lille landsbyen. Den hadde heller ikke den typiske greske "sjelen".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...