Gå til innhold

Synes dere jeg burde slanke meg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har du fått mange svar på dette, og alle sier det samme. Da gjelder det å få hodet ditt til å tro på det. Ingen av oss sitter her å juger, skjønner du.

Rådet om sunn mat og trening er det beste du kan få.

Nei, rådet om sunn mat og trening er ikke ideelt for trådstarter som holder på å utvikle spiseforstyrrelse! Vedkommende som skrev at "ja du føler deg nok fet fordi du har slapt og slafsete flesk rundt midjen, begynn å trene og spise sunt" er svært uansvarlig.

For det første gir personen næring til spiseforstyrrelsen ved å si at TS faktisk har flesk på kroppen og ikke en fin nok kropp, og så snakker h*n om at løsningen er å trene og spise sunt, skjønner dere ikke at det er galskap?

En med spiseforstyrrelse vil da med en gang oppfatte det han/hun har følt hele tiden. At "nei jeg har ikke fin nok kropp, og jeg må løpe langt, pumpe jern i 50 min hver dag og kun spise kjøtt og IKKE karbohydrater for å bli finere!" Virkelig feil.

En med spiseforstyrrelse bør forstå at kroppen er vakker sm den er og at han/hun gjerne kan spise litt iskrem hver dag og gå opp 2 kilo uten at verden brenner opp. Hva vet dere om trådstarter, en så kostholdsbevisst person trener da mest sannsynelig og er antageligvis veltrent fra før? Og så fores tvangsideen om at han/hun ikke ser bra nok ut og må leve nøkternt kostholdsmessig? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men hvem som sa at TS har en spiseforstyrrelse? Hun er ikke sykelig tynn i følge BMI, og noen av oss har jo mindre beinmasse. Jeg selv er litt som TS, ca samme høyde og vekt, og samme problem. Kroppen er tynn nok den, men den er utrent og derfor virker slappere. Betyr ikke at jeg er feit eller bør slanke meg, men trene litt det burde jeg absolutt. Og jeg har jo da virkelig ingen spiseforstyrrelse, bare fordi jeg veier mindre enn 60 kilo. :gjeiper:

Det at TS er plutselig blitt interessert i lavcarbo dietter, sier heller ingenting spesielt om henne, synes jeg. Lavcarbo er ekstremt populært nå og mange har prøvd uten at de alle ble stigmatisert som syke av den grunn. Lavcarbo er alminnelig akseptert som en måte å begynne å spise sunnere og bli mer bevist på kosthold, jeg kan ikke se hvorfor ikke kan TS også prøve det, hvis hun vil. Enten det passer henne eller ikke.

jeg synes du, AB, ser hva du vil se i TS' innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymbruker er ikke kun 1 person!

Det er fordi TS syns hun ser lubben... LUBBEN!!ut , i den høyden og vekten hun har.

Da tror jeg ikke dere vet hva lubben er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest wild bird

Nei, rådet om sunn mat og trening er ikke ideelt for trådstarter som holder på å utvikle spiseforstyrrelse! Vedkommende som skrev at "ja du føler deg nok fet fordi du har slapt og slafsete flesk rundt midjen, begynn å trene og spise sunt" er svært uansvarlig.

For det første gir personen næring til spiseforstyrrelsen ved å si at TS faktisk har flesk på kroppen og ikke en fin nok kropp, og så snakker h*n om at løsningen er å trene og spise sunt, skjønner dere ikke at det er galskap?

En med spiseforstyrrelse vil da med en gang oppfatte det han/hun har følt hele tiden. At "nei jeg har ikke fin nok kropp, og jeg må løpe langt, pumpe jern i 50 min hver dag og kun spise kjøtt og IKKE karbohydrater for å bli finere!" Virkelig feil.

En med spiseforstyrrelse bør forstå at kroppen er vakker sm den er og at han/hun gjerne kan spise litt iskrem hver dag og gå opp 2 kilo uten at verden brenner opp. Hva vet dere om trådstarter, en så kostholdsbevisst person trener da mest sannsynelig og er antageligvis veltrent fra før? Og så fores tvangsideen om at han/hun ikke ser bra nok ut og må leve nøkternt kostholdsmessig? :kjefte:

Nå må du roe deg ned. Jeg har ikke sagt noe av det du påstår her. Foreslår at du leser gjennom tråden en gang til.

Rådet om fornuftig kosthold kombinert med trening er noe som gagner alle mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem som sa at TS har en spiseforstyrrelse? Hun er ikke sykelig tynn i følge BMI, og noen av oss har jo mindre beinmasse. Jeg selv er litt som TS, ca samme høyde og vekt, og samme problem. Kroppen er tynn nok den, men den er utrent og derfor virker slappere. Betyr ikke at jeg er feit eller bør slanke meg, men trene litt det burde jeg absolutt. Og jeg har jo da virkelig ingen spiseforstyrrelse, bare fordi jeg veier mindre enn 60 kilo. :gjeiper:

Det at TS er plutselig blitt interessert i lavcarbo dietter, sier heller ingenting spesielt om henne, synes jeg. Lavcarbo er ekstremt populært nå og mange har prøvd uten at de alle ble stigmatisert som syke av den grunn. Lavcarbo er alminnelig akseptert som en måte å begynne å spise sunnere og bli mer bevist på kosthold, jeg kan ikke se hvorfor ikke kan TS også prøve det, hvis hun vil. Enten det passer henne eller ikke.

jeg synes du, AB, ser hva du vil se i TS' innleggene.

Hei, trådstarter her. Kan jeg bare bryte gjennom med en opplysning?

Jeg er ikke utrent? Hvorfor snakker alle om at jeg er det? Jeg har da vel ikke sagt det? Jeg har trent styrke i 2 år og har markerte muskler.

Når jeg ser meg i speilet i undertøyet ser jeg at jeg har for mye flesk på kroppen og at jeg har en kvapsete mage. Jeg ser en ikke bælfeit, men rund person. Kan dette stemme eller er jeg antageligvis mye tynnere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, trådstarter her. Kan jeg bare bryte gjennom med en opplysning?

Jeg er ikke utrent? Hvorfor snakker alle om at jeg er det? Jeg har da vel ikke sagt det? Jeg har trent styrke i 2 år og har markerte muskler.

Når jeg ser meg i speilet i undertøyet ser jeg at jeg har for mye flesk på kroppen og at jeg har en kvapsete mage. Jeg ser en ikke bælfeit, men rund person. Kan dette stemme eller er jeg antageligvis mye tynnere?

Da tar jeg tilbake deler av mitt opprinnelige innlegg.

Du trenger ikke å slanke deg, men en tur til psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser en ikke bælfeit, men rund person. Kan dette stemme eller er jeg antageligvis mye tynnere?

Ja. Og det fettet du antageligvis har på kroppen sitter tydeligvis mellom hjernecellene dine og blokkerer ut all logikk. Enig med The Kitten, du trenger en tur til psykolog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Og det fettet du antageligvis har på kroppen sitter tydeligvis mellom hjernecellene dine og blokkerer ut all logikk. Enig med The Kitten, du trenger en tur til psykolog.

Er det noen grunn til å gjenta gang på gang "kom deg til psykolog" og kommentere at jeg har fett mellom hjernecellene? Går det ikke ann å bare svare høflig?

Men ja det kan nok stemme at jeg har en forstyrrelse, husker jeg veide 1 kilo mer for et år siden og da så jeg en svært veltrent og slank person i speilet, nå ser jeg at jeg er ganske kraftig med for mye fett på magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvem som sa at TS har en spiseforstyrrelse? Hun er ikke sykelig tynn i følge BMI, og noen av oss har jo mindre beinmasse. Jeg selv er litt som TS, ca samme høyde og vekt, og samme problem. Kroppen er tynn nok den, men den er utrent og derfor virker slappere. Betyr ikke at jeg er feit eller bør slanke meg, men trene litt det burde jeg absolutt. Og jeg har jo da virkelig ingen spiseforstyrrelse, bare fordi jeg veier mindre enn 60 kilo. :gjeiper:

Det at TS er plutselig blitt interessert i lavcarbo dietter, sier heller ingenting spesielt om henne, synes jeg. Lavcarbo er ekstremt populært nå og mange har prøvd uten at de alle ble stigmatisert som syke av den grunn. Lavcarbo er alminnelig akseptert som en måte å begynne å spise sunnere og bli mer bevist på kosthold, jeg kan ikke se hvorfor ikke kan TS også prøve det, hvis hun vil. Enten det passer henne eller ikke.

jeg synes du, AB, ser hva du vil se i TS' innleggene.

Det går ann å ha en spiseforstyrrelse uten å være undervektig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner TS, jeg. Jeg er 164 cm og ligger mellom 50-53 kg, og jeg synes også jeg har "litt for mye". Spesielt magen og lårene er større enn jeg kunne tenkt meg. Jeg er slank, men har uansett litt for mye på nevnte områder - det går an, selv med lav vekt. Jeg trener, og kroppen min er generelt fin og stram, men det var denne magen, da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner TS, jeg. Jeg er 164 cm og ligger mellom 50-53 kg, og jeg synes også jeg har "litt for mye". Spesielt magen og lårene er større enn jeg kunne tenkt meg. Jeg er slank, men har uansett litt for mye på nevnte områder - det går an, selv med lav vekt. Jeg trener, og kroppen min er generelt fin og stram, men det var denne magen, da..

Hei TS her! Så det er mulig at jeg har flesk på kroppen selv om BMI-en er lav? Det er ikke sikkert at jeg innbiller meg det? Jeg ser ganske småtykk ut i speilet med en god del fett på kroppen og rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å ha normal/lav BMI og likevel være misfornøyd med fettprosenten eller hvordan det fettet man har fordeler seg på kroppen. Å ville gå ned "2-3 kg" er vel ikke spesielt unormalt selv blant slanke jenter.

Det som virker litt unormalt her er at du bruker ord som rund, småtykk, fleskete.. jeg har også vært der hvor jeg ikke var heeelt fornøyd og ville ned 5 kg, men jeg syntes fremdeles jeg var slank og sexy.

Om du er helt forstyrret skal jeg ikke uttale meg om, men i utgangspunktet så virker du ikke sterk nok psykisk til å begynne å slanke deg. Å trene og spise sunt er en bra ting, men ikke å være for opphengt i speilbildet.

Jeg kan jo legge til at jeg gikk ned de kiloene jeg ville bli kvitt ++, men man kan ikke bestemme hvor de skal forsvinne. Det var hoftene jeg ville smalne, men det rant av armene og ansiktet og brystene heller. La på meg igjen for å få de fine proporsjonene jeg hadde tilbake og er nå superfornøyd. Så man må nesten omfavne hvordan man er bygget også og finne en trivselsvekt hvor hele kroppen ser sunn og fin ut ikke bare det ene "problemområdet" man er altfor fokusert på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan kan man ha markerte magemuskler og samtidig ha endel fett der? Med mindre man har fett som er bra plassert. Hun sier jo hun ønsker flatere mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS her! Så det er mulig at jeg har flesk på kroppen selv om BMI-en er lav? Det er ikke sikkert at jeg innbiller meg det? Jeg ser ganske småtykk ut i speilet med en god del fett på kroppen og rundt magen.

Med så lav BMI som du har kan jeg ikke helt tro det, men ja det er jo mulig at fett kan legge seg helt feil på en ellers tynn kropp. Men det er helt umulig for oss å kunne si om du har det siden vi ikke kan se deg. Få venner/familie til se og si sin oppriktige mening. Da får du i hvertfall ett svar på om det du ser i speilet bare er i ditt eget hodet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...