Gå til innhold

Betina's reise gjennom livet vol.2

Betina

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg er på bedrigens vei! a040.gif Og det passer fint siden jeg har helg!! Og nei *appifany*! Gratis er ikke alltid bra! Aldri den sprøyta igjen a055.gif

Fikk den fantastiske furminator i posten forrige uke! Og både jeg og pus er hekta! Lille pusejenta røyter ikke så mye, men det gjør pusegutten! Og når jeg greier han med den så er det helt utrolig hvor mye hår som kommer av. Han har alltid hatet å bli børstet, men ikke nå. Det er nesten som han selv føler seg lettere med litt tynnere pels, så nå i begynnelsen har vi børstet hver dag og han maler og koser seg g094.gif

Ellers har jeg ikke snakket med pappa på 2 mnd og 1 uke... Lurer på hva han driver med siden ingen hører noe fra ham a018.gif Men men, han får selv ta kontakt for jeg gidder ikke.

Har ellers bestemt meg for å slutte å røyke a023.gif Sambo har jo vært så flink å slutte med snus for en stund siden, så han har mast litt på meg da. Men det skjer ikke heeelt enda, siden jeg har så mye taxfree røyk igjen. Litt tid må jeg jo ha på å forberede meg :fnise:a052.gif

Ønsker alle en gooood helg!! h086.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mahareth

Jeg vil også ha furminator kjenner jeg. Begge pusene mine hadde trengt det. Hvor mye hjelper den på pelskladder?

Godt du holder deg fra å kontakte din far :kose:

Lykke til med røykeslutten! Hvilken metode vil du bruke? Jeg anbefaler på det varmeste endelig ikke-røyker-boka! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også ha furminator kjenner jeg. Begge pusene mine hadde trengt det. Hvor mye hjelper den på pelskladder?

Lykke til med røykeslutten! Hvilken metode vil du bruke? Jeg anbefaler på det varmeste endelig ikke-røyker-boka! :jepp:

Ja kjøp den! Fant den på ebay til rundt 170,- i Norge koster den over 300! Check it out:http://www.furminator.com/ Så mye pels som kommer av på videoen stemmer faktisk!

Hva er pelskladder?

Jeg har ikke tenkt å bruke noen metoder for røykeslutt. Leste den boka en gang, men da ble jeg heller provesert og røykte bare enda mer. Sikkert fordi jeg ikke var motivert den gang. Har også prøvd slik nikotin tyggigummi, men den er så strek at jeg bare hoster av den! Så jeg skal bruke min sterke vilje som finnes et eller annet sted inni meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Furminator kan forebygge pelskladder, men kan ikke ta dem. Pusene skal være rene og tørre i pelsen når du bruker den. Og den skal ikke brukes mer enn en gang i uka/mnd for dyrene merker det i huden, så man må være forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tommelopp: for røykeslutt! Har vært røykfri i 3 mnd og 1 uke :nigo:

Åh så flink du er! :duskedame: Føler du ikke noe sug e.l.?

Furminator kan forebygge pelskladder, men kan ikke ta dem. Pusene skal være rene og tørre i pelsen når du bruker den. Og den skal ikke brukes mer enn en gang i uka/mnd for dyrene merker det i huden, så man må være forsiktig.

Ja jeg leste i bruksanvisningen at den ikke skulle brukes hver dag. Problemet vårt nå i begynnelsen er at pus har så mye pels som skal av også er han litt utolmodig, så når han mener vi er ferdig så er vi vist det :fnise:

Så etterhvert går vi over til en gang i uken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg leste i bruksanvisningen at den ikke skulle brukes hver dag. Problemet vårt nå i begynnelsen er at pus har så mye pels som skal av også er han litt utolmodig, så når han mener vi er ferdig så er vi vist det :fnise:

Så etterhvert går vi over til en gang i uken..

:fnise:

Det er viktig at pus bestemmer :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud med skrivefeil jeg klarte å lire av meg i forrige innlegg. Jaja sånn går det når man gjør mange ting på en gang :fnise:

Ja her i huset er det nok pusene som bestemmer mest, selv om vi liker å tro det motsatte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betina! :hallo: Så gøy med furminatorsuksess og røykeslutt og det hele! Hadde det ikke vært lurt å ha i bakhodet at du ikke skal kjøpe noe mere røyk da? Altså at du røyker opp taxfreerøyken, og etter det er det slutt på røykingen? :jepp: Ikke vet jeg, jeg sluttet å røyke siden sambo hater røyk over alt i verden, og da ble det ganske enkelt :ler:

Håper du får en finfin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Betina! :hallo: Så gøy med furminatorsuksess og røykeslutt og det hele! Hadde det ikke vært lurt å ha i bakhodet at du ikke skal kjøpe noe mere røyk da? Altså at du røyker opp taxfreerøyken, og etter det er det slutt på røykingen? :jepp: Ikke vet jeg, jeg sluttet å røyke siden sambo hater røyk over alt i verden, og da ble det ganske enkelt :ler:

Håper du får en finfin helg! :klem:

Jo :jepp: det er akkurat slik jeg har tenkt! Røyke opp billig røyk også ferdig! Aldri mer kjøpe svidyr røyk i norge! Flink du var da! Gikk det greit når du sluttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mahareth

Seriøst, er det noen her som ikke har røykt eller skal slutte? :fnise:

Jeg røykte også opp billigrøyk før jeg slutta. Fint å ha et konkret tidspunkt, og vite at nå er det 5, 4 eller 1 pakke igjen til du er ferdig med det.

Jeg følte røyksug første dagen. Det var egentlig den eneste dagen som jeg merket det nok til at andre merket det på meg. Etter det har jeg kjent det litt på jobb når jeg vil ha pause eller i kjipe situasjoner, som etter en begravelse :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke, men jeg har aldri røyket fast da. Men det var litt hardt første gangen jeg var ute med de i vennegjengen min som røyker, men det gikk egentlig fint :)

Seriøst, er det noen her som ikke har røykt eller skal slutte? :fnise:

Jeg røykte også opp billigrøyk før jeg slutta. Fint å ha et konkret tidspunkt, og vite at nå er det 5, 4 eller 1 pakke igjen til du er ferdig med det.

Jeg følte røyksug første dagen. Det var egentlig den eneste dagen som jeg merket det nok til at andre merket det på meg. Etter det har jeg kjent det litt på jobb når jeg vil ha pause eller i kjipe situasjoner, som etter en begravelse :sjenert:

:fnise:

Jeg hadde faktisk 7 pakker med røyk igjen da jeg bestemte meg og de ga jeg nå vekk til noen som røyker fordi jeg bare ikke ville ha de i huset lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste uke skal jeg til colonskopi.. Bare tanken får magen min til å vrenge seg i smerte a075.gif . Jeg gruer meg sånn at jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom det. Få en slange opp i rompa og gjennom hele tykktarmen er ikke noe som kan anbefales!

Som ung og lovende student, var jeg nemlig på denne poliklinikken i en uke for observasjon. Nå skulle jeg ønske jeg aldri hadde satt mine ben inne der. Jeg var vitne til voksne menn og kvinner som skreik av smerte, fordi det gjorde så innmari vondt!

Men men..jeg må gjennom det, så jeg har iallefall tigget til meg beroliggende! o055.gif

Ellers er jeg hekta på sims igjen :fnise: Så jeg spiller i vei...

Men nå må jeg ta meg en liten lur, er så sliten i dag e045.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo :jepp: det er akkurat slik jeg har tenkt! Røyke opp billig røyk også ferdig! Aldri mer kjøpe svidyr røyk i norge! Flink du var da! Gikk det greit når du sluttet?

Hørtes ut som et lurt trekk :jepp: For meg gikk det veldig greit å slutte. Men har vært litt av og på i 8 år da, har liksom aldri blitt skikkelig avhengig tror jeg. Men nå sist som jeg sluttet begynte jeg å få så vondt i halsen av røyken at, i tillegg til at kjære hater røyk, følte jeg at jeg ikke hadde noe valg. Og det var jo egentlig greit :)

Få en slange opp i rompa og gjennom hele tykktarmen er ikke noe som kan anbefales!

Som ung og lovende student, var jeg nemlig på denne poliklinikken i en uke for observasjon. Nå skulle jeg ønske jeg aldri hadde satt mine ben inne der. Jeg var vitne til voksne menn og kvinner som skreik av smerte, fordi det gjorde så innmari vondt!

Men men..jeg må gjennom det, så jeg har iallefall tigget til meg beroliggende! o055.gif

Auu! Galning! :forvirret: Misunner deg ikke den! Skulle ta gastroskopi en gang jeg, men jeg la armene i kors og nektet :fnise:

Håper der går bra med undersøkelsen :troest:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helledussen som tiden flyr! Jeg har ikke fått tid å være så mye i dagbok-land i det siste, fordi Mahareth har fått meg hekta på Sims igjen :fnise: Så når jeg har hatt tid til overs har jeg spilt det. Må jo si at det er et perfekt høstspill da! Også lar jeg tankene bare fly, mens jeg er meget opptatt med designe på hus og interiør :fnise:

Nå skal jeg jobbe hver dag fram til neste torsdag :tristbla: Men jeg skal ha fri den dagen jeg skal på undersøkelse da, men kunne heller vært den foruten og heller jobbet... Så det blir to harde uker jeg har forann meg nå..

Kommer sterkere tilbake senere :regn: Ha en god dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får nesten dårlig samvittighet jo :fnise: Men det er så gøy!

God mandag! :klemmer:

Jaaaa! Det er kjempe gøy! Også er det jo en perfekt årstid å spille på også da, når vinden uler ute og det siste man kunne tenke seg var å gå en tur :)

:vinke:

Hei på deg tilbake Al!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...