AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #1901 Skrevet 24. mars 2013 Da den forige pc røyk, så hadde jeg baller nok til å slette fbkontoen min. Hadde 83 "venner", De fleste hadde sendt meg forespørsel selv. Oppdaget fort at det var mange av de som måtte ha masse venner på listen. Status? harry. De samme,hørte jeg aldri noe fra. Et eks. er ei som har 2200 venner nå. Hun samler hver dag. Hun kommenterer aldri noe selv, skriver ikke osv. Så kan jeg ta de fleste andre. De kopierer masse av like statuser. Gjerne med en katt eller hund, eller en tåre. Eks: Det er ikke en svakhet å være deprimert. Innrammet i hjerte og tårer. har de ikke baller nok til å skrive: jeg er deprimert!. Så er det de statusene med helgeklem, juleklem, fredagsklem. Pyntet med roser,hjerter osv. Nå i disse dager er det kyllinger og høner. kan du ikke sende meg en vanlig hilse? xxxx jeg vil ønske deg en god påske! Så er det noen av de som oppdaterer hele tiden om helsen. Vært hos legen,fikk sprøyte og tabletter. Inn på mr over helgen. Da helgen er over så er det oppdatering av mr. Heldisgvis ikke noe galt, fortsetter med piller og skal ha flere sprøyer. Klarer ikke å gjøre noe,må ha hjelp til alt. Takk til mannen min som stiller opp. Verdens beste mann. Er du så syk, så gidder du ikke å sitte på pc heller. En annen: pakket ferdig, fader for en jobb. Drar på hytten i morgen og blir der hele påsken(eller jul,sommer) ja,værsegod innbruddstyver. Her ligger vi i omgangssyke hele gjengen. Lukter spy overalt. Vi bestilte pizza fra Ali på hjørnet. Hæ? Så er det de som reiser på ferie...oppdateringer fra plassen hver j...dag. Fra stranden, tempraturen, solen,brunfargen. Hallo jeg har vært på Malorca før...vi kjenner hele plassen, og om jeg vil vite tepraturen,så går jeg på yr. Man lever et godt liv uten fb. Anonym poster: be1af12530fc03d3b61d063252007bc8 1
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #1902 Skrevet 24. mars 2013 I dag har jeg en status som irriterer meg grenseløst. Personen har hatt flere siden hun kom på fb,men jeg lurer på hvor grenseløs folk kan være. Dette er en GODT voksen dame. Hun er xnarkoman. Har levd et utsvevende liv før hun ble narkoman. Fikk tre barn med tre forskjellige fedre. Ikke mors beste barn disse fedrene heller. Allerede da sviktet vel vurderingsevnen. Det ble slik at barnevernet tok seg av ungene etterhvert. Dette har kostet samfunnet enormt med penger. To av barna trengte også mye hjelp av samfunnet etter de ble myndig. Når bv tok over ungene ble det slutt på overgangsstønad, så da var det uføretrygd. Jo, hun jobbet noen år. utrolig at hun klarte det i tilegg til rus. Susa vekk pengene, flytta fra den ene boligen til den andre. Fått kommunal leilighet av kommunen. Hun har vært x antall ganger på avrusing. Kostet enormt for samfunnet. Så er det rett på kjøret igjen. Samtidig som hun har brukt opp trygdepenger,så har hun fått hjelp av sosialen mange ganger. Heldigvis, så kom hun ut av rushelvete. Hun klarer seg fint. Passer barnebarn osv. Helsemessig ikke på topp pga langvarig rusmisbruk. så til poenget. Statusene hennes er ofte hvor lite hjelpsom staten er til syke folk. Oppdatering fra sykesengen i fjor hvor hun skjelte ut både leger og sykepleiere,som udugelige personer som ikke kan jobben sin. Hun skulle legges inn på x sykehus NÅ. Ære være henne at hun har komt seg ut av rushelvete,men det fritar henne ikke for ansvar overfor seg selv. I dag var bla statusen: ikke påskeferie på meg. Vi som er trygdet,og må betale husleie,strøm og andre avgifter. Så er det en status om regjeringen hvor udugelig de er. Sier hun. Det er vel ingen som har hatt mer støtte enn henne. Hva f...har hun ikke kostet samfunnet? Syns folk skal f...tenke seg om hva de legger ut på fb. I høst var hun lungesyk,innlagt på sykehus for x gang. Heldigvis er jeg ikke sengeliggende helt, så jeg kan komme meg ut å ta en røyk. Stoffmisbruket har ødelagt mye av helsen, men ute å røyke? Joda. Greit, men ikke publiser det på fb. For de som lurer, nei hun har ikke en tragisk barndom og alt det der...... Anonym poster: be1af12530fc03d3b61d063252007bc8 11
Gjest O___o Skrevet 24. mars 2013 #1903 Skrevet 24. mars 2013 For de som lurer, nei hun har ikke en tragisk barndom og alt det der...... Anonym poster: be1af12530fc03d3b61d063252007bc8 Jeg skjønner hvor du vil hen, men jeg synes hun og hele familien høres ut som triste skjebner 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2013 #1904 Skrevet 24. mars 2013 Jeg har en som er helt grei mtp statuser og bilder(om enn litt mye kløft), men som plutselig glimter til med noen passiv aggressive statuser om at man vet hvem som er vennene sine, og hvordan enkelte tydeligvis har valgt henne bort som venn når de gjør sånt. Så til det jeg faktisk reagerte på: Faren hennes holdt på å dø, dette skrev hun facebook og fikk selvfølgelig mange støttende kommentarer på dette. Men så klarer hun å vri hele situasjonen til at hun tydeligvis ikke fikk den responsen hun ville ha på denne nyheten. Hun la ut noen "inspirasjonsbilder" om å ta vare på vennene sine og statuser av typen "Ta godt vare på de som bryr seg når du virkelig har behov for det.. Det er de som er verdt å ta vare på!" Det blir for drøyt synes jeg. Anonym poster: dd1c91bd32ca4f15d03e4179adc48c73 3
Gjest Emmanuelle Skrevet 24. mars 2013 #1905 Skrevet 24. mars 2013 Oh please! Link til den artikkelen slik at jeg kan slenge den opp på statusen til enkelte http://www.forskning.no/artikler/2011/september/297733 og http://uit.no/nyheter/artikkel?p_document_id=237481 Lykke til
Gjest Ezmeralda Skrevet 25. mars 2013 #1906 Skrevet 25. mars 2013 Har en venninnegjeng fra vgs som jeg sterkt vurderer å slette (har vel gjort det i et par år, men). Skulle tro at de klarte å være litt diskret når de er i midten av tjueåra, men neeeida. For enkelhetsskyld kaller jeg dem X, Y og Z. Z: "I harde tider finner man ut hvem sine sanne venner er." X kommenterer "Helt enig, og <3<3<3." Y: "Ignorance is bliss" X: ... Forleden dag var det Y og Z som snakket på samme "måte." Det morsomste er at de tror det er umulig å tyde for oss andre, de prøver å skrive ganske så kryptisk, og når noen prøver å spørre etter utdypning skriver de bare: "Neh, er for voksen til å utdype sånt." Seriøst? 1
Gjest Tekola Skrevet 14. april 2013 #1907 Skrevet 14. april 2013 Dette bildet var morsomt da den første personen postet det i går kveld eller når det var. Men når du ser det for 15ende gang...?
Mynona Skrevet 14. april 2013 #1908 Skrevet 14. april 2013 Jeg har bare sett den en gang, og da synes jeg den var morsom... Er vel bare å vente på de neste 14 gangene. 2
Pomona Skrevet 14. april 2013 #1909 Skrevet 14. april 2013 Folk som oppdaterer statusen sin hver eneste time med fjasing, skravling og klaging. Slik som, " Elsker gullungene mine over alt på jord, livet mitt var tomt før jeg fikk dem". Bra at du er glad i barna dine, men du trenger ikke å fortelle alle Facebookvennene dine det 17 ganger om dagen. Eller, "Ligger her med omgangssyke hele gjengen, doen har knapt vært ledig ett sekund i natt". Takk for at du delte dette, livet mitt ble mye rikere ved at jeg nå vet dette. Seriøst?
Gjest Skjæra Skrevet 14. april 2013 #1910 Skrevet 14. april 2013 Folk som sjekker inn på sin egen adresse. Fredagskos med hundene, mannen og godis i sofaen. -på Turid & Lars place. 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2013 #1911 Skrevet 14. april 2013 Har en venninne (vel, nå mer bekjent, ikke sett henne på noen år, blant annet fordi jeg ble lei av at hun prøvde dra meg ned) som sliter litt. Er jo trist det, men hun har fått all slags behandlingstilbud, gikk i det en stund, men ville ikke fortsette og unnskylder det med at hun har et barn å ta vare på så kan ikke gå gjennom den tunge prosessen en behandling kan være. (Må bare understreke at jeg har andre venner som sliter, men hun her er spesielt vanskelig å forholde seg til) Hun er uføretrygdet (midlertidig i alle fall, hun kjemper for å bli erklært "helt" ufør), og har følgelig dårlig økonomi, som hun klager mye over. Likevel har hun alltid det siste innen gadgets, nesten alt som fins av apple-produkter, tar stadig lange ferieturer, kjøper seg flere dyre rasehunder etc. Hun har blitt tilbydd hjelp fra NAV til å rydde opp i økonomien, men de setter jo visse krav til henne, mens hun mener løsningen er jo at hun får mer penger. Hun har flyttet flere ganger de siste årene, og hver gang klager hun over noe ved det nye stedet, "det hadde vært mye bedre om NAV/kommunen etc bare kunne kjøpt den leiligheten jeg bodde i". Hun har veldig pent og moderne innredet leilighet, fin bil etc. Kjøper seg stadig ting, og så legger hun ut alt mulig til salgs på diverse kjøp og salg-sider på fb, og av en eller annen grunn blir hun visst alltid utestengt fra disse gruppene, eller er ikke fornøyd med hvordan den fungerer, og har utallige klagestatuser om voksne mennesker som ødelegger for hverandre i de gruppene, og at hun ikke skjønner hvorfor hun blir utestengt når de og de ikke blir det. Akkurat hva hun gjør vet jeg ikke da jeg ikke er med i de gruppene. Statusene hennes går stort sett i syting og klaging, som: "ååå, det er så lenge til ferie " "XX gruppe er en plass for maktsyke kjerringer som saboterer for hverandre" "fb har blitt en lite inkluderende plass" "Jeg får ikke sove, typisk! :(" "Det er jo bare SÅ typisk at det skulle være sånn og sånn i denne leiligheten" "Livet suger" "Et skritt frem, to tilbake" "Misunnelige voksne mennesker som oppfører seg som skittkastende drittunger trenger man ikke noe av" "Hvis noen synes det er så fælt å lese om hvordan jeg har det på fb, så bare slett dere fra vennelista mi!" "Venner som plutselig dolker en i ryggen....(...)" etc Og sure smileys, hintinger om at noe er galt, og når noen prøver å trøste eller spørre hva er galt, så vil hun ikke si noe om det, bare sutrer mer. Hun vil tydeligvis ikke ha hjelp, bare oppmerksomhet. Litt derfor jeg har tatt avstand, prøvde å hjelpe henne, men ingenting var jo godt nok- Og ønsker om tjenester, som: "Noen som kan kjøre det og det fra dit til der da og da?" "Prøver igjen. Noen som kan....." Hvis hun er positiv så er det for å fortelle om siste kjøp hun har gjort, eller om hvor stor ungen hennes har blitt eller at ungene hennes er så mye flinkere enn alle de andre på skolen/i klassen/ i den alderen. Så konklusjonen min har blitt at utallige sutremeldinger fra en og samme person er det absolutt mest irriterende! Anonym poster: 9b26ac79014bb19a54ec29527c82cd4a 1
Samaysa Skrevet 14. april 2013 #1912 Skrevet 14. april 2013 "Da har man funnet sengen sammen med beste godgutten. God natt godfolket " Jada, jeg finner også sengen hver kveld, men trenger da virkelig ikke å informere alle mine Facebook-venner om det hver eneste kveld...
Gjest Skjæra Skrevet 14. april 2013 #1913 Skrevet 14. april 2013 "Da har man funnet sengen sammen med beste godgutten. God natt godfolket " Jada, jeg finner også sengen hver kveld, men trenger da virkelig ikke å informere alle mine Facebook-venner om det hver eneste kveld... Det er klart man må det! Jeg pleier å nevne hvilken farge det er på sengetøyet og pysjamasen min også
Samaysa Skrevet 14. april 2013 #1914 Skrevet 14. april 2013 Det er klart man må det! Jeg pleier å nevne hvilken farge det er på sengetøyet og pysjamasen min også Du glemte planlagt sovestilling
Gjest Skjæra Skrevet 14. april 2013 #1915 Skrevet 14. april 2013 Du glemte planlagt sovestilling Glemte det ikke, jeg skal nemlig lage en helt egen oppdatering for dette når jeg har funnet ut hvordan jeg vil sove! -Nå har jeg prøvd å ligge på ryggen og magen uten å få sove. Nå la jeg meg på siden og det var sykt digg! Natta alle søte venner <3 HEST ER BEST <3 5
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2013 #1917 Skrevet 14. april 2013 "Tenn et lys for dem som ikke er på Facebook".
fro Skrevet 15. april 2013 #1918 Skrevet 15. april 2013 (endret) "Når kuken står som et kosteskaft og fitta renner som jordbærsaft, da er det vår i Norge!!" Slike statuser gjør meg flau. Edit: rar skrifttype Endret 15. april 2013 av fro 7
Pimp Skrevet 15. april 2013 #1919 Skrevet 15. april 2013 har ei som oppdaterte hver eneste dag fra 1.12 til 24.12. En slags for julekalender. De siste dagene ble hun syk, og da ble det bare syting og klaging.I begynnelsen var det faktisk noen som likte, mot slutten var det ingen, unntatt hennes egen familie. Samme dama kan være ganske uhøflig mot sine egne facebook venner hvis hun har spurt noe, og ikke får svaret hun var ute etter. Har flere eksempler, men vil ikke skrive dem her. hun har jo ca 1000 venner, og noen kan kjenne henne igjen. Og ja, og bildene av gullungene som baker, lager snømann, plukker blomster og aker. Den beste familien ever
AnonymBruker Skrevet 15. april 2013 #1920 Skrevet 15. april 2013 Jeg irriterer meg barnslig mye over at jeg legger ut ting som deles av andre, så er det de som deler som får likes og hauger av kommentarer. Prøver alltid å kommentere på originalen når flere deler en annens status. Forutsatt at den er verdt å kommentere i utgangspunktet, selvsagt Anonym poster: 95db801f2e001b203ebef75e04a1baaa 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå