Gjest Sjokoladebolle Skrevet 6. februar 2013 #1761 Skrevet 6. februar 2013 Det skal egentlig mye til for å irritere meg, jeg bryr meg ikke om folk oppdaterer om sykdom, trening eller andre hverdagslige ting. MEN, det er ei jeg har på facebook som er ekstremt opptatt av hunden sin. Og det er forsåvidt greit, hadde det ikke vært for at hun til og med tar bilde av bæsjen til huden og poster på Facebook. Rett og slett ekkelt! Mvh Yvonne Oi oi oi, kan du ikke være så snill å spørre henne om hvorfor hun tror at andre vil se hundskiten? Hahaha
Gjest O___o Skrevet 6. februar 2013 #1762 Skrevet 6. februar 2013 " <3 <3 <3 <3 <3 Kreft... jeg spør om alle kunne sette dette som deres status i 1 time. Jeg er ganske sikker på att jeg veit hvem som kommer til å gjøre det. Tenk på noen du kjenner som har kreft,hatt kreft eller død av kreft. Mitt ønske er att i 2013 finnes en medisin som fjerner kreft. Kommer du til å legge den ut i 1 time? For å hedre dem som har kjempet og kjemper mot kreft. Håper å se den på din status <3 <3 <3 <3 <3 " 9
Anglofil Skrevet 7. februar 2013 #1763 Skrevet 7. februar 2013 Oi oi oi, kan du ikke være så snill å spørre henne om hvorfor hun tror at andre vil se hundskiten? Hahaha Huff, gjør jeg det så kommer hun nok til å bli helt hysterisk. Hun er sånn som kan finne på å sende meg laaaange essays på facebook (privat altså) om hvorfor gjorde jeg ditt og hvorfor gjorde jeg datt. Hun er veldig, hmm, dramatisk. Mvh Yvonne 1
Dragonfly84 Skrevet 8. februar 2013 #1765 Skrevet 8. februar 2013 Hva er det med de som bruker Facebook som dagbok? Jeg har et par stykker (ja, to forskjellige på en gang) nå som driver og pusser opp. Det er greit nok det, med en oppdatering i ny og ne. Men jeg bryr meg ikke om når de ble ferdige om kvelden, når de begynner igjen dagen etter, at de må male på nytt fordi fargen ble feil, at de tar pause, bilder av veggene, bilder av listene, bilder av ALT i hele jæ... huset, at de mangler spikerpistol eller malingsruller eller gudene vet hva alt sammen er som de mangler eller kjøper nytt eller er førnøyde eller ikke fornøyde med! Kan vi ikke bare få et før/etter-bilde og that's it? Ser på newsfeeden min at disse "17 mnd i Las Vegas", "15 mnd i Berlin" etc har kommet igjen. De irriterer meg grenseløst. Åååh, nå har det tatt helt av på min feed også! Det er ikke morsomt, og det hjelper da for pokker ikke de med kreft! Jeg hadde til og med glemt at det var derfor folk holdt på sånn. 3
Fluffe Skrevet 8. februar 2013 #1766 Skrevet 8. februar 2013 Har ei som akuratt måtte fortelle at dattera bæsjet på potte og hvordan avføring det var. 2
Lunaire Skrevet 8. februar 2013 #1767 Skrevet 8. februar 2013 Har en venninne som alltid skal skrive noe søtt eller morsomt (og noe ingen andre har interesse av å lese) på veggen til venner og famile. Og dette skjer temmelig ofte.. "Åh, det var SÅ hyggelig å henge med deg i helgen!!! Du er bare best <3 Håper ikke det blir lenge til neste gang :D <3" Hva er greia? Dette passer i innboks. Er det bare for at det venner og familie svarer henne også må vises offentlig, for da får hun "skryt" så alle ser det? 6
Dragonfly84 Skrevet 8. februar 2013 #1768 Skrevet 8. februar 2013 Jeg har også en sånn... Hun skriver på egen status: "*navn*, du må sjekke ut dette/det var hyggelig å møtes/skal vi ta en kaffe i morgen". Hva med å hvert fall skrive det på den personens vegg, hvis hun ikke klarer å skrive en pm...
Bella21 Skrevet 8. februar 2013 #1769 Skrevet 8. februar 2013 Nesten alle statuser, med mindre det er - Takk for gratulasjoner status
Gjest Emmanuelle Skrevet 9. februar 2013 #1770 Skrevet 9. februar 2013 Har en venninne som alltid skal skrive noe søtt eller morsomt (og noe ingen andre har interesse av å lese) på veggen til venner og famile. Og dette skjer temmelig ofte.. "Åh, det var SÅ hyggelig å henge med deg i helgen!!! Du er bare best <3 Håper ikke det blir lenge til neste gang :D <3" Hva er greia? Dette passer i innboks. Er det bare for at det venner og familie svarer henne også må vises offentlig, for da får hun "skryt" så alle ser det? Jeg er faktisk uenig med deg her. Jeg synes det er hyggelig å skrive på veggen til vennene mine og jeg liker at de skriver sånne ting på min. Handler ikke om å få bekreftelse, men synes det er hyggelig at noen åpenlyst forteller meg at de har det fint sammen med meg slik at andre kan se det. Mulig det kun er en ego-boost greie, men jeg liker at andre ser at andre synes jeg er kul 6
Anoia Skrevet 10. februar 2013 #1771 Skrevet 10. februar 2013 Et lite motsvar til de fjollete, kryptiske, såkalte awereness-statusene: http://www.huffingtonpost.com/lisa-b-adams/breast-cancer-facebook_b_2499249.html 3
Rubies_ Skrevet 10. februar 2013 #1772 Skrevet 10. februar 2013 Jeg har to jenter på Facebook (to tidligere klassekamerater faktisk) som er helt ekstreme. De skriver til hverandre, om andre som ikke har noe med de å gjøre. Også skal de liksom gjøre det anonymt. F.eks. "Vet du hvem jeg så i går? Gjett!!! Hun er så stygg!", så svarer hun andre f.eks. "Ja vet, ææææsj! Fittetryne, hahahha". Eller så kan de finne på å skrive noe sånt som "en gutt kom inn på rommet mitt i går og ville gi meg pizza... jeg bare lol". De er faktisk 20 år gamle, men er ufattelig umodne. 6
Gjest Crazycatlady Skrevet 10. februar 2013 #1773 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Hater det når folk skriver sliten.no eller trøtt.com for eksempel. Ser bare så dumt ut. Stiller seg i samme kategori som de som skriver smileyene sånn: : ))))))))). Ellers irriterer alle de perfekte småbarnsmødrene som selvsagt har verdens beste og alltid snilleste mann og barn. Hele livet deres består av kakebaking og koselige hjemmekvelder med mann og barn. Og hvis ungen eller mannen gjør noe galt så er det bare søtt. Ingenting er galt også får de masse støtte og hjerter fra de andre perfekte Facebook-mødrene. Endret 10. februar 2013 av Crazycatlady 5
Munchlax Skrevet 10. februar 2013 #1774 Skrevet 10. februar 2013 "Fyllesjuk og jævelig , men GRATULERER SÅ MYE MED MORSDAGEN MAMMA !! Ps folkens. Det var en morsom kveld i går da XD" Irriterende at folk blandet ørten ting inn i en og samme status!
ludopluto Skrevet 10. februar 2013 #1775 Skrevet 10. februar 2013 "i dag er nurket 3mnd 2dager 3min og 4 sek!!! jippi:)" Ja vi andre skjønner du er glad i nurket ditt, men må du skrive slike statuser HVER dag?? he he 3
It and rebellion Skrevet 10. februar 2013 #1776 Skrevet 10. februar 2013 (endret) Ser det er mange som klager på "awareness" statuser. Jeg irriterer meg også over noen av disse, men mener det finnes mange grader av dette, fra de rent emosjonelle som omhandler saker ingen kan gjøre noe med, f.eks bilde av mishandlet hund i en privat amerikansk bakgård med oppfordring om å dele eller like om du er imot duremishandling, og til rene, saklige og informative bilder/statuser hvor alle og enhver kan gjøre noe med saken ved å unngå visse firma eller produkter. Pleier også å dele nyheter/info fra organisasjoner som Framtiden i Våre Hender, Grønn Hverdag, politiske blogger, kampanjer for "rene klær" (mot butikkekjeder som bruker "slavefabrikker"), oppskrifter på vegetarmat i anledning kjøttfri mandag, verdens vegetardag o.l.. Dette er fordi jeg faktisk bryr meg, og føler et behov for å gjøre flere oppmerksomme på disse sakene. Jeg deler også en del rene vitser fra 9gag og memebase, og kan beskrive komiske hendelser fra egen hverdag, samt kommenterer/kritiserer/roser en og annen politisk nyhetssak med lenke til artikkelen. I snitt blir det kanskje fo-tre oppdateringer om dagen, inkludert memes. Er jeg en irriterende facebookvenn? Endret 10. februar 2013 av It and rebellion 1
Mynona Skrevet 10. februar 2013 #1777 Skrevet 10. februar 2013 Ser det er mange som klager på "awareness" statuser. Jeg irriterer meg også over noen av disse, men mener det finnes mange grader av dette, fra de rent emosjonelle som omhandler saker ingen kan gjøre noe med, f.eks bilde av mishandlet hund i en privat amerikansk bakgård med oppfordring om å dele eller like om du er imot duremishandling, og til rene, saklige og informative bilder/statuser hvor alle og enhver kan gjøre noe med saken ved å unngå visse firma eller produkter. Pleier også å dele nyheter/info fra organisasjoner som Framtiden i Våre Hender, Grønn Hverdag, politiske blogger, kampanjer for "rene klær" (mot butikkekjeder som bruker "slavefabrikker"), oppskrifter på vegetarmat i anledning kjøttfri mandag, verdens vegetardag o.l.. Dette er fordi jeg faktisk bryr meg, og føler et behov for å gjøre flere oppmerksomme på disse sakene. Jeg deler også en del rene vitser fra 9gag og memebase, og kan beskrive komiske hendelser fra egen hverdag, samt kommenterer/kritiserer/roser en og annen politisk nyhetssak med lenke til artikkelen. I snitt blir det kanskje fo-tre oppdateringer om dagen, inkludert memes. Er jeg en irriterende facebookvenn? Jeg hadde synes det hvertfall. Men det er sikkert noen som synes jeg er irriterende facebookvenn og. Jeg hater å få politiske meninger, nyheter/info fra veldedige org osv trykt oppi trynet mitt. Jeg er ikke på facebook for politikk, veldedighet, gode saker osv. Jeg er på facebook for å holde kontakt med vennene mine. Det er klart en og annen status om dette er jo helt OK, men 2-3 hver dag blir i overkant for meg. 3
Ludovica- Skrevet 10. februar 2013 #1778 Skrevet 10. februar 2013 Jeg merker jeg irriterer meg litt over de som bruker fb som en arena for å ytre alle sine politiske meninger over på andre. Gjerne i form av "husk å stem ditt", "husk å mene datt". Jeg vet man kan skrive hva som helst på fb, men jeg liker ikke å bli overøst av oppfordringer om hva jeg skal mene og hva jeg skal stemme. 1
Mynona Skrevet 10. februar 2013 #1779 Skrevet 10. februar 2013 Jeg merker jeg irriterer meg litt over de som bruker fb som en arena for å ytre alle sine politiske meninger over på andre. Gjerne i form av "husk å stem ditt", "husk å mene datt". Jeg vet man kan skrive hva som helst på fb, men jeg liker ikke å bli overøst av oppfordringer om hva jeg skal mene og hva jeg skal stemme. Me too!
Ludovica- Skrevet 10. februar 2013 #1780 Skrevet 10. februar 2013 Me too! Så at vi skrev det samme samtidig!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå