Gå til innhold

Hvilke facebook statuser irriterer deg mest?

Fremhevede innlegg

Skrevet

"Eg kjøyrar idah jah!"

"nokon som vil kjøres"

"JEG KJØRER I KVELD"

"Ingen som heim ellåh?"

og flere til, samme kveld med en halvtime imellom. Og det med 4 dialekter forsøkt knadd sammen til en, når h*n snakker tilnærmet bokmål. Tragisk og irriterende.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Eg kjøyrar idah jah!"

"nokon som vil kjøres"

"JEG KJØRER I KVELD"

"Ingen som heim ellåh?"

og flere til, samme kveld med en halvtime imellom. Og det med 4 dialekter forsøkt knadd sammen til en, når h*n snakker tilnærmet bokmål. Tragisk og irriterende.

Personen høres jo drita full ut, ikke rart ingen vil sitte på!

• Liker 11
Gjest gressløk
Skrevet

Når folks liv går under/ er over. Og man spør hvorfor, og de svarer: fått et strekkmerke og lignende.

• Liker 3
Skrevet

Når folk er fullstendig ukritiske til alt de leser.

Nettopp en som skrev "R.I.P Johnny Depp <3".

Grunnen var at hun hadde lest et annet sted på fb at han var død. Hva med å bare sjekke det ut først??

• Liker 8
Gjest blah blah
Skrevet

Når folk er fullstendig ukritiske til alt de leser.

Nettopp en som skrev "R.I.P Johnny Depp <3".

Grunnen var at hun hadde lest et annet sted på fb at han var død. Hva med å bare sjekke det ut først??

:fnise:

Har vært noen kjendiser som har "dødd" i det siste.

Skrevet

:fnise:

Har vært noen kjendiser som har "dødd" i det siste.

Jepp, Morgan Freeman, for eksempel :P

Og ja, Alice123, man skulle tro det! Men ho skriver hele tiden slik. Gjerne 5 statuser om dagen, i like fæl dialekt - og alle vet at hun aldri prater slik.

Skrevet

Denne her ble litt for mye for meg til frokost-kaffen (teen) i morges altså

Ja ja...da har minsten fått diare...ekke godt med vondt i magen stakkars.

• Liker 5
Skrevet

Jeg har ei på facebook som har hintet siden tidlig sommer at noe var i gjære i form av statuser som denne:

"Jeg er så trett!"

"Jeg sover hele tiden, er så trett"

"Ååh er litt dårlig idag igjen, alt er så tungt!"

"La meg soove litt meer zzZZz"

"Har ikke spist, bare drukket cola idag.."

Disse har kommet hver dag, men se der, nå i tidlig høst forandret lyden seg:

"Deilig å ha LITT energi til prinsen og verdens beste kjæreste igjen.."

"Så rart, jeg er fortsatt så trett av meg.."

"Vil sove hele døgnet, men må jo være våken også!"

Dette er ei "GRR! -nei kan ikke si for passer ikke på face!"-dame som alltid er negativ av seg generelt, og ingen kommenterer statusoppdateringer fra henne. Men de første hun skrev skjønte jeg fort hva som var i gjære. Og joda, idag tidlig leser jeg:

"Vel, siden ei veldig god venninne ikke kan holde kjeft om hemmeligheter, så MÅ jeg vel bare skrive... JA jeg er gravid, er 21+3. Så vet alle det :("

Denne venninnen hadde bare skrevet på en av hennes statuser:

"Gleder meg sånn! :D:D"

:skratte:

Og hun er 27..

• Liker 7
Skrevet

Har ikke lest igjennom alt som har blitt skrevet her, så det jeg nevner er sikkert nevnt her allerede :)

... men jeg kjører på!

1. Masseproduserte statuser. "Kopier dette blablabla"

2. Fjortisstatuser. "Send et <3 i chat hvis du vil være kjæresten min" "tast 1 hvis jeg er pen, 2 hvis jeg er deilig" osv

3. Folk som oppdaterer absolutt alt hva de gjør i hverdagen. "Nå stod jeg opp gitt, skal bli godt med frokost" "nå var frokosten spist, får komme meg på jobb med kaffekoppen i hånda"

4. Folk som klager på alt og alle og skriver statuser som er rettet mot en spesiell person uten å nevne navn. Og statuser der hvor det bare står: ":(". Det resulterer i at alle spør om hvorfor, men det er ingen som får noe svar. Attentionseeker.

• Liker 3
Skrevet

Det de med å hele tiden si hva en gjør eller ønske alle face god helg/morgen/dag/kveld osv, er tydeligvis noe som er veldig populært/helt vanlig å gjøre for godt voksne folk.

Svigermor skriver slike statuser opptil flere ganger per dag, og får masse "likes" og kommentarer tilbake - av folk på hennes alder.

Så jeg reagerer ikke på hennes statuser. Men om noen på min alder skulle finne på å skrive "Har baka brød og kost meg med filmen på tv3! Litt jobb før helga tar inn. Ha ei fin helg, alle!" da hadde jeg begynt å stusse litt... Synes slike statuser er vanvittige kjedelige, og et rop om at noen kjeder seg eller trenger bekreftelse på noe.

• Liker 2
Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli litt fed up av folk som så åpentbart er på facebook nesten utelukkende for å drive networking og markedsføring. Typisk frilansere etc. Fullt klar over at det er veldig viktig for en som jobber på denne måten her å markedsføre aktivt, og bruker selv facebook til dette iblant. Men når 95% av det du skriver på facebook er inndirekte reklamering, og kun omhandler arbeidet ditt? Hvorfor gidder du da i det hele tatt å både ha en profesjonell profil, en side som folk kan like, OG du har en "personlig profil forbeholdt folk du kjenner" som nesten utelukkende er jobbrelatert den og? Man blir litt lei!

• Liker 7
Skrevet

Herregud:

A5Cw2ZDCYAAROOl.png

Er dette en venn av deg?

Hvis dette er seriøst, så er det ganske tragikomisk. Jeg hadde ikke klart å ikke kommentere, haha.

Forresten, er det bare jeg som sliter litt med å skjønne alt han/hun skriver?

• Liker 1
Gjest NerdMedSverd2
Skrevet

Folk som blir tatt for fyllekjøring og blir sure. Hiv dem på bålet

• Liker 8
Skrevet

Er dette en venn av deg?

Hvis dette er seriøst, så er det ganske tragikomisk. Jeg hadde ikke klart å ikke kommentere, haha.

Forresten, er det bare jeg som sliter litt med å skjønne alt han/hun skriver?

Nei, en venninne av meg sendte screenshot..

Det er nok dessverre seriøst. Skal se om jeg kan finne frem til flere lignende "godbiter" fra de berømte ræggerne her i bygda, med like bra språk og like intelligent innhold. Jaja, min oppvekst på landet har da hatt noe for seg, i det minste.

Nei, det er ikke bare deg!

Skrevet

Kjenner jeg begynner å bli litt fed up av folk som så åpentbart er på facebook nesten utelukkende for å drive networking og markedsføring. Typisk frilansere etc. Fullt klar over at det er veldig viktig for en som jobber på denne måten her å markedsføre aktivt, og bruker selv facebook til dette iblant. Men når 95% av det du skriver på facebook er inndirekte reklamering, og kun omhandler arbeidet ditt? Hvorfor gidder du da i det hele tatt å både ha en profesjonell profil, en side som folk kan like, OG du har en "personlig profil forbeholdt folk du kjenner" som nesten utelukkende er jobbrelatert den og? Man blir litt lei!

Vel, jeg faller under denne kategorien, og mitt inntrykk er at mange vil lese bloggen min siden den er både personlig og jobb-relatert. Derfor deler siden min innleggene med min profil. Hvis du ikke liker markedsføringen, så blokk updatene da, vel... Jeg skriver mye om hverdagene mine på bloggen, og synes det er mye mer givende å dele et godt skrevet innlegg om hva jeg gjør enn to-tre korte linjer om random tull.

Gjest Vena Cava
Skrevet

Har ikke lest igjennom alt som har blitt skrevet her, så det jeg nevner er sikkert nevnt her allerede :)

... men jeg kjører på!

1. Masseproduserte statuser. "Kopier dette blablabla"

2. Fjortisstatuser. "Send et <3 i chat hvis du vil være kjæresten min" "tast 1 hvis jeg er pen, 2 hvis jeg er deilig" osv

3. Folk som oppdaterer absolutt alt hva de gjør i hverdagen. "Nå stod jeg opp gitt, skal bli godt med frokost" "nå var frokosten spist, får komme meg på jobb med kaffekoppen i hånda"

4. Folk som klager på alt og alle og skriver statuser som er rettet mot en spesiell person uten å nevne navn. Og statuser der hvor det bare står: ":(". Det resulterer i at alle spør om hvorfor, men det er ingen som får noe svar. Attentionseeker.

Jeg er HELT enig. Skulle akkurat til å skrive det samme.

Gud så irriterende folk kan være.

Skrevet

Hvor skal jeg i det hele tatt starte?

"Del denne videre, i det minste i en time"-statuser. Mange føler jeg med, f.eks den med psykisk helse. Men siden jeg irriterer meg over slike "tigge"-statuser, gidder jeg ikke å dele de videre.

Ellers har du jo alle de ufattelig irriterende mødrene. Jeg blåser langmarsj i om ungen din sier "siø" istedenfor "snø". Eller at ungen din har skiftet farge på bæsjen? Eller aaaaaalle de bildene som blir lagt ut av de små snørrungene? "Her er lille Oda med masse sjokolade i ansiktet, nam nam" - nei, det er ikke "nam nam". Jeg hater ikke barn, misforstå meg rett, jeg misliker bare hvordan visse mødre ALDRI kan snakke om noe annet enn ungen sin! Altså, hva snakket de om før ungen ble til?!

Eller så har du jo de statusene som hver torsdag - lørdag består av "Skål", "Drekka i kveld" osv, og som HVER fredag/lørdag/søndag formiddag består av "Åh, dårlig!!". Også har du jo av de som legger ut bildemapper for HVER eneste fest de har vært på, og alltid de samme folka, samme positurer, og gjerne også samme duck faces.

For å ikke glemme de som skifter kjæreste fortere enn jeg skifter sokker (jeg bruker vel strengt talt sjeldent sokker, men bruker det allikevel som en metafor for at de skifter kjæreste ofte). Og som "Eeeeeeeeeeelsker kjæresten over alt på jord!!!! <3<3<3<3hjertehjertehjerte". Virkelig?

Skal jeg fortsette?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Mulig jeg er litt sart eller sær, men i tillegg til podens diaré, har jeg svært lite lyst til å høre om voksne folks tarmsystemer og avføring!

En som har slitt med en tarmsykdom i noen år nå, så hun har kanskje et veldig naturlig forhold til egen avføring, men hun trenger jo ikke å legge ut definisjonen på sykdommen sin: ...kjennetegnes av slimaktig og blodig avføring.

Endret av Mynona
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...