Christiane_W Skrevet 3. oktober 2012 #1541 Skrevet 3. oktober 2012 Jeg har et par venner i USA som er svært så politisk engasjerte i disse valgtider. De er republikanere på sin hals og poster stadig politiske ytringer på Facebook. Det er ganske festlig når noen begynner å stille spørsmål ved det de legger ut og forsøker å starte en diskusjon... Da blir de svært ofte svar skyldig og klarer ikke komme opp med (gode) argumenter for synspunktene sine. Når man legger ut dels ytterliggående og krasse ting er det kanskje en fordel å kunne argumentere for det om noen starter en diskusjon? Det blir ofte litt sånn: "Obama er dum!" "Hvorfor det?" "Fordi han er dum." Javelja... En Facebook venninne av meg legger ut to typer statuser: "Er så sliten etter en lang og kjedelig dag på den utrolig kjipe jobben min som jeg er drittlei av og har snakket om å slutte i de siste 10 årene." "Har hatt en koselig dag med lillegull og gojenta. Elsker den lille familien og gleder meg til kjekke mannen min kommer hjem fra jobb." Jobbstatusene hennes irriterer meg faktisk. Jeg ble kjent med henne for 13 år siden, da jeg begynnte å jobbe som ekstrahjelp i butikken hun (fortsatt) jobber heltid i. Hun var (periodevis) drittlei allerede da og har snakket om å slutte så lenge jeg har kjent henne. Synes hun enten får slutte å klage eller ta noen tak og forsøke å skaffe seg en ny jobb. Mister litt sympatien med henne når det har vært samme klagesangen de siste 10+ årene. Det siste er vel mer en ting jeg undrer meg over... Jeg synes det er noe speiselt at på de fleste profilbildene til en Facebook venninne av meg så er hun er noe lettkledd, gjerne i en noe utfordrende posering, med stor fokus på at hun er relativt barmfager. Jeg synes det er noe korttenkt med denne typen profilbilder, det er ikke sikkert hun er like begeistret når de dukker opp i et Google søk om 10 år... Dama er forresten kontorleder på et legekontor og jobber ikke som glamourmodell på si. 2
Gjest O___o Skrevet 4. oktober 2012 #1542 Skrevet 4. oktober 2012 Folk som legger ut - checkinn på treningssenter 2 ganger om dagen - har to treningsrelaterte statuser innen for samme tidsrom - legger ut bilde av seg selv på trening - legger ut bilde av/info om all mat de spiser - om hvordan de veier maten og hvor mye maten veier - og som klikker i vinkel når andre prøver å komme med velmente råd om overtrening 5
Gjest Tekola Skrevet 4. oktober 2012 #1543 Skrevet 4. oktober 2012 Det her er ikke en status på FB, men heller oppførsel. Om du får på SMS at noen du kjenner har fått barn, ikke skriv på veggen deres før de selv har skrevet noe der! Åh, jeg blir så sinna på deres vegne! Tenk om de ikke vil dele det på FB enda? Tenk om de ikke har fått sagt det til all familie enda? Ta hensyn, da! Men det har vel vært diskutert tidligere i tråden i forhold til dødsfall og sykdom også, når jeg tenker meg om? Det er ikke sååå mye verre å sende en melding på FB, altså! Er det et behov for å vise alle at du var en av de første som fikk vite det? Det er hyggelig å gratulere, for all del, men det er lov til å vise litt skjønn!
Avi Skrevet 4. oktober 2012 #1544 Skrevet 4. oktober 2012 Lik statusen og jeg rangerer utsende dit fra 1-10 ♥ (chat), skal være 100% ærlig Lik denne hvis du har sett meg le, får du over 20 har du seriøst latterpriblemer♥ henger meg på 100% ærlig på chat♥ liteliv.no Lik så kårer jeg deg til høstens tar kun 50 hvis det blir 50 :D Legevakta..... ........ Tenk at det er knapt 2 mnd til du blir 1 år vakker prinsessa mi , 10 hele mnd i dag ! Mamma synes dette går alt for fort , men uansett hvor fort tiden går har vi satt mange gode minner og kost oss masse sammen ! Mamma er super stolt av deg og store prinsessa ♥ 4
Noir Skrevet 6. oktober 2012 #1545 Skrevet 6. oktober 2012 TV2 la nylig ut en grei oppsummering om det her, selv om de godt kunne gjort artikkelen tre ganger så lang: http://www.tv2.no/nyheter/snop/derfor-burde-ikke-en-milliard-vaert-paa-facebook-3893743.html#.UHBOobTHsko.facebook 3
Gjest Chloè Skrevet 9. oktober 2012 #1546 Skrevet 9. oktober 2012 Det er bare En ting jeg hater på facebook. Å det er de som har sååå perfekte liv, hver jævla dag. Det er greit nok at folk ikke vil dele det mest negative, men kom igjen, hvem prøver du å lure? " Herregud livet er flott! Verdens heldigste mann! Elsker deg ***** " Planlegger å bygge verdens fineste hus med verdens fineste jente:))" - Når halve byen vet han har vært utro med minst 10 jenter eller; - fredag : " Lager hjemmelaget middag til verdens beste kjæreste" -lørdag: "Hvem trenger vel å dra ut på byen, når man har verdens beste mann hjemme?!" -søndag: "ååååh PERFEKT søndag! Pizza og kos med verdens beste mann!"
Vulpes Skrevet 10. oktober 2012 #1547 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg synes treningsstatuser er dritkjedelige. Har blant annet en på Facebook som kommer med treningsbabbel sånn ca hver tredje dag. Skjønner at det er veldig gøy og motiverende å trene, men det er ikke så morsomt for alle oss andre på Facebook å lese om det hele tiden. Men jeg skal ikke klage, kan jo bare ignorere henne. I stedet velger jeg å fortsette å lese statusene i undring over hvordan hun kan få seg selv til å skrive så sabla mye om denne treningen, haha.
Gjest Disguise Skrevet 10. oktober 2012 #1548 Skrevet 10. oktober 2012 De som tror sharing og likes gir mat og vann til barn i afrika. Skikkelig fornøyd ja nå ha jeg gjort noe bra for barna i afrika! Jeg har delt en link til mine 500 "venner" who dont give a shit. FLINK! 5
Gjest blah blah Skrevet 10. oktober 2012 #1549 Skrevet 10. oktober 2012 De som tror sharing og likes gir mat og vann til barn i afrika. Skikkelig fornøyd ja nå ha jeg gjort noe bra for barna i afrika! Jeg har delt en link til mine 500 "venner" who dont give a shit. FLINK! Eller slike kjedebrev som skal holdes hemmelig for alle andre og man skal skrive størrelser og farger på diverse på veggen sin for å bidra til typ brystkreftforskning. Eller lignende som du skrev, hvis man ikke trykker liker så dør man, bryr seg ikke, gir blaffen i dyremishandling eller mord etc 1
Papirbit Skrevet 10. oktober 2012 #1550 Skrevet 10. oktober 2012 De som tror sharing og likes gir mat og vann til barn i afrika. Skikkelig fornøyd ja nå ha jeg gjort noe bra for barna i afrika! Jeg har delt en link til mine 500 "venner" who dont give a shit. FLINK! Enig! Det syns jeg er direkte respektløs hvis du er over 14. En ny trend er å dele bilder som sjokkerer, tynne, dødende barn, folk som er slemme mot dyr, hund som har blitt blåst av kjeften på og sånt. Og hvorfor? støtter de en organisasjon? oppfordrer de til det? neida, de vil bare vise at de er bedre og at de syns det er dårlig gjort.
FruLuna Skrevet 10. oktober 2012 #1551 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg har en bekjent på vennelisten som er ekspert i å skrive sånne "si A, men ikke B"-oppdateringer. Det har hun holdt på med i flere år, og først nå i det siste er det noen som har begynt å kommentere på dette. Da skrev hun "Jeg må jo få lov til å klage litt jeg også, slik som alle andre!". Og så slettet hun alle kommentarene. Det morsomme er at hun ikke gjør annet enn å klage. Til og med i statuser som i utgangspunktet er positive, klarer hun å få inn litt negativt. F.eks. "Fikk blomster av kjæresten i dag! Godt å for en gangs skyld se at noen setter pris på meg <3 <3 luv u sussebass". Burde egentlig slette henne som venn, siden jeg ikke har noe kontakt med henne, men det er faktisk litt underholdende også 6
Alice123 Skrevet 10. oktober 2012 #1552 Skrevet 10. oktober 2012 (endret) ALLE politiske oppdateringer av folk som ikke kan døyten om politikk eller politiske systemer. Eventuelt folk som er så låst i sin egen politiske overbevisning, at de regelrett skriver løgn om motpartiene. Da blir jeg provosert. Endret 10. oktober 2012 av Alice123
Gjest Vettel Skrevet 10. oktober 2012 #1553 Skrevet 10. oktober 2012 Jeg er lei de derre quotene om being weak becaus you have been strong too long. Nei, noen ganger så ER du faktisk bare en pysete liten dott! Ta grep om ditt liv, slutt å skylde på andre. 4
Gjest Vettel Skrevet 10. oktober 2012 #1554 Skrevet 10. oktober 2012 En ting til: De som linker til debattinnlegg uten å skrive hva de selv mener. Er de uenige? Enige? Er de enige/uenige med hele eller deler av innlegget? Lese avisa gjør jeg selv. 1
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 10. oktober 2012 #1555 Skrevet 10. oktober 2012 I kveld, i løpet av en tre minutters scrollesession. Alle fra forskjellige individer. Ikke ordrett skrevet av: -har laga brownies til kjærsten i dag, hjemmekos :D -kjærsten og jeg koser oss med snickerdoodles! -koser oss med hjemmelagd pizza og film -chill under teppet med en bok og stearinlys ja -hjemmebakte rundstykker med brunost på plakaten -koser oss med hjemmebakte muffins -slenger på en film a gitt! -ser på film med dama i kveld, ungen er trygt i seng Oh yeah. I dag var tydelig Den Store Kosedagen. (personlig så jeg på Finding Nemo og spiste potetgull med dip, så var ikke noe bedre sjæl..) 4
Kosemose Skrevet 11. oktober 2012 #1556 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg er enig med Tekola over her. Mange statuser kan være irriterende, men de verste er de der folk legger ut ting på andres vegne. For eksempel "good bedring vennen" på veggen min hvis jeg forteller en venninne at jeg er syk i dag - er IKKE ok. hvorfor skal alle mine perifere bekjentskaper bli informert av min venninne om at jeg er syk? (eller har fødet, eller har mistet noen som sto meg nær, osv). En annen variant av denne er de som overeksponerer barna sine (gjerne kalt prinsen, prinsessen, gullet, osv). Jeg syns det er hyggelig å se bilder av bekjente og venners barn, men må de dokumentere hele oppveksten til barnet på FB? Har ikke barn rett på privatliv? Må alle merkelige gullkorn og sprø poseringer deles med "folket"? Det er altså noe suspekt med folk som legger ut flere bilder av barna sine enn av seg selv. Også misliker jeg disse teaserne. "Ååååå i dag blir en spennende dag!" "Ååååå i dag er jeg så sint/sur/lei meg" "Ååååå noen folk er bare så dumme/slemme/snille" ... javel? Og hvis noen drister seg til å spørre hvorfor, så kommer det fine svaret "kan ikke ta det på Face, sender deg en melding". 3
Gjest blah blah Skrevet 11. oktober 2012 #1557 Skrevet 11. oktober 2012 Ikke så irriterende, men noe jeg flirer godt av. Har ei på facebook som har blitt "nyfrelst" innenfor noe kaffemaskin-pyramidespill-juksogbedrag- greier Hver morgen så skriver hun "ååå sååååå myyyye beeeedre med kaffe fra denne maskina!!!", "aaaaaaldri mer en kjedelig trakter!!!!" osv osv Og når jeg i starten påpekte at bakmannen har blitt dømt eller noe for noe pyramidespill så ble hun kjempesur og forsvarte han til de grader. Så jeg bare flirer hver dag når jeg leser hvordan hun skryter av denne maskinen og at hun har fått hjemmeside og skal selge mange av disse maskinene
Bonito Skrevet 11. oktober 2012 #1558 Skrevet 11. oktober 2012 (endret) Ikke en status, men like fult irriterende.... Rosa sløyfe Vis at du bryr deg - kjøp en Rosa sløyfe til ditt profilbilde! http://bit.ly/RosaProfilbilde Nei! Jeg vil ikke KJØPE noe på fjesboka. Endret 11. oktober 2012 av Bonito
Rubies_ Skrevet 11. oktober 2012 #1559 Skrevet 11. oktober 2012 "På Stamina hot" "Trener på SATS i dag" "Er på Elixia" - Ikke bare èn gang, men samme personen må dokumentere HVER gang han/hun trener. Who cares... 1
Alice123 Skrevet 11. oktober 2012 #1560 Skrevet 11. oktober 2012 Alle som skriver "Finingen min". Herreminskaper.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå