Gjest CrazyCatlady Skrevet 4. november 2011 #941 Skrevet 4. november 2011 (endret) Ehm, nei, det det er en sammenligning som viser hvor utrolig teit det er å skylde på jentene når de blir voldtatt. Det blir ikke oppfordret til å gå rundt og slå ned alle som ikke går med hjelm, det blir brukt som sammenligning! På hvor idiotisk det er! Håper det ikke er mange som ikke forstår allegoriske eksempler, for de finnes det mange av rundt omkring edit: skrivefeil Jada,jeg skjønte det du og selvsagt er det teit å skylde på jentene,men utifra kommentarene så er det ikke alle som skjønner at det ble brukt som en sammenligning og derfor fyrer det opp under fordommene enkelte har mot innvandrere.Spesielt når hovedandelen av kommentarene var av typen:."De fortjener å bli skutt!" Derfor syns jeg denne statusen var irriterende. Endret 4. november 2011 av CrazyCatlady 1
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #942 Skrevet 4. november 2011 Denne kom jeg over i dag: "Ang det med voldtektsbølgen i Oslo og enkelte afrikanere sier at jentene kan skylde seg selv og måten de går kledd...det blir som som å si det er greit å kline til en afrikaner i hodet med balltre, bare fordi han gikk rundt uten hjelm??" Syns den var utrolig dum og endel av kommentarene var like dumme.. Helt enig! Sett ett par av mine "venner" på Facebook har skrevet den på veggen sin i dag. Jeg bare himler med øynene. Det er liksom langt fra like vanlig for folk å gå med hjelm som det er å kle seg anonymt. I tillegg er det drøyt å bære med seg balltre rundt i gatene...
Mari*Nade Skrevet 4. november 2011 #943 Skrevet 4. november 2011 Denne tar liksom kaka for min del! "dagens utbrudd,f...noe e æ lei av tøttahest som kryp under gjerdet for tredje dag på rad,to ganga i dag,hu rømmer te skogs,masse god mat oppi der ja,men det e f..mæ greit det,i morgen blir det ståltråd,pga at det ikke blir orntlig strøm på tråden vår der av en eller anna merkelig grunn,e vel det eneste som holder orntlig strøm på gjerdet da,og fer hu da,så ska hu da vel f..mæ få bli i skogen og ja,helt alene,for vi gidde it og færra og renn etter hu i oppi der nei,hvertfall it når det e mørkt,eller hu kan bare få stå inne,men det blir vel en ordnings med ståltråd tenke æ,hehehe..." 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #944 Skrevet 4. november 2011 "God morgen!!" "Natti Natt" "Sov godt/søtt blablabla. alle sammen! " Statuser som alltid ender med ulike smylier - gjerne flere på en gang. "Natti natt. Sov søtt alle sammen :D ;P" Æææææææææææææææ!!!!!!!!!!!! 1
Gjest CrazyCatlady Skrevet 4. november 2011 #945 Skrevet 4. november 2011 (endret) Helt enig! Sett ett par av mine "venner" på Facebook har skrevet den på veggen sin i dag. Jeg bare himler med øynene. Det er liksom langt fra like vanlig for folk å gå med hjelm som det er å kle seg anonymt. I tillegg er det drøyt å bære med seg balltre rundt i gatene... Den var nok ikke ment så bokstavelig du.. Det er vel heller virkningen en sånn status har jeg reagerte mest på og derfor syns jeg den var dum.Statusen var nok ment å være en sammenligning på hvor tåpelig dette utsagnet om at jenter har seg selv å takke var,men den betydningen går nok mange hus forbi siden de fleste heller oppfordrer til vold og hat. Endret 4. november 2011 av CrazyCatlady
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #946 Skrevet 4. november 2011 Den derre 'mammastatusen'. Husker ikke helt hvordan den er, men går ca. sånn her: "Du lurer på om jeg jobber/har jobb? Jeg steller, tørker tårer, plastrer sår... osvosvosv Sett denne på statusen din hvis ...." eller noe slik - Ahhhh!!! Sykt teit status. Spesiellt lættis er det når personene som poster dem er 4 året på overgangsstønad eller hva nå en disse tingene heter. Haha. Krampe spør du meg. Videre tenker jeg ang. disse "jeg har verdens beste barn/jeg elsker å være mamma"-kjedestatusene at de er utrolig upersonlige. Hvis du først skal skrive noe om det - formuler dine egne setninger da i det minste. 1
Capricorn Skrevet 4. november 2011 #947 Skrevet 4. november 2011 Jada,jeg skjønte det du og selvsagt er det teit å skylde på jentene,men utifra kommentarene så er det ikke alle som skjønner at det ble brukt som en sammenligning og derfor fyrer det opp under fordommene enkelte har mot innvandrere.Spesielt når hovedandelen av kommentarene var av typen:."De fortjener å bli skutt!" Derfor syns jeg denne statusen var irriterende. Om de ikke fortjener å bli skutt så fortjener de ihvertfall mye strengere straff enn det de får nå. De ødelegger faktisk livet til ei uskyldig jente. Skjønner godt at folk reagerer med sinne. 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #948 Skrevet 4. november 2011 Denne tar liksom kaka for min del! "dagens utbrudd,f...noe e æ lei av tøttahest som kryp under gjerdet for tredje dag på rad,to ganga i dag,hu rømmer te skogs,masse god mat oppi der ja,men det e f..mæ greit det,i morgen blir det ståltråd,pga at det ikke blir orntlig strøm på tråden vår der av en eller anna merkelig grunn,e vel det eneste som holder orntlig strøm på gjerdet da,og fer hu da,så ska hu da vel f..mæ få bli i skogen og ja,helt alene,for vi gidde it og færra og renn etter hu i oppi der nei,hvertfall it når det e mørkt,eller hu kan bare få stå inne,men det blir vel en ordnings med ståltråd tenke æ,hehehe..." Hæ? 2
AnonymBruker Skrevet 4. november 2011 #949 Skrevet 4. november 2011 "Vask pumpa t akvariet igjen da. e visst tætt igjen." Okeeei, good to know!
La Papesse Skrevet 4. november 2011 #950 Skrevet 4. november 2011 Det er visst en på vennelista mi som syntes det ble litt mange "hva har jeg spist til middag i dag" statusene.. Nå logger jeg av! De som fortsatt vil fortelle meg hva de spiste til middag i dag, kan nå meg på tlfnr: xx xx xx xx 8
Cata Skrevet 5. november 2011 #951 Skrevet 5. november 2011 Det er visst en på vennelista mi som syntes det ble litt mange "hva har jeg spist til middag i dag" statusene.. Nå logger jeg av! De som fortsatt vil fortelle meg hva de spiste til middag i dag, kan nå meg på tlfnr: xx xx xx xx Fantastisk... 1
MagicaFraFyll Skrevet 5. november 2011 #952 Skrevet 5. november 2011 Facebook statuser i det hele tatt. Facebookstatuser, derimot, bryr jeg meg lite om. 3
Gjest Sjokoladebolle Skrevet 5. november 2011 #953 Skrevet 5. november 2011 Det er visst en på vennelista mi som syntes det ble litt mange "hva har jeg spist til middag i dag" statusene.. Nå logger jeg av! De som fortsatt vil fortelle meg hva de spiste til middag i dag, kan nå meg på tlfnr: xx xx xx xx Var det noen som følte seg truffet da? 2
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #954 Skrevet 5. november 2011 Kaffe vel... Legge seg vel... God morgen alle sammen... Logger av... RBK - Brann 2-0... RBK - Brann 2-1... Kort sagt, de som poster på veggen sin 20-30 ganger om dagen. Stort sett helt meningsløse ting..
AnonymBruker Skrevet 5. november 2011 #955 Skrevet 5. november 2011 Tenk på jille ting - så blir dagen jillare... :-) Smil - dans - hopp - gi en klem - og sprett ... jørr møje av det du lige best ... Livet e sååååå herrrrligt! NYYYYD dagen DIN du åg! StorKlem til deg fra meg :-) YES - du har muligheden i dag .... til det du har tenkt på å gjøre ... nå kan du gjøre det.. i dag :-)))) LYKKE TIL !!! :-))))))) Greit med et sprudlende innlegg i blant, men her er det minst ett om dagen.
*appifany* Skrevet 5. november 2011 #956 Skrevet 5. november 2011 Ehm, nei, det det er en sammenligning som viser hvor utrolig teit det er å skylde på jentene når de blir voldtatt. Det blir ikke oppfordret til å gå rundt og slå ned alle som ikke går med hjelm, det blir brukt som sammenligning! På hvor idiotisk det er! Håper det ikke er mange som ikke forstår allegoriske eksempler, for de finnes det mange av rundt omkring edit: skrivefeil Godt sagt!
Gjest Applecore Skrevet 5. november 2011 #957 Skrevet 5. november 2011 Greit med et sprudlende innlegg i blant, men her er det minst ett om dagen. Haha, så krampaktig!
Gjest Kongsdatteren Skrevet 5. november 2011 #958 Skrevet 5. november 2011 Jeg er lite glad i disse såkalte "blogg statusene". Hvor hver status har lengde som en novelle og tar for seg tanker om uken som har vært og hva som står på dagens middagsmeny.
Gjest Corto Maltese Skrevet 5. november 2011 #959 Skrevet 5. november 2011 Vet ikke har aldri brukt facebook.
Alice123 Skrevet 5. november 2011 #960 Skrevet 5. november 2011 Jeg har en herlig en på facebook... jente i begynnelsen av tyveårene, studerer et eller annet på et eller annet universitet. Jeg har ikke snakket med henne på flere år (men har henne fortsatt på facebook på grunn av underholdningsverdien). Partyjente til tusen, jobber som bartender og er på by'n flere ganger i uka. Alltid oppdateringer av typen "skal ut med verdens beste gurls! Eeeeelsker dere pusene mine! xoxoxoxo" Senere på kvelden/natten: "ekler ståvbarry dækkary, hor e dre jentne miine???!!!?!?!?! <3<3<3<3<3" Dagen derpå: "herregud, vet ikke hva som skjedde i går! Møtte en fremmedfyr på buttiken i dag som takker for i går kveld, OOOOPS!". HVER. ENESTE. DAG. Annenhver uke skriver hun noe slikt som "Takk til alle mine facebookvenner, men nå er det nok. Jeg må få orden på livet mitt, så det er ikke plass til facebook". Men hun sletter aldri kontoen, hun bare venter to dager så er det på'n igjen. 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå