Gå til innhold

Bankremisse


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og mannen min fikk en bankremisse i bryllupsgave for snart et år siden. Den har vi hatt liggende for å bruke på kunst når vi hadde kjøpt ny leilighet. Vi tok den altså fram i dag og til vår store skrekk ser vi at det står at den kan innløses i alle banker i Norge innen 6 mnd. Gjelder dette også i den banken den er kjøpt i eller er kan den fremdeles innløses i den banken?

Noen som vet? Jeg trodde slike ting var gyldige i minst et år jeg... :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bankremisser som ikke blir utløst innen utløpsdato blir tilbakeført til den som kjøpte remissen.

Ta kontakt med din bank for å undersøke om dette er gjort. Hvis prosessen med å tilbakeføre pengene ikke er igang, skal det ennda være mulighet for å utløse remissen. Slik var det i hvertfall da jeg jobbet i bank.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må evt kontakte personen som gav dere remissen da.

Man skal aldri anta noe! Første jeg sjekket på min remisse var når den gikk ut på dato..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må evt kontakte personen som gav dere remissen da.

Man skal aldri anta noe! Første jeg sjekket på min remisse var når den gikk ut på dato..

Hvis dere tar kontakt med personen/-e dere fikk den av, kan det være greit å huske at de har betalte ekstra når de kjøpte remissen. I banken jeg jobbet i kostet det f.eks. 50,- ekstra for remissen. Dvs. De betalte 550,- for en remisse på 500,- ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bankremisser som ikke blir utløst innen utløpsdato blir tilbakeført til den som kjøpte remissen.

Ta kontakt med din bank for å undersøke om dette er gjort. Hvis prosessen med å tilbakeføre pengene ikke er igang, skal det ennda være mulighet for å utløse remissen. Slik var det i hvertfall da jeg jobbet i bank.

Å da er det ikke noe problem egentlig. Jeg trodde pengene var tapt til banken. Banken har flyttet og vært stengt i en lengre periode, så det kan jo hende at de ikke har rukket å overføre pengene tilbake enda. Hvis de har rukket det så fortjener vel egentlig giveren (min mor) pengene bedre enn meg/oss som er så tett at jeg/vi tror den er gyldig mer enn et halvår :sjenert: ..

Takk for svar!

Trådstarter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...