Gjest Gorgonzola Skrevet 26. september 2010 #21 Skrevet 26. september 2010 Jeg tror at menn og kvinner har ulike beveggrunner for å tilfeldig hoppe i halmen med en av det motsatte kjønn. Videre tror jeg vi har ulikt tenningsmønster, sånn generelt. Slett ikke alle er enige i de påstandene men denne artikkelen belyser muligens at jeg ikke er helt på bærtur:http://www.kvinneguiden.no/artikler/utnyttet_i_sengen/77460
Gjest A. Caron Skrevet 26. september 2010 #22 Skrevet 26. september 2010 Er kun èn ting å si om denne tragiske tråden. Nemlig at den underbygger for alt jeg før har ment og kommentert angående ONS og dagens trend med lav terskel for å ha seg med alt og alle i hytt og gevær... Til TS vil jeg bare si: Du skal ha all honnør for at du er en av de få som faktisk innser (og forstår) hvilke negative effekter dette har på menneskesinnet. At du er ærlig og forteller detaljert og grundig hvordan du opplever dette kan kanskje også få flere til å gå inn i seg selv og fatte konsekvensene av denne type adferd. Forøvrig vil jeg anbefale deg å ta kontakt med en psykolog. Der kan du få hjelp til å få bukt med både alkoholbruken og ensomhets/depresjonsfølelsene du sliter med. Jeg tror nemlig ikke at du har et konkret alkoholproblem, men at de følelsene du forteller om ligger der hele tida. De kommer imidlertid ikke frem i lyset før en viss mengde alkohol er inntatt, og stemningen bringer deg inn i den onde sirkelen du havner i hver gang du er på byen. Dette er ett av to, enten oppsøke psykolog for å lære å takle det å leve alene (både hjemme, i hverdagen, og på byen). Å søke støtte fra like fulle venninner mens dere allerede er på byen har nok dessverre ingen effekt. Eller finne deg en kjæreste slik at du slipper ensomhetsfølelsen og depresjonene i etterkant av tilfeldige overnattingspartnere. Det siste vil jeg anta er det aller beste (om du i det hele tatt ønsker kjæreste da). Lykke til :-)
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #23 Skrevet 26. september 2010 TS: ta deg selv i nakken skinnet og ta ansvar over dine egene handlinger. Slutt å drikk alkohol, det kommer tydeligvis ikke så mye positivt ut av det for deg
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #24 Skrevet 26. september 2010 Jeg tror at menn og kvinner har ulike beveggrunner for å tilfeldig hoppe i halmen med en av det motsatte kjønn. Videre tror jeg vi har ulikt tenningsmønster, sånn generelt. Slett ikke alle er enige i de påstandene men denne artikkelen belyser muligens at jeg ikke er helt på bærtur:http://www.kvinneguiden.no/artikler/utnyttet_i_sengen/77460 Vell denne jenta er jo bare " barnet " , knapt 20 år .Det er fryktelig ungt selv om de ønsker å kalle seg " voksne" selv , er de IKKE DET , og det kan nok oppleves tungt å bo hjemmefra , alene kanskje på hybel for første gang etc uten familie rundt seg osv . Hun har innrømt hun sliter med ensomhet og depresjoner + at hun mister kontrollen under alkoholrus , og gjør ting hun ikke ville gjordt i edru tilstand . + at hun kanskje også har ADHD ... Dette har INGENTING med kvinners generelle tenningsmønster å gjøre som kjønn . Da HUN ikke representerer ALLE KVINNER heldigvis . Alle kvinner er nemlig heldigvis ikke deprimerte og ensomme og har psykologiske issues , eller har adhd , eller klarer ikke styre eget alkoholinntak ....Håper du klarer å se forskjellen Gorgonzola . Og ikke drar alle over en kam pga en artikkel som virker fryktelig stakkarsliggjørende og setter alle damer i en offer rolle . Noe som ikke stemmer .Klart det kan skje - men ikke alltid . Alle vet at ONS kan gi uheldige følelser dagen etterpå ,eks fylleangst ..- spesielt om man var for full eller det bare ikke ble bra . Både menn og kvinner . Jeg er sikker på enkelte gutter / menn også føler seg litt " rar " dagen derpå , og ikke alltid føler seg så høy i hatten og kul akkurat ...særlig om de presterte elendig , er flau over det selv , og frykter hva dama tenker og evt. forteller sine veninner ....om det .Og lurer på hvorfor hun aldri ringer eller ikke svarer sms ... Så dette kan skje begge veier .Mange menn er mindre ivrige på å ha ONS enn kvinner .. eller mindre ivrige på å ha sex første date ...enn kvinner .
AnonymBruker Skrevet 26. september 2010 #25 Skrevet 26. september 2010 Ja, derfor skriver du i en tråd om å bli deprimert av å ha ons->fordi alkoholen har så "positive virkninger på deg" Det er jo positivt å bli deprimert av ukontrollerte ons. Slutt å bruke gutter til ditt eget behov. Da er du nemlig en overgriper.Du bruker gutter til sexleketøy fordi du kjeder deg. Ekkelt. Skaff deg skikkelig behandlig for adferdforstyrrelsen din, du. Jeg skriver i tråden fordi jeg forstår TS. Jeg pleier ikke å ha ons, men jeg forstår hvorfor TS søker kos og nærhet, og ikke vil gå hjem alene i fylla. Jeg drikker og fester også for å ikke føle meg ensom, så for meg har alkoholen en positiv effekt. Alkohol er nemlig ikke utelukkende negativt. For selv om det er deprimerende å ha ons, er det også deprimerende å sitte hjemme og spille kort en lørdag. Alt er ikke så svart hvitt som folk ser ut til å tro. Jeg er enig med de som sier at TS bør slutte å ha ons, men saken er at jeg tror problemet stikker dyere enn det, og at å kutte ut alkohol/ons ikke nødvendigvis løser problemet. Føler man seg ensom så føler man seg ensom, og da kan festing være et godt lyspunkt som man ikke vil gå glipp av.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå