Meaty Skrevet 24. oktober 2010 #21 Skrevet 24. oktober 2010 Er det lov å skrive rumpe med O nå? Det skrives jo egentlig med U, men hvorfor skriver så mange det med O? Hva lærer dagens barn på skola nå, O eller U? Hvordan skriver du rumpe og hva er grunnen til ditt valg? De lærer i hvert fall ikke at det er greit å skrive "skola". Jeg skriver rumpe, ikke rompe.
Gjest wild bird Skrevet 4. november 2010 #22 Skrevet 4. november 2010 Og jeg skriver rompe, selv om jeg vet det er feil. Bare fordi jeg vil
Antlers Skrevet 4. november 2010 #23 Skrevet 4. november 2010 Og jeg skriver rompe, selv om jeg vet det er feil. Bare fordi jeg vil Hehe, jeg har et par sånne ord selv. "Jasså" og "ihvertfall" er ord jeg skriver feil med vilje, kun fordi jeg synes "jaså" og "i hvert fall" ser helt fjernt ut ^^
Gjest Spinell Skrevet 4. november 2010 #24 Skrevet 4. november 2010 Hehe, jeg har et par sånne ord selv. "Jasså" og "ihvertfall" er ord jeg skriver feil med vilje, kun fordi jeg synes "jaså" og "i hvert fall" ser helt fjernt ut ^^ Nå måtte jeg slå opp i ordboka, gitt! Jeg skriver også jasså, men fram til nå har det vært av uvitenhet, ikke trass. Fra nå av, derimot Det er merkelig at det er lov å skrive iallfall, men ikke ihvertfall!
Meaty Skrevet 4. november 2010 #25 Skrevet 4. november 2010 Nå måtte jeg slå opp i ordboka, gitt! Jeg skriver også jasså, men fram til nå har det vært av uvitenhet, ikke trass. Fra nå av, derimot Jeg også! Det som er litt rart, er at det heter jammen når det ikke heter "jasså"! Fint å lære noe nytt, men dette blir en utfordring å venne seg til.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå