Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

I går: Shakshuka med ovnbakt grønn og gul paprika, tomat, fetaterninger og egg (selvsagt), krydret med spisskummenfrø og fennikelfrø. Knafritt lyst rundstykke og grovt valnøttrundstykke til.

I dag er planen caldo verde, dvs portugisisk suppe av grønnkål, potet, løk, hvitløk og chorizo - jeg bruker rå chorizo fra Ask gård.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Torsdag ble det forenklet skotsk frokost til middag. Egg, bacon, tomatbønner, og «Lorne sausage» - et kjøttbrød som skjæres i fingertykke skiver og stekes. Hoppet uelegant over «black and white pudding». Førstnevnte er jeg ikke spesielt glad i, og sistnevnte har jeg aldri laget. 
I går ble det rydde-i-kjøleskap-og-grønnsakskassa-suppe. Gratinerte ostesmørbrød med vellagret gulost og litt comté ved siden av. Et par praliner til dessert.

• Liker 2
Skrevet

Panert svinekjøtt i appelsinsaus. Oppskrift fra boka AltAsiatisk2 

• Liker 1
Skrevet

Andebryst, plomme- og betekompott, samt bittersalater (rucola og radicchio rosso) med ternet juleeple og ymse nøtter/frø.

• Liker 2
Skrevet

Stekt ryggfilet av fersk lange, ovnsbakte søtpotetfries av oransje og hvit søtpotet, ertepuré med ramsløk, og brunet smør med sjalottløk, kapers, persille og sitron.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

I går: Pappardelle med strimlet kyllinglårfilet (økologisk fra Homlagarden), chili, hvitløk, friske tomater, grønne oliven, kapers og persille, med parmesandryss. Rosé til.

Litt vaniljeis og mangosorbet til dessert.

• Liker 2
Skrevet

Pannestekt kveite med masse gul løk brunet lenge i smør og soyasaus, dampet brokkoli, dampet gulrot, saus laget på ovnsbakte tomater og litt fløte. Servert med litt pasta og Pinot Noir.

Karamellpudding med krem og karamellsaus til dessert.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Hjemmelaget pizza på meg i dag . 

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget biff stroganoff med ris og salat. Elsker julemat, men skal bli godt med noe annet nå. 

• Liker 1
Skrevet

Sør-asiatisk curry med grillet piggvarfilet.

• Liker 2
Skrevet

Akkurat fortært kveite med mandelpoteter og gulrøtter sanket i høst, hjemmebakt flatbrød fra en bakstekaill-nabo, og smørsaus. Jøje meg for et kjærkommet avbrekk fra all kjøttmaten de siste dagene. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Skrevet
Hunter7 skrev (11 minutter siden):

Akkurat fortært kveite med mandelpoteter og gulrøtter sanket i høst, hjemmebakt flatbrød fra en bakstekaill-nabo, og smørsaus. Jøje meg for et kjærkommet avbrekk fra all kjøttmaten de siste dagene. 

Fantastisk. :hjerter:

• Liker 3
Skrevet

Spaghetti all'amatriciana.

• Liker 1
Skrevet

Bollefrikasse 

Skrevet
MarianneE skrev (2 minutter siden):

Bollefrikasse 

Å, det er noe av det beste jeg vet. 

Her blir det en entrecôte med soppstuing, stekt løk og potet. 

Skrevet
Brunhilde skrev (15 minutter siden):

Å, det er noe av det beste jeg vet. 

Her blir det en entrecôte med soppstuing, stekt løk og potet. 

Digg! Har to nyttårsforsetter og det ene er å prøve å bruke opp det jeg har I hus av tørrvarer/ fryser før jeg kjøper noe nytt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En liten restefest i kveld: Bacondadler (av de siste ferske dadlene i kjøleskapet igjen etter julen), fennikelsalami, grønne oliven, dip av kaldpresset olivenolje, balsamico og flaksalt, Brillat-Savarin, chèvre, Stilton, druer, ristede hasselnøtter i honning, daddel- og valnøttkake, og knafrie rundstykker (hhv lyse og grove med valnøtter).

En slant champagne igjen fra i går til, og et lite glass portvin til Stilton og daddelkake. Hadet julen! :nissevink: 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...