Hunter7 Skrevet 12. oktober #57301 Skrevet 12. oktober Mammas langtidsstekte lammelår fra sauebondenaboen, grønnsaker og poteter fra en jordteig noen meter fra huset, litersvis med hjemmelaget brunsaus, og tyttebær fra skogen. 1 1
Minimeg1234 Skrevet 12. oktober #57302 Skrevet 12. oktober Torsk, poteter og grønnsaker her i dag 😊 1
JimmyOlsen Skrevet 13. oktober #57303 Skrevet 13. oktober I dag ble det "lutefisk light", det vil i dette tilfellet si vanlig lettsaltet torsk med poteter, bacon og ertestuing. 1
Frøkenfryden Skrevet 13. oktober #57304 Skrevet 13. oktober Hokkaidosuppe. Med hokkaido, poteter, søtpotet, løk, hvitløk, chili, ingefær og creme fraiche. Toppa med kokt egg. Man må ha noen oransje gresskarsupper i oktober, synes jeg🎃 1
Hunter7 Skrevet 13. oktober #57305 Skrevet 13. oktober Veldig hjemmesnekra «fiskeburger»: Brødskiver, fiskekaker, salat, guacamole, og remulade. 1
AnonymBruker Skrevet 14. oktober #57306 Skrevet 14. oktober Sobanudler (bokhvete) med lynstekte lakseterninger (salma hadde gjenoppstått!), brokkoli, cashewnøtter og en saus/dressing av mørk soyasaus, sesamolje, risvineddik, ingefær, hvitløk og chili, med frisk koriander på toppen. Anonymkode: ad006...80d 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober #57307 Skrevet 16. oktober Linguine i en saus av hvitløk, chili, syke mengder revet squash, sitronskall og -saft og 2 ss crème fraiche, med parmesandryss og ristede pinjekjerner på toppen. En genial rett om man har forvokste norske squash å bruke opp, slik jeg hadde i dag. Forbausende godt! Anonymkode: ad006...80d 2
MarianneE Skrevet 18. oktober #57308 Skrevet 18. oktober Tapaskveld med mann og barn: kyllingklubber, kjøttboller, dadler med bacon, salte poteter og aioli, oliven, to oster og tre typer spekeskinke 1 1
MarianneE Skrevet 22. oktober #57309 Skrevet 22. oktober https://www.godt.no/oppskrifter/middag/10254/koteletter-i-ovn Litt inspirert av denne i dag 1
Hunter7 Skrevet 22. oktober #57310 Skrevet 22. oktober Gresskarsuppe med potetkrutonger, gresskarolje, og pisket mascarpone. Ristet rugbrød til. Iskrem og villbringebær til dessert. 1
AnonymBruker Skrevet 24. oktober #57312 Skrevet 24. oktober Enkel fredagsmiddag med litt ferdigkjøpt og litt ferdiglaget fra fryseren: Gnocchi i bolognesesausrest tilsatt frisk spinat og tomatterninger, med parmesandryss på toppen, og et glass rødvin. Til dessert en lunet bit pærekake med gresk yoghurt, olivenolje og sitronskall i røren (uvanlig men godt), og en kule vaniljeis. Anonymkode: ad006...80d 1
Frøkenfryden Skrevet 25. oktober #57313 Skrevet 25. oktober Samboer og venner laget pølser for litt tid tilbake. Bratwurstpølser, fennikelpølser og salsiccia. I kveld skal de spises med diverse grønnsaker og ulike potetsalater. Med venner, og med boblende Margaretdrikk på meg. Og min samboer lager eplekake til dessert! Blir stas🥰 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. oktober #57314 Skrevet 26. oktober Søndagsmiddagen ble poulet à la moutarde, dvs (økologiske) kyllingfileter i kremet saus med dijonsennep, crème fraiche, en klunk armagnac, persille og frisk estragon. Med sprø ovnsstekte frites, og kokte brekkbønner med ramsløkpuré. Til dessert blir det skumboller fra Summerbird: https://summerbird.no/collections/fl-teboller/products/floteboller-mini-classic og espresso. Anonymkode: ad006...80d 1
Kvist Skrevet 26. oktober #57315 Skrevet 26. oktober God gammeldags kyllingfrikassé kokt på kyllinglår. Masse urter og et par tomater fra hagen i kraften og etter siling hadde jeg i gulrot, sellerirot, purre, erter og massevis av bladpersille. Jevnet med litt hvetemel og kremfløte. Servert med jasminris etter ønske fra ett av barna. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober #57316 Skrevet 27. oktober Spaghetti puttanesca. Anonymkode: ad006...80d 1
Frøkenfryden Skrevet 28. oktober #57317 Skrevet 28. oktober Så deilig å komme fra svømmetrim og ha en god resteslump tjukk suppe av gulrot, potet, søtpotet og diverse. Og hive oppi litt ferdigstekt kylling. Middag på 5 min. Og chili varmet tærne 2
Hunter7 Skrevet 28. oktober #57318 Skrevet 28. oktober Nå har det striregnet i tre dager i strekk og jeg har vært mer våt enn tørr, så nå følte jeg for å unne meg noe bedre på en tirsdagsaften. Et stykk ferskt andebryst, søtpotetpuré, og noen buketter brokkolini som jeg surret raskt i andefettet i stekepanna mens brystet fikk hvile seg. 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #57319 Skrevet 28. oktober Ryddet i kjøleskapet i dag og laget nok en variant av Dutch baby ovnspannekake, som verden aldri før har sett: Litt revet gruyère i røren (god smak), og toppet med sjalottløk, halve physalis (skallet rundt tatt av selvsagt), frisk salvie og små spicy kjøttboller (fra Idsøe). En grønn salat med avokado til. Man trenger altså en stekepanne som kan settes i ovnen til dette. Smør varmes i pannen i ovnen til det bruser, røren helles i, og toppinger legges rett på røren før hele greia går tilbake i ovnen. Så hever den seg og toppingen blir stekt og synker ned i pannekaken, omtrent som en ovnsomelett/pizza/pai. Både godt, enkelt og morsomt å lage. Anonymkode: ad006...80d 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober #57320 Skrevet 28. oktober Hunter7 skrev (7 minutter siden): Nå har det striregnet i tre dager i strekk og jeg har vært mer våt enn tørr, så nå følte jeg for å unne meg noe bedre på en tirsdagsaften. Et stykk ferskt andebryst, søtpotetpuré, og noen buketter brokkolini som jeg surret raskt i andefettet i stekepanna mens brystet fikk hvile seg. Yum! Anonymkode: ad006...80d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå