Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Risotto av carnaroliris og perlespelt med kyllingkraft, spinat, sitron (saft og skall), parmesan og litt gruyère.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag står det skalldyr på menyen. 

• Liker 1
Skrevet

Pølse, potetstappe og broccoli.

Skrevet

I dag laget vi kjøttboller av kalvekjøttdeig smaksatt med gresk oregano, salvie, pinjekjerner, hvitløk og chiliflak, servert i tomatsaus med spaghetti.

• Liker 1
Skrevet

Middagsbesøk av familie, jeg serverer spicy thai kjøttboller, sticky teryakikylling, ris og diverse grønnsaker. 

• Liker 1
Skrevet

Spist en hel porsjonspizza på samson:nigo:

• Liker 1
Skrevet

Nachos I går. Den så temmelig rotete ut, så jeg tok ingen bilder. Noe av det aller viktigste (for meg) er å lage krydderblandingen selv: korianderfrø, spisskummen, fennikelfrø, chilipulver, oregano og paprikapulver. Ikke et gram salt i blandingen, og hvitløk hakker jeg selv. Sikkert helt annerledes enn noe du kan få i Mexico, men vi synes det er godt. Vi var til og med så uortodokse at vi drakk italiensk rødvin til!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Thai takeaway, kyllingspyd med peanøttsaus 🤩🤩

Skrevet

Tomatsuppe med egg og pannekaker til dessert til en med sår hals og hodepine 🤕 

• Liker 3
Skrevet

Shakshuka, med ovnsbakt gul og grønn paprika, spisskummen, fennikelfrø feta og dill, og selvsagt tomater og egg.

Knafrie rundstykker til.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I dag hadde jeg en god, sterk og varm japansk curry. 

Skrevet

Supperest fra i går, gulrot-og potetsuppe. Med kokt egg og gressløkdryss. Inntas i pysj etter svømmetrim :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Lynstekte stykker av Frøya-laks i glaze av ingefær, chili, hvitløk, mørk soyasaus og balsamico, med brun basmatiris, dampet pak choi med sesamolje og flaksalt, og frisk koriander og limebåter.

• Liker 2
Skrevet

Bursdagsmiddag på Egon der valget falt på oksebrisket med potetpuré

• Liker 1
Skrevet

6 retters sett-meny ute. Alt var fantastisk🤩 Med ett glass champagne:rodmer:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Lettsaltet torsk, med kokte poteter fra egen hage, dampet gulrot og brokkoli. Hvit saus. Og så en ny-for-meg salat av finstrimlet fennikel, appelsin og litt fersk koriander, med salt, grovt kvernet pepper og litt av den fancy olivenoljen min på. Herregud så godt! Og perfekt match/kontrast med det litt trauste og tradisjonelle.

• Liker 1
Skrevet

I går: En rest stifado (av kjekjøtt) fra fryseren, med båtpoteter til.

I dag: Pletter av revet gulrot, kikertmel og feta, med spisskummen og koriander. Pluss grønn salat med avokado og yoghurtdressing med revet agurk.

• Liker 1
Skrevet

Ovnsform av ferske pølser (chipolata og siciliana picante), norske epler, rødløk, frisk salvie, lønnesirup og eplesidereddik, med  potetmos av mandelpoteter og hvite søtpoteter, kokte aspargesbønner og grov dijonsennep.

Miksen i potetmosen var litt tilfeldig, søtpotetene skulle blitt puré og tilbehør til middagen i går, men da de viste seg å være hvite droppet jeg dem da og brukte gresskar i stedet. Men de viste seg å fungere helt ypperlig i potetmos sammen med noen nye mandelpoteter, omtrent som potetmos med pastinakk og/eller persillerot i.

• Liker 1
Skrevet

Ovnsbakt blomkålsuppe etter oppskrift fra Lise Finckenhagen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...