Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Risotto av carnaroliris og perlespelt med kyllingkraft, spinat, sitron (saft og skall), parmesan og litt gruyère.

Anonymkode: ad006...80d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag står det skalldyr på menyen. 

• Liker 1
Skrevet

Pølse, potetstappe og broccoli.

AnonymBruker
Skrevet

I dag laget vi kjøttboller av kalvekjøttdeig smaksatt med gresk oregano, salvie, pinjekjerner, hvitløk og chiliflak, servert i tomatsaus med spaghetti.

• Liker 1
Skrevet

Middagsbesøk av familie, jeg serverer spicy thai kjøttboller, sticky teryakikylling, ris og diverse grønnsaker. 

• Liker 1
Skrevet

Spist en hel porsjonspizza på samson:nigo:

• Liker 1
Skrevet

Nachos I går. Den så temmelig rotete ut, så jeg tok ingen bilder. Noe av det aller viktigste (for meg) er å lage krydderblandingen selv: korianderfrø, spisskummen, fennikelfrø, chilipulver, oregano og paprikapulver. Ikke et gram salt i blandingen, og hvitløk hakker jeg selv. Sikkert helt annerledes enn noe du kan få i Mexico, men vi synes det er godt. Vi var til og med så uortodokse at vi drakk italiensk rødvin til!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Thai takeaway, kyllingspyd med peanøttsaus 🤩🤩

Skrevet

Tomatsuppe med egg og pannekaker til dessert til en med sår hals og hodepine 🤕 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Shakshuka, med ovnsbakt gul og grønn paprika, spisskummen, fennikelfrø feta og dill, og selvsagt tomater og egg.

Knafrie rundstykker til.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

I dag hadde jeg en god, sterk og varm japansk curry. 

Skrevet

Supperest fra i går, gulrot-og potetsuppe. Med kokt egg og gressløkdryss. Inntas i pysj etter svømmetrim :jepp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Lynstekte stykker av Frøya-laks i glaze av ingefær, chili, hvitløk, mørk soyasaus og balsamico, med brun basmatiris, dampet pak choi med sesamolje og flaksalt, og frisk koriander og limebåter.

• Liker 2
Skrevet

Bursdagsmiddag på Egon der valget falt på oksebrisket med potetpuré

• Liker 1
Skrevet

6 retters sett-meny ute. Alt var fantastisk🤩 Med ett glass champagne:rodmer:

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Lettsaltet torsk, med kokte poteter fra egen hage, dampet gulrot og brokkoli. Hvit saus. Og så en ny-for-meg salat av finstrimlet fennikel, appelsin og litt fersk koriander, med salt, grovt kvernet pepper og litt av den fancy olivenoljen min på. Herregud så godt! Og perfekt match/kontrast med det litt trauste og tradisjonelle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I går: En rest stifado (av kjekjøtt) fra fryseren, med båtpoteter til.

I dag: Pletter av revet gulrot, kikertmel og feta, med spisskummen og koriander. Pluss grønn salat med avokado og yoghurtdressing med revet agurk.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ovnsform av ferske pølser (chipolata og siciliana picante), norske epler, rødløk, frisk salvie, lønnesirup og eplesidereddik, med  potetmos av mandelpoteter og hvite søtpoteter, kokte aspargesbønner og grov dijonsennep.

Miksen i potetmosen var litt tilfeldig, søtpotetene skulle blitt puré og tilbehør til middagen i går, men da de viste seg å være hvite droppet jeg dem da og brukte gresskar i stedet. Men de viste seg å fungere helt ypperlig i potetmos sammen med noen nye mandelpoteter, omtrent som potetmos med pastinakk og/eller persillerot i.

• Liker 1
Skrevet

Ovnsbakt blomkålsuppe etter oppskrift fra Lise Finckenhagen

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...