AnonymBruker Skrevet 15. august #57241 Skrevet 15. august Risotto av carnaroliris og perlespelt med kyllingkraft, spinat, sitron (saft og skall), parmesan og litt gruyère. Anonymkode: ad006...80d 1
AnonymBruker Skrevet 17. august #57245 Skrevet 17. august I dag laget vi kjøttboller av kalvekjøttdeig smaksatt med gresk oregano, salvie, pinjekjerner, hvitløk og chiliflak, servert i tomatsaus med spaghetti. Anonymkode: ad006...80d 1
MarianneE Skrevet 24. august #57246 Skrevet 24. august Middagsbesøk av familie, jeg serverer spicy thai kjøttboller, sticky teryakikylling, ris og diverse grønnsaker. 1
Pawn Hearts Skrevet 24. august #57248 Skrevet 24. august Nachos I går. Den så temmelig rotete ut, så jeg tok ingen bilder. Noe av det aller viktigste (for meg) er å lage krydderblandingen selv: korianderfrø, spisskummen, fennikelfrø, chilipulver, oregano og paprikapulver. Ikke et gram salt i blandingen, og hvitløk hakker jeg selv. Sikkert helt annerledes enn noe du kan få i Mexico, men vi synes det er godt. Vi var til og med så uortodokse at vi drakk italiensk rødvin til! 2 1
Ruskesara1973 Skrevet 24. august #57249 Skrevet 24. august Thai takeaway, kyllingspyd med peanøttsaus 🤩🤩
Stacy__ Skrevet 26. august #57250 Skrevet 26. august Tomatsuppe med egg og pannekaker til dessert til en med sår hals og hodepine 🤕 3
AnonymBruker Skrevet 1. september #57251 Skrevet 1. september Shakshuka, med ovnsbakt gul og grønn paprika, spisskummen, fennikelfrø feta og dill, og selvsagt tomater og egg. Knafrie rundstykker til. Anonymkode: ad006...80d 1 1
Brunhilde Skrevet 2. september #57252 Skrevet 2. september I dag hadde jeg en god, sterk og varm japansk curry.
Frøkenfryden Skrevet 2. september #57253 Skrevet 2. september Supperest fra i går, gulrot-og potetsuppe. Med kokt egg og gressløkdryss. Inntas i pysj etter svømmetrim 1
AnonymBruker Skrevet 2. september #57254 Skrevet 2. september Lynstekte stykker av Frøya-laks i glaze av ingefær, chili, hvitløk, mørk soyasaus og balsamico, med brun basmatiris, dampet pak choi med sesamolje og flaksalt, og frisk koriander og limebåter. Anonymkode: ad006...80d 2
C-girl Skrevet 3. september #57255 Skrevet 3. september Bursdagsmiddag på Egon der valget falt på oksebrisket med potetpuré 1
Frøkenfryden Skrevet 3. september #57256 Skrevet 3. september 6 retters sett-meny ute. Alt var fantastisk🤩 Med ett glass champagne 1 1
Kvist Skrevet 4. september #57257 Skrevet 4. september Lettsaltet torsk, med kokte poteter fra egen hage, dampet gulrot og brokkoli. Hvit saus. Og så en ny-for-meg salat av finstrimlet fennikel, appelsin og litt fersk koriander, med salt, grovt kvernet pepper og litt av den fancy olivenoljen min på. Herregud så godt! Og perfekt match/kontrast med det litt trauste og tradisjonelle. 1
AnonymBruker Skrevet 4. september #57258 Skrevet 4. september I går: En rest stifado (av kjekjøtt) fra fryseren, med båtpoteter til. I dag: Pletter av revet gulrot, kikertmel og feta, med spisskummen og koriander. Pluss grønn salat med avokado og yoghurtdressing med revet agurk. Anonymkode: ad006...80d 1
AnonymBruker Skrevet 8. september #57259 Skrevet 8. september Ovnsform av ferske pølser (chipolata og siciliana picante), norske epler, rødløk, frisk salvie, lønnesirup og eplesidereddik, med potetmos av mandelpoteter og hvite søtpoteter, kokte aspargesbønner og grov dijonsennep. Miksen i potetmosen var litt tilfeldig, søtpotetene skulle blitt puré og tilbehør til middagen i går, men da de viste seg å være hvite droppet jeg dem da og brukte gresskar i stedet. Men de viste seg å fungere helt ypperlig i potetmos sammen med noen nye mandelpoteter, omtrent som potetmos med pastinakk og/eller persillerot i. Anonymkode: ad006...80d 1
MarianneE Skrevet 11. september #57260 Skrevet 11. september Ovnsbakt blomkålsuppe etter oppskrift fra Lise Finckenhagen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå