Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag blir det hva jeg kaller sommermat her. Sild og kokte poteter og hardkokte egg. Det blir også rødbetsalat og løk til.

Var i butikken kl08, og kjøpte med noen øl også. Det hører liksom med til denne maten. Litt sommerstemning gjør ikke noe nå... 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Luna Llena skrev:

Hjemmelaget kjøttkaker, poteter, kålstuing, tyttebærsyltetøy og tykkbrunsaus.

 

8 timer siden, SoWhat? skrev:

I dag blir det hva jeg kaller sommermat her. Sild og kokte poteter og hardkokte egg. Det blir også rødbetsalat og løk til.

Var i butikken kl08, og kjøpte med noen øl også. Det hører liksom med til denne maten. Litt sommerstemning gjør ikke noe nå... 🙂

 

5 timer siden, Daryl Dixon skrev:

Ventepølse.

Grillet pepperbiff, ovnsstekte potetbåter, salat, mye kryddersmør.

Oh, my!     :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Jerry Lee skrev:

Fiskepinner med revet ost over. Poteter, erter, rårevet gulrot og smeltet smør.

Anbefaler å tilsette litt løkpulver i det smeltede smøret 😀

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, KittyNose skrev:

Anbefaler å tilsette litt løkpulver i det smeltede smøret 😀

Takk.  :)   Tenkte faktisk å ha i finhakket rå løk slik jeg av og til har i saus, men var tom fant jeg ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det, om jeg gidder...

Stekte røkte pølser, gode fleskeskiver og kald bogskinke. Poteter, posekål'abistappe. Fleskefett. Tyttebærsyltetøy.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste suppe i dag igjen, sånn er det når man lager opp og fryser ned. 

De hadde druer til 15 kroner kiloen på Meny, så det ble dessert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å støtte de lokale restaurantene her nå i disse tider, så i dag ble det take away kinamat 😋 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en pakke med hjortekjøttdeig i fryseboksen, fikk av en nabo og hadde helt glemt av den. Har et par tomater som bør brukes, hermetiske tomater, gulrøtter og løk, så jeg tenker det blir en pastasaus. Kanskje jeg bruker litt av den til en "gammeldags" pizza i dag, og så blir det nok litt til fryseboksen. Hvis jeg ikke lager gammeldags pizza blir det pastaform med ost. Får se når kvelden kommer, hva som frister mest. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg fant datovarelakseskiver får det bli peprede stekte slike i dag.

Poteter, gulrotstuing, raspet gulrot, smeltet smør med gressløk... og sitronskvis på fisken ved servering.

 

PS.   Fant 6 stakkarslige fleskeskiver i en boks.  Vet ikke om det passer til...men jeg sjanser.

Endret av Jerry Lee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår crispy fish rolls fra Findus; uanstendige mengder med remulade og kokte poteter. Idag svinefilet fylt med Philadelphiaost og soltørkede tomater og potetmos 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anja40 skrev:

Igår crispy fish rolls fra Findus; uanstendige mengder med remulade og kokte poteter. Idag svinefilet fylt med Philadelphiaost og soltørkede tomater og potetmos 

De som heter Fish&Crisp Rolls?    De er gode. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har spist fire kalde fiskeboller fra first price og en stor håndfull grønn salat. Middagen min i dag. :plystre:
*pile i skjul før nå-får-du-ta-deg-sammen-og-lage-ordentlig-middag-jente-skjenn kommer* :ninja: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Jeg har spist fire kalde fiskeboller fra first price og en stor håndfull grønn salat. Middagen min i dag. :plystre:
*pile i skjul før nå-får-du-ta-deg-sammen-og-lage-ordentlig-middag-jente-skjenn kommer* :ninja: 

*Ler*   :)

Maten din er god, den.   Et tips...kalde fiskeboller er gode med kaviar eller majones og litt pepper.

Håper du koste deg med maten din, venn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag lager jeg noe litt typisk italiensk. Koker spagetti og har olivenolje, hvitløk og litt chili i stekepanna hvor jeg legger spagettien. Lager kjøttdeig med cottage cheese og små tomater. Legger på spagetti og kjøttdeigen oppå. 

Jeg blander litt smør i pannen med spagetti. Syns det smaker litt bedre. Så enkelt og så godt 🙂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag blir det salat med falafel,feldsalat, tzatziki, rødløk, reddik og grønn paprika :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...