Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

15 minutter siden, slutt skrev:

Det høres godt ut! Har du en oppskrift?

Jeg bruker en pakke kjøttpølser fra gilde og en god dæsj kokt makaroni. Løksausen består av løk som tidligere har vært kokt kraft av sånn at den er helt myk. 

Pølsene kuttes i biter og brunes på panne, ha så over løken oppdelt i biter. Jeg synes det er enklest å bruke saks 🙂

Legg et lag kokt makaroni i en ildfast form og legg så pølseblandingen oppå der igjen. Hell over eggestand bestående av 1,5 dl fløte, 1,5 dl melk, 3 egg og krydder etter smak. Om man vil kan man også ha over revet ost. 

Stekes ved 200 grader i 25 minutter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, slutt skrev:

Det høres godt ut! Har du en oppskrift?

 

3 minutter siden, KittyNose skrev:

Jeg bruker en pakke kjøttpølser fra gilde og en god dæsj kokt makaroni. Løksausen består av løk som tidligere har vært kokt kraft av sånn at den er helt myk. 

Pølsene kuttes i biter og brunes på panne, ha så over løken oppdelt i biter. Jeg synes det er enklest å bruke saks 🙂

Legg et lag kokt makaroni i en ildfast form og legg så pølseblandingen oppå der igjen. Hell over eggestand bestående av 1,5 dl fløte, 1,5 dl melk, 3 egg og krydder etter smak. Om man vil kan man også ha over revet ost. 

Stekes ved 200 grader i 25 minutter. 

 

24 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Kan det være nødvendig med oppskrift på det? 

Med mindre du mener oppskrift på å lage pølsen selv :klo:

I stand corrected. :opplyser: :flau:

Oppskriften var noe mer enn hva jeg la i rettens navn. 

Men det blir makaroni også her! 

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

 

 

I stand corrected. :opplyser: :flau:

Oppskriften var noe mer enn hva jeg la i rettens navn. 

Men det blir makaroni også her! 

:blomst:

Dette er bare min versjon da 🙂 Fins sikkert utallige varianter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, KittyNose skrev:

Jeg bruker en pakke kjøttpølser fra gilde og en god dæsj kokt makaroni. Løksausen består av løk som tidligere har vært kokt kraft av sånn at den er helt myk. 

Pølsene kuttes i biter og brunes på panne, ha så over løken oppdelt i biter. Jeg synes det er enklest å bruke saks 🙂

Legg et lag kokt makaroni i en ildfast form og legg så pølseblandingen oppå der igjen. Hell over eggestand bestående av 1,5 dl fløte, 1,5 dl melk, 3 egg og krydder etter smak. Om man vil kan man også ha over revet ost. 

Stekes ved 200 grader i 25 minutter. 

Takk! Det skal testes 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Restemat fra fryseren i kveld: Brokkolisuppe toppet med crème fraiche, kokt egg, masse finhakket gressløk og litt olivenolje.

Og en oppvarmet kanelbolle til dessert.

Anonymkode: ad006...80d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beinfrie nakkekoteletter marinert i kjøl over natten i sweet chili sauce, salt og pepper. Ligget i romtemperatur noen timer. Grilles.

Serveres med kokte poteter, potetsalat, asparges, sukkererter, reddiker og smeltet smør.

Mekkes ute på kjøkkenverandaen.  😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det en bit ytrefilet, bare akkurat gjennomvarm og servert med bakt potet, tomater og en "stuing/saus" av løk, sopp, paprika, krydder og en liten slant fløte som sto ensom og forlatt i kjøleskapet. Rett og slett veldig godt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par pølseglade på besøk litt senere, så må finne storkjelen.

Finsbråten wiener med rekesalat, rå og stekt løk, burgerdressing, sennep og ketchup. Brød og lomper. (Ulike ønsker)

Tar det på kjøkkenverandaen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Torsdag: 

Oksecarpaccio med rucola og tapenade
Cæsarsalat med kylling

Fredag:
Tallerken med stekt chorizopølse, ratatouille, og croquettes av spinat og pinkekjerner med sitron-aïoli
Grillet laksefilet med sautert spinat, ris, og beurre blanc med sitron

I dag:
Vinblad fylt med ris, bønnesalat, tabbouleh, oliven, og tomatsalat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...