Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, Jerry Lee skrev:

Har fortsatt ikke spist det, jeg...   :sukk:

 

Her blir det terteskjell.  Fiskepudding, erter, gulrøtter og reker i tjukk hvit saus tømmes oppi i et slikt..eh.. skjell, ja.   :spise:

Åh, prøve en dag? Det er sånn du kan fryse ned og bare varme opp da du vil ha noe enkelt :jepp:

Og din middag er kjempegodt! 

Undervurdert klassiker, synd den ikke har mer oppmerksomhet i dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Dr. Ops skrev:

Åh, prøve en dag? Det er sånn du kan fryse ned og bare varme opp da du vil ha noe enkelt :jepp:

Og din middag er kjempegodt! 

Undervurdert klassiker, synd den ikke har mer oppmerksomhet i dag. 

Ja, jeg burde jo det.   😊

Takk. Er veldig glad i det.  Men vet mange ser ned på terteskjell, uvisst av hvilken grunn, og det er jo litt synd, egentlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja, jeg burde jo det.   😊

Takk. Er veldig glad i det.  Men vet mange ser ned på terteskjell, uvisst av hvilken grunn, og det er jo litt synd, egentlig.

Er det noen som ser ned på det, på hvilken måte? Jeg har bare ikke sett eller hørt noe av det, derfor jeg spør av uvitenhet. Kanskje derfor det ikke er så populært nå til dags. Enig, det er litt synd, for det er jo veldig godt! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Er det noen som ser ned på det, på hvilken måte? Jeg har bare ikke sett eller hørt noe av det, derfor jeg spør av uvitenhet. Kanskje derfor det ikke er så populært nå til dags. Enig, det er litt synd, for det er jo veldig godt! 

Har hørt så mange som latterliggjør det a la "spiser du virkelig DET?" i en hånlig tone.  Og det blir litt irriterende.

Jaja...liker det like fordømt, jeg.  :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sikkert godt, selv om jeg aldri har laget det fremdeles. :ninja: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jerry Lee skrev:

Har fortsatt ikke spist det, jeg...   :sukk:

 

Her blir det terteskjell.  Fiskepudding, erter, gulrøtter og reker i tjukk hvit saus tømmes oppi i et slikt..eh.. skjell, ja.   :spise:

Det er kjempegodt 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Jerry Lee skrev:

Har hørt så mange som latterliggjør det a la "spiser du virkelig DET?" i en hånlig tone.  Og det blir litt irriterende.

Jaja...liker det like fordømt, jeg.  :spise:

Bare en liten digresjon: jeg kan fort komme med et sånt uttrykk dersom noen forteller at de spiser noe jeg ikke er vant til eller som generelt ikke er vanlig. Men det er nettopp derfor, ikke fordi jeg ser ned på det. Kan fort følge det opp med "Så kult, det er det ikke mange som spiser (lenger)" 😊

På samme måte får jeg ofte akkurat samme reaksjon når jeg forteller hva kimchi er 😂 Det er absolutt ikke vanlig hverdagskost i Norge.

Å kommentere andres mat er en uting (mener nå jeg da), men det er ikke alltid i negativ mening.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Eun skrev:

Bare en liten digresjon: jeg kan fort komme med et sånt uttrykk dersom noen forteller at de spiser noe jeg ikke er vant til eller som generelt ikke er vanlig. Men det er nettopp derfor, ikke fordi jeg ser ned på det. Kan fort følge det opp med "Så kult, det er det ikke mange som spiser (lenger)" 😊

På samme måte får jeg ofte akkurat samme reaksjon når jeg forteller hva kimchi er 😂 Det er absolutt ikke vanlig hverdagskost i Norge.

Å kommentere andres mat er en uting (mener nå jeg da), men det er ikke alltid i negativ mening.

Greit nok.  😊  Men jeg mener tonefallet det ble/blir sagt i.  Hånlig, som nevnt, ikke spørrende, undrende eller overrasket.  ☺

 

9 timer siden, Anja40 skrev:

Det er kjempegodt 😊

Ja, det syns jeg,  og.   😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Greit nok.  😊  Men jeg mener tonefallet det ble/blir sagt i.  Hånlig, som nevnt, ikke spørrende, undrende eller overrasket.  ☺

 

Ja, det syns jeg,  og.   😀

Ja, skjønner. Er enig. Når andre skal surmule over andres mat, så blir jeg også ganske irritert 🙄 Er så unødvendig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ettersom jeg har igjen fiskepudding blir det stekt sådan i skiver med remulade og raspet gulrot på ferskt brød.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var det behov for å spise litt ut av kjøleskapet, så da ble det bondeomelett laget med stekte, kokte poteter, cheddar og paprika, grønn salat, sopp- og spinatstuing, hummus og aioli

Anonymkode: f78b4...2d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, Luna Llena skrev:

Hadde lapskaus fra fryseren i dag.

Godt.   Hva var det i den?  😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Godt.   Hva var det i den?  😊

Storfe, poteter, gulerøtter, kålerabi og purre, flattbrød på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luna Llena skrev:

Storfe, poteter, gulerøtter, kålerabi og purre, flattbrød på siden :)

👍     :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsk med Chorizo, løk, hvitløk, smør, soyasaus og valnøtter. Stekte poteter ved siden av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...