Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har noen fiskeretter i fryseren etter en torskemiddag så tror det blir å lage fiskegrateng eller plukkfisk. Mest gira på plukkfisk egentlig.....med purreløk og bacon

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tilbud på kjøttdeig, så det blir...

Spaghetti med kjøttdeig, kjøttboller, baconterninger og "Intens chili"-saus.  

Salat og grove baguetter med meierismør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye tilsier at det blir karbonade på brød i dag, muligens med en aldri så liten osteskive oppå. :)

20 timer siden, Jerry Lee skrev:

Alle dere småtasser spiser mat jeg ikke aner hva er, og med navn jeg knapt kan uttale.   😛

Mest sannsynlig er det ordinære retter med et fancy navn, så det høres finere ut. :P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Mye tilsier at det blir karbonade på brød i dag, muligens med en aldri så liten osteskive oppå. :)

Mest sannsynlig er det ordinære retter med et fancy navn, så det høres finere ut. :P 

Haha...ja, det skulle ikke forundre meg.  Men med de "fancy" navnene aner jeg ikke hva det er.   😉

 

Dessuten er maten din i dag god.   :Nikke:   Kos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Haha...ja, det skulle ikke forundre meg.  Men med de "fancy" navnene aner jeg ikke hva det er.   😉

 

Dessuten er maten din i dag god.   :Nikke:   Kos deg.

Nei, det er mye jeg ikke kjenner igjen også. xD

Takk, og i like måte! Spaghetti er klassiker. :tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, FrankDrebin skrev:

Nei, det er mye jeg ikke kjenner igjen også. xD

Takk, og i like måte! Spaghetti er klassiker. :tommelopp:

Takk for det.   :takke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Fikk akutt lyst på Lorne Sausage, så da laget jeg det. Hadde i tillegg stekte poteter og et speilegg.

Til deg @Jerry Lee: Dette er et skotsk kjøttbrød og gjengs frokostmat på den kanten av verden. Mens brødsmuler/strøkavring vætes opp i surmelk (ca. 75 gram kavring og 1.5 dl surmelk), finhakker jeg en gulløk og et fedd hvitløk og har det oppi surmelk-kavring-væska. Tilsetter så ei teskje hver med finmalt korianderfrø (man kan også bruke tørkede blader), muskatnøtt, og salt, samt ei halv teskje allehånde og pepper. Har du et egg liggende, så er det bare å tilsette det også. Bland inn ca. 1/3 av 500 gram av kjøttdeigen (jeg brukte halvt om halvt med okse- og svinekjøtt) til alt er godt blandet, før resten av kjøttet tilsettes. 

Kle ei brødform med plastfolie og ha kjøttblandingen oppi. Sett brødformen i fryseren til du kan skjære skiver av kjøttbrødet (ca. 30 minutter). Frys ned de skivene du ikke skal bruke eller pakk de enkeltvis godt inn og oppbevar de i kjøleskapet (de holder seg i to-tre dager). Stek kjøttbrødskivene (gjerne med uanstendige mengder smør) i stekepanna til de er gjennomstekte. Spis til du skjems 😄 

PS! Hvis du har tid og ork, så la løken og hvitløken surre over svak varme til den er myk før du tilsetter den i kjøttbrødfarsen. 

PPS! Smaker nydelig hvis du steker det hele i ribbe- eller baconfett.

PPPS! Dette er lysår unna slankekost :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til en forandring så blir det hverken pizza eller pasta i dag 😁 I dag blir det nudler og ferke grønnsaker i thai curry- og kokosmelk. Mmmm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bolognese med fullkorspenne fra i går. Med salat og hvitløksbrød og mye parmesan.

Anonymkode: ff9dd...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattmatmiddag...

Fjordlands Fransk biffgryte med potetmos.

Vel..helt ok på smak, men så sørgelig alt for lite mat.   😡

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...