Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag blir det pizza :danser:

Anonymkode: 88090...5b2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

I dag blir det pizza :danser:

Pizzaen ble helt perfekt 😍😍😍 

hjemmelaget bunn på speltmel, pizzasaus etter oppskrift fra Trines matblogg, toppet med en halv pakke «4-oster», strimlet kyllingfilet og bacon. Lagde også svensk pizzasalat som tilbehør 😘

6BFDB151-E543-496B-BEE4-0EED2700DB65.jpeg

• Liker 4
Skrevet

Tulip pulled pork på grillen, serveres i burgerbrød med coleslaw. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Pizzaen ble helt perfekt 😍😍😍 

hjemmelaget bunn på speltmel, pizzasaus etter oppskrift fra Trines matblogg, toppet med en halv pakke «4-oster», strimlet kyllingfilet og bacon. Lagde også svensk pizzasalat som tilbehør 😘

6BFDB151-E543-496B-BEE4-0EED2700DB65.jpeg

Så veldig god ut, men hva er svensk pizzasalat ?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Catalina Culès skrev:

Så veldig god ut, men hva er svensk pizzasalat ?

Finstrimlet kål med eddik, olje, salt og pepper. Veldig typisk i Sverige. Finnes i nesten alle restauranter, pizzasjapper osv

• Liker 1
Skrevet

Siden jentungen skal på venninneovernatting i kveld så har mor og far planer om å virkelig meske seg i pizza :) 

Mannen er pizzamesteren her i heimen, lager tynn bunn (som han lagde i går og kaldhever til i dag).

Blir to varianter (lager flere små:

En der han smelter norzola med creme fraiche, sitron og pepper. Mozarella og parmesan. Topping er spekeskinke. Før servering tar han på rødløk, finhakket chilli og ruccola

Den andre varianten har fyll av mutti tomater, tomatpuré, hvitløk og div krydder som moses sammen og står å trekker i noen timer. Topping oppå osten er spekeskinke og fersken. 

Mulig han avslutter med nutellapizza til dessert. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, skruf skrev:

Siden jentungen skal på venninneovernatting i kveld så har mor og far planer om å virkelig meske seg i pizza :) 

Mannen er pizzamesteren her i heimen, lager tynn bunn (som han lagde i går og kaldhever til i dag).

Blir to varianter (lager flere små:

En der han smelter norzola med creme fraiche, sitron og pepper. Mozarella og parmesan. Topping er spekeskinke. Før servering tar han på rødløk, finhakket chilli og ruccola

Den andre varianten har fyll av mutti tomater, tomatpuré, hvitløk og div krydder som moses sammen og står å trekker i noen timer. Topping oppå osten er spekeskinke og fersken. 

Mulig han avslutter med nutellapizza til dessert. 

Aaarghh!  Den antipizzaJentungen, altså!   :nei:   ((:fnise:))

Bra du og Gubbe får god mat, da.   ☺

-   blir sliders og "krydrede ventevinger" i dag. Med salat, potetsalat,  ekstra sinnakrydder  og burgerdressing.

• Liker 3
Skrevet

Blir pizza ute😀

• Liker 1
Skrevet

I dag blir det 🍕 her også!

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lagd pizza, helt selv! For første gang på, eh, 25 år? Det var litt fiklete, men ble også veldig godt. Dermed, veldig stolt av meg selv og stort behov for å skryte av meg selv.

• Liker 4
Skrevet
3 timer siden, Pringle skrev:

Jeg har lagd pizza, helt selv! For første gang på, eh, 25 år? Det var litt fiklete, men ble også veldig godt. Dermed, veldig stolt av meg selv og stort behov for å skryte av meg selv.

Hva hadde du på pizzaen? 😊

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Eun skrev:

Hva hadde du på pizzaen? 😊

Håper du ikke blir skuffet, det var ikke spesielt spennende - tomatpuré, salami, 1/2 paprika i strimler, oregano, oliven, norvegia. 

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Pringle skrev:

:klappe:   😀

• Liker 2
Skrevet
6 minutter siden, Pringle skrev:

Håper du ikke blir skuffet, det var ikke spesielt spennende - tomatpuré, salami, 1/2 paprika i strimler, oregano, oliven, norvegia. 

Det hørtes sykt digg ut! Minus salamien, jeg eter kaninfor 😀 Men paprika, oregano og oliven... Mmm.

• Liker 2
Skrevet

Pizza på Olivia.

• Liker 1
Skrevet

:opplyser:

Vi hadde ikke pizza igår, men rett og slett kylling og ris.  Idag blir det noen kjappe pølser på grillen før vi skal ha barneselskap her hjemme. 

• Liker 1
Skrevet

Blir «kjøtt i mørke» av hjortekjøtt. 

Dvs skjærer opp ei hjortestek i fyrstikkeske-store biter, salter og peprer og steker kjapt opp i stekepanna sånn at bitene får stekeskorpe. Lager en viltsaus og putter kjøttet oppi, lar hele herligheta småkoke i ca 2 timer til kjøttet er supermørt.

Poteter, brokkoli og rørt tyttebær til. 

• Liker 2
Skrevet

I dag blir det restemat. Pastaskruer med hjemmelaga tomatsaus. Topper med stekt champignon, soltørkede tomater og ristede gresskarkjerner. Brød, oliven og fetaost ved siden. Masse frisk basilikum 😁

• Liker 1
Skrevet

Laks, agurksalat, potet og rømme :spise:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...